![]() |
|
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har snakket med andre "Rygge-ansatte" FR CA'er, og de fortalte meg om liknende lønns- og ansettelsesbetingelser som de vil leser om her. Jeg vet ikke om det er så mye man kan gjøre med dette, all den tid selskapet ikke er norskeid, og ellers synes å følge gjeldende internasjonale bestemmelser og forpliktelser.
Men det ville være fint med litt mer fokus i media her hjemme om denne saken, slik at kanskje negativ publisitet kunne presse frem noe bedre vilkår for de ansatte....skjønt jeg egentlig er skeptisk til om MOL i det hele lar seg presse... Når man snakker om denne saken, savner jeg også fokus i norske media på at Norwegian bruker kontraktsansatte østeuropeiske piloter ut fra HEL-basen, til betingelser som ligger på ca 50 % av nivået i konkurrerende selskaper. Fullt lovlig, men dog.... Etter mange år i bransjen er jeg nok likevel kommet til den konklusjon at dette er en utvikling vi i liten grad kan gjøre noe med, man må bare konstantere at markedet regulerer dette selv...Pax'en vil betale minst mulig for billettene (forståelig), og da er dette prisen man må betale - sosial dumping! Vi vil sannsynligvis oppleve at de skandinaviske selskaper som ikke har disse betingelsene for sine ansatte etter hvert vil finne kreative løsninger for å matche disse betingelsene, hvis ikke har de nok ikke livets rett... Tally-Ho |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanairs Q3/07 svakere enn forventet - venter dårligere 2009 | CK | Flyforum | 0 | 04-02-2008 08:52 |