Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-02-2011, 22:28   #1
T.A.K
ScanFlyer Blue

Default SAS A343 seter + litt til

Hei og hå. Drar til Thailand i morgen med sas til Bangkok og videre til Phuket med Bangkok airways.

spm 1: Noen som har noe tips om hvor det er best å sitte seg i eco? Vi er to som reiser.

spm 2: Når man har videre forbindelese med Bangkok airways, blir bagasjen sjekket helt frem til sluttdestinasjon?

spm 3: Er 2 timer plenty tid til å rekke immigrasjon og finne frem til ny gate på BKK?
Ingen av oss har vært her før nemlig.

Takker for hjelpen å ønsker alle en flott videre vinter
T.A.K is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2011, 22:32   #2
Utflyttet
Ute på tur

Default Re: SAS A343 seter + litt til

Så lenge du har en gjennomgående billett, ingen problem. Om du har to seperate billetter så burde det holde fint også.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2011, 22:35   #3
T.A.K
ScanFlyer Blue

Kjøpte alt i en sleng på ticket.no så regner med det er gjennomgående ja. De hadde nok uansett forklart meg dette på flesland i morgen, men når jeg først spurte om noe tok jeg spm bare med
Old 16-02-2011, 22:36   #4
fjasebase
ScanFlyer Gold

Rad 23 og 31 er de fremste i hver sin seksjon, så der har du i alle fall beinplassen i orden
fjasebase is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2011, 22:47   #5
geirs
ScanFlyer Gold

Jeg tok samme turen i jula, men med thai fra Oslo. Bagasjen gikk direkte til Phuket. Jeg hadde heller ikke vært i Bangkok før, brukte 1 time fra flyet landet til jeg var kommet inn på innlandsdelen. Og det var langt og gå på Suvarnabhum, over 1.5 km fra ytterst på pir E til Ytterst på pir B. Det er maksimal avstand og gå. Så 2 timer skulle nok gå bra. I Phuket må du passe på og hente kofferten på internasjonalt bagasjebånd pga du skal gjennom tollen der. De andre passasjerene som bare flyr innenlands bruker ett annet bagasjebånd.

Ellers riktig god tur til varmen :-)
geirs is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2011, 23:13   #6
T.A.K
ScanFlyer Blue

Takker for svar. Føler meg en del klokere nå
Old 16-02-2011, 23:27   #7
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Det er vel som udgangspunkt A+C eller G+H sæder som er mest interessante.

Vær opmærksom på at SK tilbyder sædereservation på IC ved booking, så der er jo nok ikke så voldsomt meget tilbage at vælge imellem på nuværende tidspunkt, hvis I ikke allerede har reserveret sæder.

Prøv internet check-In 22 timer før afrejse.
Old 16-02-2011, 23:35   #8
T.A.K
ScanFlyer Blue

Sjekket nettopp på sas.no for å sjekke inn og velge seter. Men der var jo absolutt alt tatt. Kun to midtseter igjen i hele flyet. Vi to som reiser har hvert sitt booking nr så ser ikke en gang ut til at vi får sitte sammen på turen. Visste ikke at man kunne velge seter hos sas før man sjekket inn på ic. Dette var kjipe greier. Min egen feil såklart da jeg ikke har sjekket grundig nok før vi nå drar. Nei no ble jeg jaggu litt forbanna på meg selv.. Men får sørge for å velge seter til returen nå da om ikke annet.

Last edited by T.A.K; 16-02-2011 at 23:49.
Old 16-02-2011, 23:54   #9
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by T.A.K View Post
Sjekket nettopp på sas.no for å sjekke inn og velge seter. Men der var jo absolutt alt tatt. Kun to midtseter igjen i hele flyet. Vi to som reiser har hvert sitt booking nr så ser ikke en gang ut til at vi får sitte sammen på turen. Visste ikke at man kunne velge seter hos sas før man sjekket inn på ic. Dette var kjipe greier. Min egen feil såklart da jeg ikke har sjekket grundig nok før vi nå drar. Nei no ble jeg jaggu litt forbanna på meg selv.. Men får sørge for å velge seter til returen nå da om ikke annet.
Måske det var værd at overveje at vente med check In til I er i lufthavnen. Hvis hele economy er fuld, så er det måske værd at satse på upgrade eller at to gode sæder bliver ledige hvis andre opgraderer for point.

Uanset, så spørg ved check In og igen i gate om de kan finde to sæder sammen. Der bliver flyttet en del rundt pga upgrades mv
Old 17-02-2011, 00:16   #10
T.A.K
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Måske det var værd at overveje at vente med check In til I er i lufthavnen. Hvis hele economy er fuld, så er det måske værd at satse på upgrade eller at to gode sæder bliver ledige hvis andre opgraderer for point.

Uanset, så spørg ved check In og igen i gate om de kan finde to sæder sammen. Der bliver flyttet en del rundt pga upgrades mv
Ja nå tenker jeg at jeg venter med innsjekk til vi ankommer BGO og håper de kan få til noe der. Har ikke mer enn 4700 EB poeng tilgjengelig for øyeblikket så får vel lite for det. Får satse på det beste. Det ser ut som Bangkok flygningene til SAS gir penger i kassen. Bra de tjener penger på noe hvertfall

Last edited by T.A.K; 17-02-2011 at 00:24.
Reply

Posting Rules