Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-11-2011, 14:36   #1
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: SAS trafikktall oktober 2011

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Ifølge pressekonferansen er det norsk innenriks det går best på, og OK i Sverige. Men det hjelper lite ift analyser når man ikke sier noe om tallene.
SAS har hatt en positiv trend på norsk innenriks en stud nå - noe som er særlig positivt for selskapet ettersom de i flere år tapte store markedsandeler til Norwegian. Dette har de klart å snu. For vinterprogrammer har SAS økt på de store destinasjonene - mens Norwegian har redusert.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2011, 13:06   #2
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: SAS trafikktall oktober 2011

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
SAS har hatt en positiv trend på norsk innenriks en stud nå - noe som er særlig positivt for selskapet ettersom de i flere år tapte store markedsandeler til Norwegian. Dette har de klart å snu. For vinterprogrammer har SAS økt på de store destinasjonene - mens Norwegian har redusert.
Det vel ting som tyder på at SAS fremdeles mister passasjerandeler innenlands i Norge siden OSL øker med +9,5% og det er bare +6,4% for SAS. Flightdeck, jeg tror også du har sett deg for blind på frekvensøkninger hvor SK øket med +4,6% og DY bare med +1,5% fra OSL. Kapasitetsøkningen til DY utgjøres hovedsakelig ved å fortsette overgangen fra 733 til 738, og en slik overgang fra den ene til den andre utgjør et kapasitetssprang på +24,8%. Jeg tror SAS har endret litt på flåtemiksen med lavere kapasitet på flyene, siden økningen i kabinfaktor (+2,5 prosentpoeng) utgjør mer enn forskjellen mellom passasjerøkning og frekvensøkning. Dermed kan det nok fastslås at Norwegian tar også markedsandeler innenlands i Norge - ikke bare i umodne markeder.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2011, 13:48   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: SAS trafikktall oktober 2011

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Det vel ting som tyder på at SAS fremdeles mister passasjerandeler innenlands i Norge siden OSL øker med +9,5% og det er bare +6,4% for SAS. Flightdeck, jeg tror også du har sett deg for blind på frekvensøkninger hvor SK øket med +4,6% og DY bare med +1,5% fra OSL. Kapasitetsøkningen til DY utgjøres hovedsakelig ved å fortsette overgangen fra 733 til 738, og en slik overgang fra den ene til den andre utgjør et kapasitetssprang på +24,8%. Jeg tror SAS har endret litt på flåtemiksen med lavere kapasitet på flyene, siden økningen i kabinfaktor (+2,5 prosentpoeng) utgjør mer enn forskjellen mellom passasjerøkning og frekvensøkning. Dermed kan det nok fastslås at Norwegian tar også markedsandeler innenlands i Norge - ikke bare i umodne markeder.
Jeg forholdt meg bare til hva Norwegian sa selv om markedsandeler på innenriks, jf. bl.a. kvartalsrapporten, altså at de har hatt en svak reduksjon i markedsandel innenriks fra OSL.

Frekvensøkningene jeg snakket om gjelder vinterprogrammet - det var ikke noe særlig økninger i sommerprogrammet.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Trafikktall SAS oktober 2018 Someone Flyforum 1 09-11-2018 22:24
Trafikktall SAS oktober 2017 Someone Flyforum 5 13-11-2017 14:58
SAS trafikktall oktober 2015 FlightDeck Flyforum 0 08-11-2015 13:15
SAS trafikktall oktober 2014 Someone Flyforum 0 10-11-2014 12:04
Skandinaviske trafikktall for oktober 2011 LN-AFG Flyforum 14 10-11-2011 16:56


All times are GMT +2. The time now is 22:30.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.