![]() |
|
![]() |
#201 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da er 100 000 poeng i boks! Betalte med Amex og det blir vel noen poenger på EBG kontoen av det også! Så får vi etter hvert se hvor turen går til... "Levetiden" på poengene er jo brukbar, så jeg har ingen hast.
|
![]() |
![]() |
#202 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er denne ruten lov da?(om jeg kjøper 10.000 miles mer?)
OSL-FRA-DEL(stoppover)-SIN-BKK-OSl ? |
![]() |
![]() |
#203 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
Men hva med OSL-ZRH-BKK-SIN-BKK-OSL? Thai first Eventuelt OSL-FRA-ICN-SIN(Biz SQ eller OS)-BKK-ZRH-OSL |
|
![]() |
![]() |
#204 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
![]() Ser det er de fan(t)astiske myndighetene i India som fikk stoppet Lufthansa`s planer om det Last edited by jameson82; 24-08-2011 at 16:13. |
|
![]() |
![]() |
#206 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da har jeg snekkret sammen en ny rute: (S)= Stoppover
![]() OSL-FRA-DEL(S)-SIN SIN-ICN(S)-OSL Eller via PVG. Dette er vel lov om jeg kjøper 10000 miles ekstra? |
![]() |
![]() |
#207 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Quote:
Og sjekker uttakstabellen: http://bit.ly/owBT9E Da får du svar på det meste du driver og spør om her.
![]() |
#208 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#209 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
2) Regelen ble endret i 2010 (fra to til en)
![]() |
#210 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da har jeg tur for tre personer i boks, og har brukt mye tid i telefonen med US Airways de siste par dagene. Mest "on hold" mens de har sjekket diverse ting og tang. Har også vært innom flere agenter ettersom turene måtte bestilles hver for seg og også bekreftes i etterkant.
Turene er slik: TOS-OSL SK M -ei natt, men under 24t- OSL-FRA LH C FRA-ICN LH F 346 ICN-NRT OZ C 747 -stopover- NRT-AKL NZ C 777 -destinasjon- AKL-NRT NZ C 777 NRT-ICN OZ C 747 -ei natt, men under 24t- ICN-FRA LH F 346 / ICN-FRA OZ F 747 FRA-OSL SK C -ei natt, men under 24t- OSL-TOS SK M Vi er tre som har lik reise til NRT, der snur en av oss og flyr hjem NRT-MUC LH F 343 MUC-OSL LH C -stopover- (!) OSL-TOS SK M Vi to andre har nesten lik resten av reisen, ICN-FRA må vi sitte på hvert vårt fly med to timers mellomrom ettersom LH og OZ hadde kun ledig ett sete i F hver. Jeg har start i TOS og oppnår dermed de maksimale 10 segmenter pr PNR, mens min kamerat starter i OSL. Var som sagt innom flere agenter. Førstemann var en meget dyktig og hyggelig men bestemt, britisk mann. Prøvde meg på SYD som destinasjon og stopover i AKL på returen (i tillegg til stopoveren i NRT på utreisa), evt en open jaw med destinasjon AKL og retur fra SYD, men han var veldig bestemt på at det kun var enten én stopover eller én open jaw som var tillatt. Han virket meget oppegående, og ettersom det bla Discus sier om det samme, så orket jeg ikke å prøve å ringe på nytt og på nytt til jeg kom til en agent som ved en feil kunne gått med på to stopovers. Eneste punkt jeg syns han var uforholdsmessig vanskelig var da jeg skulle bestille omtrent samme reise for min reisekamerat. Det fikk jeg ikke lov til - min reisekamerat måtte absolutt ringe selv! Vel, jeg lar ikke en person fra den vanlige verden, eller hvordan man skal kalle det, gi seg i kast med å bestille noe han egentlig ikke har greie på. Så da var det bare for meg å ringe opp på nytt og utgi meg for å være min reisekamerat ![]() Etter dette var jeg innom flere damer med både italiensk(?), spansk(?) og indisk(?) aksent. Første jeg kom til, ba jeg se på bestilling nr 1 for så bestille det samme til min kamerat. Hun sa "I C N, eh hva er det?, A K L , eh hvor er det? flyselskap O Z, eh, hvilket er det?" og jeg kunne høre hun dekodet hver og enkelt kode før hun fortsatte med "Incheon?", "Auckland?" og "Asiana?". Vel hun fikk jobben gjort i hvertfall og var også hyggelig. Da jeg skulle bestille for den tredje personen som også er min far sa jeg som sant var at jeg bestilte for min far. Det var greit. De regner vel ikke med at personer over 60 år er i stand til å telefonere, snakke utenlandsk og gjøre bestillinger og slikt ![]() Jeg listet opp flyene jeg hadde sett meg ut, det var altså TOS-ei natt-OSL-FRA-ICN-NRT-destinasjon-MUC-OSL-stopover(!)-TOS, og da kun kom tilbake til meg etter å ha sjekket med "rate desken", sa hun at stopover i OSL begge veier ikke gikk. Jeg påpekte at her måtte de ha regnet feil, for oppholdet i OSL på utreisa kun var på 22 timer og følgelig ikke noe stopover. Hun sjekket på nytt med "rate desken" (eller så hun sa i hvertfall) og kom tilbake og sa at nei, reisen TOS-OSL-FRA måtte være samme dag og det måtte være på raskest mulig forbindelse! Utrolig, tenkte jeg, og måtte dermed bruke "høflig avslutt samtalen og ring på nytt"-kortet. Sa jeg da måtte revurdere opplegget, og takket for hjelpen så langt. Og med neste agent jeg kom til, så var det ingen problemer med den natta i OSL på utreisa, enda hun også sjekket med "rate desken" ![]() Hun var også veldig dyktig og ga meg uoppfordret referansenr til alle flyselskap som var involvert i bookinga. Da jeg ba henne sjekke stoda på de to andre reservasjonene, gikk det bra med å sjekke én av de, men da vi kom til den andre kræsjet systemet hennes, og hun sa at jeg ble nødt til å ringe tilbake. Dessuten hadde vi jo snakket ganske lenge (denne samtalen var på nesten 45 minutter). De siste samtalene var det kun å bekrefte og opplyse om kredittkort for skatter/avgifter. Jeg fikk også referansenr for de andre selskapene for de to første bestillingene da jeg ba om det. Dette ble nok litt langt, men jeg ville bare dele min opplevelse med diverse agenter hos US. Alle var hyggelige, men noen mer proffe enn andre altså. Og tida på telefon foregår for det meste "on hold" mens de sjekker om ruta er OK eller ikke. Last edited by PSC TOS; 24-08-2011 at 22:43. |
![]() |
![]() |
#211 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bra forklaring om hvordan det er å kontakte US Air.
Selv var jeg desperat etter en tur rundt juletider 2010, men de på det "norske" nummeret fikk det ikke helt til. Ringte da til USA med mobilen, og alt gikk raskt og uten problemer. Så for min del virket det som de i USA virkelig kan sine saker
#212 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Vedr. det å bestille for andre - det er et valg på kontoen hos USAirways (Bookingpreferences) der man oppgir om man skal la andre bestille billetter for seg
Quote:
![]() |
#213 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg er sikker på at noen her kunne gjort noen kroner ekstra om de hadde startet et "jeg ordner Dividende-miles" tur for dine poeng. Om jeg hadde 2-100 000 poeng kune jeg tenjkt meg å betalt noen her med kompetanse for å sette opp en fin tur ja..
#214 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Leser man alt på tråden her, trenger man ingen "Personal Dividend Trainer".....
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Denne er routingen er vel lov??? OSL-FRA-ICN(S)-BKK-OSL(110 k miles)
|
![]() |
![]() |
#216 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Helt sikkert....
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#219 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Strengt tatt er det vel en regel om at du må fly inn med hub-carrier hvis du skal videre derifra, men det virker ikke som om denne håndheves veldig strengt.
#220 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvor står denne regelen? Hvem har opplevd dette som et problem?
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
US Airways med 100 % promo... igjen | Mjolnir | Reiseforum | 1 | 01-12-2011 23:22 |
SAS EB med 40% promo på poengkjøp | doffer | Reiseforum | 1 | 04-09-2011 18:12 |
US Airways på transatlantisk? (splittet fra US promo tråden) | Ståle | Reiseforum | 5 | 02-09-2011 13:01 |
100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1) | Chriscross | Reiseforum | 829 | 08-08-2011 21:38 |
Qatar Airways feirer 100 destinasjoner.... | foffen | Småprat | 0 | 16-03-2011 17:08 |