![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 215
|
![]()
Og da vet du utmerket godt at selv SAS fly har blitt påkjørt og at SAS IKKE har blitt erstatningsplikte iht EU rettighetene for passasjerer når det er enten dly / cnl. For ikke å snakke om oil el fuel lekkasje..))
Dette er en skade Ryanair absolutt ikke kunne forutse, og derfor er heller ikke erstatningsplikte. Synes det er helt utrolig at dere her inne kan begynne å anklage FR for at noen er så uheldig å kjøre inn i ett av deres mange fly.. SVETHO |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Har fått med meg flere eksempler på at SAS har måtte punge ut ved påkjørsler ved handling av SAS fly.
Når f.eks SAS er blitt påkjørt av biler på CPH, av biler fra f.eks lufthavnsvakten, så er regninga sendt dit. Men de gangene SGS har kræsjet inn i et fly, og skadet dette er dette noe SAS selv har måtte punge ut for. Men for all del, om flyselskapene kan slippe unna med å si at det var ikke meg, det var de vi har leid inn for å gjøre jobben for oss som gjorde det, og alt da er ok er ikke annet en fantastisk. Håper det da etterhvert vil gjelde ved snøvær, slottider pga mangel på flygeledere, tåke osv. Det er ikke flyselskapet sin skyld, men de må alikevel betale for mat, hotell etc til alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,496
|
![]()
SAS betaler for mye mer enn de må. Om dette er en bevisst eller ubevisst policy vet jeg ikke - jeg har vært borte for lenge. Men det betales fortsatt for meals og hotellrom over en lav sko. Dette er 'servicekostnader' og en av de store lille forskjellene når man sammenligner med lavprisselskapene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Men har søkt mye rundt i dag, og det er endel rettspraksis på at flyselskapene også har måttet erstatte og betale ved forsinkelser. Også ved påkjørsler etc. Men det er klart det er mye godvilje ute å går også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Hahaha, ja jeg kan ikke annet enn å le av det du skriver her. Jeg har vært med på å handle Ryanair i snart 13 år, og jeg kan med hånda på hjertet si at vi ikke skvises mer av de enn av andre på en turnaround. Å velge det billigste anbudet er vel rett så normalt, og noe sikkert både Ryanair og andre gjør. Ryanair har en turnaround tid på 25 minutter, og det har vel etterhvert andre flyselskap klart å komme ned til også, så vidt jeg vet. For eksempel SAS. Så å si at Ryanair skviser handlingselskapet så hardt, ja det må du begrunne bedre.
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,496
|
![]()
Så lenge man har med mennesker å gjøre, vil det forekomme slike ting. Det er viktig å være åpen om det også, ellers kan det skje slike ting som Alaska opplevde da de outsourcet sin handling til Menzies for noen år siden ...
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=9699 http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=9892 http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=18025 |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Å enig med deg her IMM, hva et handlingselskap tar for jobben og hvor de eventuelt tjener penger er en sak, men å si at de skviser handlingagentene tviler jeg sterkt på ja. Tror heller de er harde forhandlere med flyplassene de flyr på. Det er jo også slik at de ønsker minst mulig handling for å holde prisen nede, men dette er ikke noe skvis. Det resulterer kun i at handlingagenten trenger færre folk for å snu en Ryanair maskin. Men det er alikevel slik at de betaler denne handlingagenten for å utføre en tjeneste på sine fly, og er dermed ansvarlig for passasjerene som skal fly med dem. Har lagt ved et par linker tidligere i tråden, og det er mange flere om man søker litt, om rettspraksis rundt dette fra Europa og andre steder, om man øsnker å lese litt om dette. Ha en god natt, plikten kaller, ut å fly tidlig, forhåpentligvis uten å bli påkjørt hehe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: Lillestrøm
Posts: 276
|
![]()
Fikk e-post fra Flyklagenemnda i dag om at de anbefaler Ryanair å betale ut EUR 250 per passasjer. Da gjenstår det bare å se om Ryanair retter seg etter nemndas anbefaling. Det blir jo "spennende".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
|
![]()
Ikke så veldig spennende tror jeg.
De nekter konsekvent å lyde noen andres anbefalinger enn sine egne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,496
|
![]()
Oi - der hoppet påskeharen forbi, gitt!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: Lillestrøm
Posts: 276
|
![]()
Da er jeg omsider kommet til enighet med Ryanair. Vi var først i Forliksrådet, hvor de tilbød oss EUR 200 per person. Jeg sa at jeg ikke var interessert i noe mindre enn de 250 jeg har krav på etter EU261. I dag fikk jeg beskjeden fra min advokat om at Ryanair hadde akseptert kravet på EUR 250 per person, dvs. EUR 4500 for vårt reisefølge på 18 personer. Det tok 20 måneder, men det gjelder ikke å gi seg.
__________________
You are not a real country unless you have a beer and an airline - Frank Zappa |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Radar man
Join Date: Jul 2008
Location: Stockholm
Posts: 406
|
![]() Quote:
__________________
Flightradar24 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,496
|
![]()
Hehe .. tøft. Nice job!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: Lillestrøm
Posts: 276
|
![]()
Det var først da Ryanair fikk en konkret trussel om rettssak fra min skarpskodde advokat i Thommessen at de skjønte alvoret og etterkom kravet. De fleste gir dessverre opp før det går så langt, men for oss var kravet av en viss størrelse fordi vi var så mange i reisefølget.
__________________
You are not a real country unless you have a beer and an airline - Frank Zappa |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
|
![]()
Har man lovverket på sin side gjelder det å ikke gi seg!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
|
![]()
Takk for at du sto på krava og tok det så langt
![]() Så at det var en del her inne så avskrev mulighetene om kompensasjon ganske tidlig, men heldigvis er det noen som står på å kjemper for det de mener er rett. Men for en som til nå har vært så heldig at jeg ikke har trengt å skaffe meg advokat, hva koster det å innblande en advokat inn i noe slik? Og er det ikke blitt slik at ved små "fillesaker" så må en betale advokatutgiftene selv om en måtte vinne saken?
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ? Så langt i år: Rundt omkring i Norge |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: Lillestrøm
Posts: 276
|
![]() Quote:
__________________
You are not a real country unless you have a beer and an airline - Frank Zappa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY kutter SXF-SVG & SXF-TRD - [avkreftet] | BU662 | Flyforum | 10 | 01-09-2014 23:37 |
Norwegian starter RYG-ALC og RYG-AGP | Trdfly | Flyforum | 14 | 16-07-2012 06:02 |
OSL-AYT-TXL-SXF-RYG | Hpkris | TripReports | 5 | 27-05-2011 15:50 |
RYG-ZAD-RYG En reise med Europas svindler | baselutvann | TripReports | 15 | 04-08-2010 22:33 |
DY2850 RYG-SXF 08.05 | JonF | Register- og ATC-Forum | 1 | 08-05-2009 10:17 |