![]() |
|
![]() |
#101 |
Scanflyer Silver
|
![]()
Jeg pleier å oppdatere ESTA'n min da jeg flyr forskjellige selskaper og ankommer forskjellige stater hver gang jeg skal til USA.
#102 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
OK er disse opplysningene optional så er jo svaret gitt ! Takk !!!
|
![]() |
![]() |
#103 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Offisielt skal dataene oppdateres, og du vil derfor aldri få ambassaden til å si noe annet. Når systemene blir avanserte nok til å sjekke all info, vil nok dette bli strammet inn.
Like godt å venne seg til å ha det oppdatert. Det tar ikke mange sekundene ... Rettelse: Learjet har rett .. Quote:
Last edited by LN-MOW; 21-08-2011 at 21:20. |
|
![]() |
![]() |
#104 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan man komme inn i usa med en 20 Ar gammel dom?(gjelder ikke meg som knapt er 20 selv) :P
|
![]() |
![]() |
#105 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
#107 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vet ikke helt hva offisielle regler er på dette, men mindre forbrytelser er vel i utgangspunktet ikke diskvalifiserende for innreise/visum til USA, men man er vel diskvalifisert fra å reise med ESTA. Narkotika, ran, voldtekt etc er vel diskvalifiserende uansett(?)...
|
![]() |
![]() |
#108 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det handlar om brott som inbegriper "moral turpitude" och engelska Wikipedia har en bra beskrivning av vad det gäller inklusive en tabell över vilka brott som räknas in och vilka som inte räknas in.
http://en.wikipedia.org/wiki/Moral_turpitude |
![]() |
![]() |
#109 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noen som vet hvordan Qatar som nasjon, og Qatar som flyselskap stiller seg til Israelsk stempel i Norsk pass?
UD sine sider sier at en kan bli nektet innreise til Qatar. QR sine nettsider sier ingenting om dette, etter hva jeg kan se. Google sier både ja og nei, alt etter personer som svarer på diverse forum. Jada, tryggeste er nok å skaffe nytt pass, men hadde håpet å samle litt mer stempel før jeg kasserer passet (har 1/3 del igjen av det)
#110 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har ikke svaret på spørsmålet ditt, men jeg vet at nettopp pga grunnene du nevner i din post, er det mulig å inneha to norske pass!
Ta kontakt med din lokale politistasjon/lensmannskontor (de som utsteder dine pass), så kan de helt sikkert hjelpe deg med dette, uten at du trenger å kassere ditt nåværende pass! |
![]() |
![]() |
#111 |
Flyklapper
|
![]()
Ser ikke ut til å være noe problem.
/ 12DEC11 / 2224 UTC National Norway (NO) /Destination Qatar (QA) Qatar (QA) Passport required. - Passport must be valid at least 6 months on arrival. Admission and Transit Restrictions: - The Government of Qatar refuses admission to holders of Temporary Passports. Visa Issuance: Visa required, except for Nationals of Norway can obtain a visa on arrival for a max. stay of 1 month. Fee: between QAR 50.- and QAR 150.-. (SEE NOTE 11005) NOTE 11005: When holding a visa issued by the Sultanate of Oman, For details, click here Minors: - Own passport is not required for children provided For details, click here Additional Information: - Visitors are required to hold proof of sufficient funds to cover their stay and documents required for their next destination. - If holding tourist visa, visitor must also hold proof of confirmed hotel reservation and at least USD 1,400.- or any major credit card. - All passengers staying in Qatar for more than one month must obtain a Residence Permit after arrival. Warning: - Visitors not holding return/onward ticket could be refused entry. CHECK TINEWS - CHECK LATEST NEWS AND UPDATES ON TRAVEL INFORMATION |
![]() |
![]() |
#112 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#113 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Ikke glem Isreal - jeg fikk skikkelig problemer ved avreise pga. Stempel fra Abu Dhabi
#114 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#115 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Sri Lanka har tidligere hatt gratis visum ved ankomst, fra årsskifte er det innført samme opplegg som USA, elektronisk søknad med betaling (USD 50)
#116 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei, vad sier panelen, vil det være problem å komme inn i Thailand med provisoriskt pass med 1side igjen i? Siden som er igjen er og den jeg har signert på, men jeg synes den er veldig blank og fin, vill Thai Customs være enige?
Et sant elände dette med å fornye pass som boendes utenfor Oslo, ble nødt til å skaffe provisoriskt innfør en India-tur, 1500kr, tenkte da fikse nytt riktigt under juleferie, men då har svenske polisen bestemt sig for å stenge ned hele systemet 26/12 til 2/1. Neej. |
![]() |
![]() |
#117 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Svensk eller norsk pass? (Norske nød-pass gjelder kun for en reise)
![]() |
#118 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Svensk Nødpass.. Det står ihvertfall ingen plass at det kun gjelder 1 tur. Men har vel funnit ut at det uansett har for kort gyldighetstid da det går ut knappt 3mnd etter vi ankommer Thailand. Konklusjonen blir enten nytt nødpass, det går å få på konsulat, eller en tur til Oslo.
|
![]() |
![]() |
#119 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ett provisoriskt pass utfärdas och lämnas ut genast vid ansökan och gäller för en specifik resa . Dessa pass utfärdas endast på ett fåtal platser i Sverige.
http://www.polisen.se/sv/Service/Pas...isoriskt-pass/
#120 |
Flysitter
|
![]()
Lite spørsmål om Kina visum. Tenkte å bestille en guidet dagstur med VIATOR ifra Hong Kong til Kina og i bestillingsprossesen står det følgende:
Please note: Your tour will not be confirmed unless you provide the following information at time of booking. This is required for your China Group Visa. Full Name Date of Birth Passport Number Nationality Hotel name whilst staying in Hong Kong Er dette alt jeg trenger å gjøre med tanke på visum i Kina? |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Visum/pass - hovedtråd (del 2) | hifiman | Reiseforum | 669 | 04-04-2025 14:56 |
Det kan ta deg 0,002 sekunder å… (del 1 OG del 2) | Halvorsn | Bilder & foto | 26 | 09-01-2012 16:48 |
2 år rundt OSL - del 4 (En kort siste del) | LN-HVI | Bilder & foto | 3 | 30-06-2011 23:32 |
Visum Tyrkia | Islending | Reiseforum | 4 | 10-11-2010 00:05 |
Feilstavet billett og passregler --> Innreise til USA | LN-BEF | Reiseforum | 2 | 28-03-2010 20:24 |