Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 29-10-2011, 18:41   #481
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default Re: US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Excuse me !!. Er lat i kveld, og orker ikke lete i gjennom alle poster.

Har tenkt å brenne mine poeng i "banken" på MNL. Har KVS og kan finne ut alt, med lurer på om noen som har brent dem til MNL av og kan gi tips fra hvilken port of entry i Asia en bør velge for å ha best longhaul fra Europa... Har selv lyst på ICN og OZ/LH. Så faktisk OZ også flyr til Clark, men ikke dit.

Vil senere komme med litt betraktninger om at CRK muligens blir neste MNL ..... Sist uke mye i avisa om at den er utslitt...
SQ 777 is offline  
Old 29-10-2011, 20:00   #482
janarne101
ScanFlyer Blue

Har selv fløyet et par ganger til CRK via ICN. Ser at OZ flyr til MNL to ganger daglig også, så ICN er jo et bra utgangspunkt hvis man finner ledige seter.

Tida går framover, selv på Filippinene, og de har jammen fått innstallert gangbroer på CRK.

ICN er en meget hyggelig flyplass. Og siden jeg la inn en omvei via PVG på siste tur ut, og via NRT på tur hjem, fikk jeg fly OZ i F fra PVG til ICN.

Eller er det jo stadig ledige F seter på SIN-MNL, med fire avganger daglig. Problemet er jo å finne noe til SIN herfra. Men kanskje via ICN eller PVG til SIN? Jeg fløy motsatt i vinter, og F loungen i SIN er jo ikke å forrakte.
janarne101 is offline  
Old 29-10-2011, 20:14   #483
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

SIN-MNL F med SQ ????
SQ 777 is offline  
Old 30-10-2011, 01:20   #484
tamtamm
ScanFlyer Blue

Star Alliance Re: US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Hadde FRA - ICN (F) CEB (B) med samme retur i Juli. Skal ha samme rute nå i November Desember. I Mai blir det nok FRA - SIN (F) MNL (F) og retur CEB - ICN - FRA igjen. Helt kurant det.
tamtamm is offline  
Old 30-10-2011, 09:04   #485
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by tamtamm View Post
Hadde FRA - ICN (F) CEB (B) med samme retur i Juli. Skal ha samme rute nå i November Desember. I Mai blir det nok FRA - SIN (F) MNL (F) og retur CEB - ICN - FRA igjen. Helt kurant det.
Både LH og SQ bruker Airbus 380 FRA-SIN (LH setter vel inn A38. Og som vi vet så er begge de blokkert for *A partnere. SIN er nå uansett en kinkig destinasjon å finne bonusbilletter direkte fra Europa. Selv for SQ Krisflyer medlemmer koster jo en bonusreise i A380 i F veldig veldig mange miles. Lufthansa setter inn airbus 380 fra i dag av faktisk, SQ på nyåret(?).

Også fra MUC er awardseter direkte til SIN vanskelige å oppdrive. Det henger vel sammen med at de faktisk selger ut en del F seter til SIN. Man bør vel faktisk være litt mer kreativ. Bruk LX eller LH til PVG/BKK feks. Er greit med tilgjengelighet til PVG fra begge steder. BKK er noe mer krøkkete, men også der er det greit å oppdrive på LX iallefall. LH noe mer vanskelig. Flyr du til PVG på LH bør du ta flighten med Boeing 747. Sjansen er faktisk stor for at du får det nye F interiøret med seperat seng.

Last edited by Hypern; 30-10-2011 at 09:20.
Hypern is offline  
Old 30-10-2011, 15:33   #486
tamtamm
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Både LH og SQ bruker Airbus 380 FRA-SIN (LH setter vel inn A38. Og som vi vet så er begge de blokkert for *A partnere. SIN er nå uansett en kinkig destinasjon å finne bonusbilletter direkte fra Europa. Selv for SQ Krisflyer medlemmer koster jo en bonusreise i A380 i F veldig veldig mange miles. Lufthansa setter inn airbus 380 fra i dag av faktisk, SQ på nyåret(?).
ANA viste LH FRA - SIN First i slutten av Mai tidligere i uken men ser ut til at de er borte nå. Finner bare Biz når jeg ser raskt der nå...
tamtamm is offline  
Old 30-10-2011, 17:06   #487
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Takk for tips, vil bestille 300 dager i forveien fra returdato. Men er meget komfortabel med ICN og LH/OZ. Ikke planlagt stopover. Men ser ikke bort fra å prøve LX en vei.
SQ 777 is offline  
Old 30-10-2011, 21:01   #488
janarne101
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
SIN-MNL F med SQ ????
Yup. De to gangene jeg fløy motsatt var det litt alderskommen innredning i en 777-200.

Og maten var vel heller ikke en høydare. Fikk like god mat på ICN-CRK i biz.

Men F loungen i SIN er en absolutt høydare!

Er som regel ledige seter via PVG. Jeg liker ikke den plassen, og prøver å unngå den. Pga at transit ikke eksisterer. Man må fylle ut immigration, hente bagasje og rusle opp og sjekke inn igjen. Sist gang jeg gjorde det brukte jeg 45 min på å stå i kø to ganger (passkontroll begge veier).

NRT er toppers! Vi hadde delay fra ICN, og det var kun 45 min connection. Det sto ei dame med mitt navn på, og siden jeg var først ut, tok det kun 15 min fra jeg forlot OZ maskinen til jeg satt i LH 2A med en sjampis. Service det!
janarne101 is offline  
Old 30-10-2011, 21:13   #489
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Takk for den janarne101. Elsker ICN og går for den bortsett for muligheten med LX og prøve den. Uansett tidligste avgang er 17. okt 2012. Trenger noen småpoeng ved å øke fra 100.000 til 110.000.

Men IKKE CRK... 2-3 timer dit ( hadde tre timer i forrige uke til CRK fra byen, men låst helt i Makati, som vanlig ).

Men da med "gratis" ( kr 360 en vei for to med valgt sete og 2x20 kg ) AirAsia til KUL... Da er det verd det...

Og AirAsia er topp til tross for 29.5 " i følge Seatguru.

Ingen problem med 3.5 time med dem. Herlig Nasi Lemak til kr 22... Beste måltid på lenge på short-haul fly... Nydelige fly og ekstra nydelige CA's som holder en gammel gubbe våken..
SQ 777 is offline  
Old 30-10-2011, 21:13   #490
janarne101
ScanFlyer Blue

Ja, glemte en ting. Ser på ANA at det som regel er de to første avgangene fra SIN til MNL som har ledige F seter, kl 9.30 og 12.10

Går jo en SQ maskin fra PVG kl 00.10 som er i SIN på morgenen. Eller kanskje via BKK? Er jo mange maskiner fra Europa som lander tidlig i BKK. Og så har man en TG flight derfra til SIN kl 8.00, og den lander 11.15. Da har man 55 min til å bytte flight.
janarne101 is offline  
Old 02-11-2011, 21:20   #491
nime
ScanFlyer Silver

Venter bare på neste tilbud nå...:P
nime is offline  
Old 03-11-2011, 09:22   #492
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Quote:
Originally Posted by nime View Post
Venter bare på neste tilbud nå...:P
Hva forventer du totalen vil koste da iaff? Ser for meg en tur til Asia.

*Venter også på neste tilbud, som jomfrureisende i F.....*

Since 01.02.2007
Ståle is offline  
Old 03-11-2011, 10:19   #493
nime
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Hva forventer du totalen vil koste da iaff? Ser for meg en tur til Asia.

*Venter også på neste tilbud, som jomfrureisende i F.....*
Med dagens priser på poeng: $1750 + 7,5% tax = $1881, eller ca. 10700 kr.
Så kommer vel litt skatter i tillegg ved booking, betalte ca 520kr sist jeg booket.
nime is offline  
Old 03-11-2011, 12:40   #494
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

<mod>
Det er ryddet en del og blir ryddet en del her (dvs. slettet).

Ting som er direkte relatert til USairways-tilbudet hører hjemme i denne tråden (kjøp av mil, lovlige routinger osv. osv)

Planlegging av feriesteder, andre selskapers komfort på F-klasse, C-klasse osv. skal i egne tråder. Da får man bedre svar (for ikke alle gidder å lese denne tråden), og det er enklere å få med seg fakta her og der.

</mod>

Old 03-11-2011, 14:12   #495
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Hmm. Ser ut som man om litt må ringe til USA å bestille:
Quote:
US Airways Brings Back Jobs from Overseas, Hires 400
Airline "onshores" 400 positions in Winston-Salem, N.C., Phoenix and Reno, Nev.

TEMPE, Ariz., Nov 01, 2011 (BUSINESS WIRE) -- US Airways (NYSE: LCC) announced today it has returned work previously handled outside of the United States to its call centers in Winston-Salem, N.C., Phoenix, and Reno, Nev. The airline's onshore project is part of its agreement with the Airline Customer Service Employee Association - CWA and IBT, which represents more than 6,000 reservations and airport customer service employees employed by US Airways. The new positions meet a contractual requirement to handle all general reservations sales calls originating in the United States in U.S. call centers by Nov. 1, 2011.

Chairman and CEO Doug Parker said, "Today's news is a testament to the positive relationship we have with the Airline Customer Service Employee Association. The addition of 400 jobs is extremely good news for these three communities, for the CWA/IBT, and for our customers who will continue to receive the outstanding service they have come to associate with US Airways."

"The CWA/IBT Association Union is excited to work with US Airways to bring jobs back into the Reservations work group," said Velvet Hawthorne, IBT/CWA Association Chairperson and CWA Staff Representative. "Nothing speaks louder than solidarity, when we all work together for a successful airline. We welcome our new Brothers and Sisters, helping us to provide excellent customer service to our passengers."

To support bringing jobs back onshore, in July US Airways launched the domestic airline industry's first Natural Language Interactive Voice Response (IVR) system. The new automated system delivers an extremely fast yet personalized travel experience by offering the airline's customers a wide range of self-service capabilities, such as flight information, upgrade status and Dividend Miles account details.

Senior Vice President, Operations Planning and Support, Kerry Hester said, "The IVR not only complements the broad range of self-service options available to customers on usairways.com and in the airports; it is also closely integrated with US Airways' reservations centers so our agents have information about a customer, such as their name and existing reservation, as they are connected with callers. This makes the interaction easier and more efficient for customers."

In addition to its three reservations call centers in the United States, US Airways also operates a call center in Liverpool, England, which handles calls from customers located in international locations. US Airways will employ 1,900 agents by the end of 2011, and the airline handles approximately 18 million calls annually.
http://www.usairways.com/en-US/about...sreleases.html

400 nyansatte kan gi mange rare tolkninger av reglene
Old 03-11-2011, 14:35   #496
TOS_EBG
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Hmm. Ser ut som man om litt må ringe til USA å bestille:

http://www.usairways.com/en-US/about...sreleases.html

400 nyansatte kan gi mange rare tolkninger av reglene
Vi som er 'international' ringer vel fortsatt til Liverpool etter det jeg kan lese ut av dette.............
Old 03-11-2011, 14:39   #497
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Quote:
Originally Posted by TOS_EBG View Post
Vi som er 'international' ringer vel fortsatt til Liverpool etter det jeg kan lese ut av dette.............
Er ingenting som hindrer deg i å ringe direkte USA-nummeret Og med Skype så koster det heller ingenting.

jcnorway is offline  
Old 03-11-2011, 15:07   #498
nick5000
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Er ingenting som hindrer deg i å ringe direkte USA-nummeret Og med Skype så koster det heller ingenting.
Er det ikke det? Hos UA kan man ikke betale med norsk kredittkort hvis man ringer det amerikanske tlf nummeret. Man må ringe norsk eller ihvertfall europeisk tlf nummer. Ville tro det var det samme hos US ?
nick5000 is offline  
Old 03-11-2011, 15:28   #499
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Quote:
Originally Posted by nick5000 View Post
Er det ikke det? Hos UA kan man ikke betale med norsk kredittkort hvis man ringer det amerikanske tlf nummeret. Man må ringe norsk eller ihvertfall europeisk tlf nummer. Ville tro det var det samme hos US ?
Har ringt direkte til USA-kontoret uten problemer. Er flere andre her som har gjort det samme, så med mindre de har lagt restriksjoner på dette nylig så skal det være mulig.

jcnorway is offline  
Old 08-11-2011, 18:34   #500
orhel
ScanFlyer Blue

orhel's Avatar

Har det noe å si når på døgnet man ringer 800nr?
05.04.15: LH 404 EWR-FRA
06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO
orhel is offline  
Closed Thread

Posting Rules