![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,047
|
![]()
Dette er vel isåfall snakk om aldrene 311 (SAS har 313X) med mange timer på vingene og de eldste maskinene er vel rundt 18 år. Usikker hva levetiden er på de, men spesielt attraktive er de neppe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
Spørsmålet er om SAS har rute(r) der innfasing av slike brukte fly gir mer i inntekter enn utgifter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
|
![]()
Tenk om de heller hadde kjøpt 744 maskinene deres! Hadde vært et flott syn å se en 744 i SAS farger!
Men de snør vel røde agurker oppover før det skjer! ![]() Når det er sagt, så burde det vel være flere A340 til salgs rundtforbi. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,047
|
![]() Quote:
Dessuten er disse langt dårligere maskiner enn de senere utgavene som bla. SAS har idag og det er en grunn til at Lufthansa i stor grad erstatter disse med 333-343E (eller var det X), og får vel 3 stykker levert neste år. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
Rekkevidden burde ikke være noe stort problem for SAS, det skiller ikke mer enn 500-600nm. Problemet er vel heller om det er mye tungt og dyrt vedlikehold som kommer de neste årene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
På diverse basemøter i høst, så har Rickardson uttalt ganske tydelig at det hverken blir flere fly eller ruter for IC i de nærmeste årene.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Det er ikke lenge siden vi diskuterte mulige A340-300 fra Virgin til SAS - og det ble det jo ikke mye av:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=89740 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,845
|
![]()
For en som har null peiling på flybransjen, så er det jo fristende å tenke at hvis LH (som stort sett har gode tall) vil kvitte seg med flyene så er de ikke all verdens økonomiske å ha i det hele tatt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL SAS A343 23NOV16 | SAS-Steward | Spotteralerts | 1 | 22-11-2016 04:46 |
EVE SAS A343 31OKT15 | putzmeister | Spotteralerts | 3 | 26-10-2015 13:11 |
Andre SAS A343 til Lakselv idag | LN-BEF | Spotteralerts | 1 | 05-07-2011 23:07 |
SAS A343 seter + litt til | T.A.K | Reiseforum | 9 | 17-02-2011 00:16 |
SAS A343 | Dag Viking | Flyforum | 7 | 25-10-2006 23:05 |