![]() |
|
![]() |
#321 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Last edited by Hypern; 13-09-2011 at 20:16. |
|
![]() |
![]() |
#322 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Nå blander du druer og kokosnøtter her. Ny F-klasse hos LX er nye seter/innredning i "vanlige fly", A330. LH blokkerer IKKE F-klasse på fly med nye seter (B747 eller A340). Ut over A380-blokkeringen så forekommer det, som nevnt tidligere, udokumenterte blokkeringer av awardseats både på kjøper og selgersiden.
#323 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#324 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#325 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
"At 15 - 17 months of inactivity, customers can pay a $9 preservation fee to remain active for another 18 months." http://shopping.usairways.com/en-US/...mberguide.html Ville nok ikke basert meg på å ha poeng stående på konto i årevis, mye kan skje med uttakstabellene og de kan fort miste litt av sin verdi. |
|
![]() |
![]() |
#327 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Dersom en kommer med LH til MUC i C og skal videre med F, blir man da hentet med bil som FRA dersom "i-skogen-parkering"??
|
![]() |
![]() |
#328 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#329 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#330 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tenkte å dele mine erfaringer med bestilling og "agentruletten".
Ringte det norske nummeret og havnet først hos ei dame som virkelig ikke hadde peiling. Hun sa at det ikke var noe ledig awardseter på noe som helst OSL-FRA neste sommer og at de vanligvis kan bestilles 6 mnd i forveien. Hun ba meg derfor om ringe opp igjen om et par uker (hvor er logikken?) og prøve igjen. På forsøk nr. 2 to minutter senere var jeg derimot mye heldigere. En svært hyggelig herremann var behjelpelig med det aller meste. Måtte fortelle ham samtlige flyplasskoder så han slapp å sjekke selv, men det var jo null problem. Det som derimot ble et problem var returen med LX fra NRT. Her kom det velkjente problemet med at han kun fikk opp ett sete i F mens ANA viser to. Forklarte ham om "long sell" og han forsøkte det også, men fikk kun tilbake error. Da ble det plan B med LH fra KIX i stedet, det gikk fint. Siden vi uansett skal farte litt rundt i Japan, så er det litt det samme hvilken by som er utgangspunkt. Kanskje skjebnen vil ha det til at det settes inn A380 på KIX-ruta innen neste sommer? :-) Uansett så vil LH sannsynligvis ha nye seter på alle 346 innen den tid, så da blir det sikkert bra selv om jeg gjerne skulle ha testa LX sin mye omtalte F. Så da ble det følgende rundreise i F og C for to pers sommeren 2012: OSL-FRA LH C (735) FRA-ICN LH F (346) ICN-HKG OZ C (74E) HKG-KIX NH C (763) KIX-FRA LH F (346) FRA-OSL SK C (736) En forholdsvis lite kreativ routing, men er fornøyd med å få med HKG, virker ikke så enkelt alltid det. Skulle gjerne ha lagt til en OSL-TRD på slutten, men han var usikker på om det gikk, så jeg må ringe opp i morgen for å høre om det. Uansett ingen big deal. Avgifter kom på drøye 800kr per pers uten forhandlinger. Takk for et supert tilbud og mye god info her på siden! Jeg har lest meg kraftig opp på mitt Dividend-pensum, så hvis noe har spørsmål, så skal jeg prøve å svare etter beste evne selv om mange sikkert sitter inne med mye kunnskap rundt dette nå. |
![]() |
![]() |
#331 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
,Tror ikke du bør være så sikker på ny F i 346, selv om jeg ikke husker oppgraderingsplanen i hodet.
|
![]() |
![]() |
#332 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
http://www.flyertalk.com/forum/miles...ofit-info.html |
|
![]() |
![]() |
#333 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Okey, jeg fikk inntrykk i retrofit-tråden på flyertalk at det skulle bli en massiv utskiftning av F på 346 i vintersesongen nå, men er klar over at slike ting fort kan ta lengre tid en først planlagt. Sjansen vil uansett være større enn den har vært for å støte på en nyinnredet 346.
First blir garantert bra uavhengig av type seter :-) |
![]() |
![]() |
#334 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Vel , foreløpig har jeg hatt 6 OSL-MUC i år og alle har vært remote... Får se i morgen...
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er kun superviktige ruter som garantert får gate i MUC. Kommer du med widebody eller fra Frankfurt/Zurich etc. er du garantert gate. Alt annet varierer kraftig.
Uansett, remote parking = henting ved fly. Så at bilparken har utrolig mange Cayenne for tiden. Last edited by Tommy777; 14-09-2011 at 22:58. |
![]() |
![]() |
#336 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#337 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Då har vi fått bokat vi med, blev en helt annan routing än planerat. Taxes blev 1025. Blev 5 samtal innan vi blev färdiga, hade en routing som inte var tillåten först. 4 av de jag pratade med hade full kontroll mens en inte visste alls. Max en stoppover/resa och den måste vara på en *Hub hörde jag flera gånger.
OSL-FRA C LH 320 FRA-ICN F LH 346 ICN-NRT C OZ 333 stopover NRT-BKK F TG 773 BKK-SGN F LH 744 destination SGN-BKK C TG 772 BKK-PEK F TG 747 PEK-ZRH F LX 333 ZRH-FRA C LX 320 FRA-OSL C LH 319 Reser i Mars och glädjer mig! |
![]() |
![]() |
#339 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#340 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
US Airways med 100 % promo... igjen | Mjolnir | Reiseforum | 1 | 01-12-2011 23:22 |
SAS EB med 40% promo på poengkjøp | doffer | Reiseforum | 1 | 04-09-2011 18:12 |
US Airways på transatlantisk? (splittet fra US promo tråden) | Ståle | Reiseforum | 5 | 02-09-2011 13:01 |
100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1) | Chriscross | Reiseforum | 829 | 08-08-2011 21:38 |
Qatar Airways feirer 100 destinasjoner.... | foffen | Småprat | 0 | 16-03-2011 17:08 |