Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 20-08-2011, 10:08   #161
TommyL
Trangsynt

Default Re: US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Hva er trikset for å fikse dette sq 777?
TommyL is offline  
Old 20-08-2011, 10:39   #162
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Ikke triks, de gjorde det automatisk ved bookingen
SQ 777 is offline  
Old 20-08-2011, 13:08   #163
vbirk
ScanFlyer Silver

Ja, de gjorde det automatisk ved den opprinnelige bookingen for meg også. Men da poengene skulle trekkes og skattene betales tre dager senere så var det stopp, fordi poengene som skulle trekkes sto på hver persons separate konto.

I etterkant ser jeg at situasjonen sikkert var av typen "avslutt-samtalen-høflig-ring-tilbake-og-snakk-med-annen-agent".
vbirk is offline  
Old 20-08-2011, 16:36   #164
PSC TOS
ScanFlyer Silver

PSC TOS's Avatar

Ser det koster 150 000 poeng i F fra Europa til "South Pacific", det skulle inkludere Australia/New Zealand eller hva?

Ville en tur som dette gått an med destinasjon SYD?

Utreise: OSL-(C)-FRA-(F)-ICN-(C)-NRT-(STOPOVER)-(C)-AKL-(C)-SYD
Retur: SYD-(C)-AKL-(STOPOVER)-(C)-NRT-(C)-ICN-(F)-FRA-(C)-OSL.

Her er det jo stopovers i hver retning, men ingen open jaw. Fluxie sier det er lov med én stopover mens Hypern sier to.
PSC TOS is offline  
Old 20-08-2011, 16:59   #165
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by PSC TOS View Post
Ser det koster 150 000 poeng i F fra Europa til "South Pacific", det skulle inkludere Australia/New Zealand eller hva?

Ville en tur som dette gått an med destinasjon SYD?

Utreise: OSL-(C)-FRA-(F)-ICN-(C)-NRT-(STOPOVER)-(C)-AKL-(C)-SYD
Retur: SYD-(C)-AKL-(STOPOVER)-(C)-NRT-(C)-ICN-(F)-FRA-(C)-OSL.

Her er det jo stopovers i hver retning, men ingen open jaw. Fluxie sier det er lov med én stopover mens Hypern sier to.

Det er lov med en stopover i HVER retning. Dessuten kan SYD regnes som backtracking, men kommer vel litt an på agenten om han/hun er grei.
Hypern is offline  
Old 20-08-2011, 17:10   #166
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
Planla litt dårlig ved bestilling av Dividend-reiser for familien.. skjønte ikke at to personer ikke kan være på samme PNR dersom de skal belaste turen sin fra hver sin Dividend-konto.
Har booket diverse reiser på samme PNR, men forskjellig konto. PLeier å gi meget klar beskjed før jeg starter prosessen. Sist gang så gryntet de når de skulle billettere fordi de må regne ut taxes manuelt når det gjøres på den måten. Men det gikk greit.

Old 20-08-2011, 17:57   #167
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Ok, siste bookingen startet ved at jeg satt med begge Dividend nummer/konto. Prøvde å gi dem det, men null interesse for mitt forslag..

Hvor vil du og antall seter? Joda, HKG og NRT og et par min senere var det ok, så ga jeg Dividend nr etc.

Så ok, fikk mine ref på på alle selskap og var overrasket over at vi hadde samme ref... Never mind, tenkepause, så neste dag ringe og gi detaljer på creditcard.. Alt i boks..

Ok, konklusjon .. Alle i det hyggelige US kontoret er ikke like oppdatert på snarveier i bookingprosessen. Undrer litt på om andre i Europa gjør deres tlf like rødglødende som flyprat.no + friends and relatives.. Får vi i Norge snart 820 nummer ? CO har 810 som snart må brukes..

Siden jeg tok opp dette.. Hvor mange andre "flypratere" bruker dette bevisst ?om dagen ?
SQ 777 is offline  
Old 20-08-2011, 18:27   #168
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Varierer litt hva jeg bruker, men har bruk 800-nummer i US og UK fra Skype gratis.

Old 20-08-2011, 21:14   #169
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Det er lov med en stopover i HVER retning. Dessuten kan SYD regnes som backtracking, men kommer vel litt an på agenten om han/hun er grei.
Det er kun lov til en stopover i følge reglene til US Airways:

Quote:
For travel outside the continental U.S., Canada and Alaska, you’re allowed one stopover per US Airways itinerary at a US Airways gateway or international destination (or in a partner hub city if you’re traveling on an award partner). US Airways hub/international gateway cities include Charlotte, Philadelphia and Phoenix. Please call Reservations for additional US Airways international gateways and partner hub cities
http://shopping.usairways.com/en-US/...mberguide.html
Old 21-08-2011, 16:01   #170
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Ser litt på forbruk av de neste poengene som snart blir kjøpt, og tenker på DEL-BKK-RGN og hjem igjen,eller omvendt..

Absolutt ikke stopp i BKK, lenge siden DEL.. MEN dersom vi må sende i passet i posten for visa Til RGN, vil det byttes ut med Indonesia eller et eller annet sted.. Så viktig er ikke "Burma" ...

Antar LH til og fra DEL er greit og TG videre.... ?? Noen innspill ?
SQ 777 is offline  
Old 21-08-2011, 16:59   #171
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Ok, siste bookingen startet ved at jeg satt med begge Dividend nummer/konto. Prøvde å gi dem det, men null interesse for mitt forslag..

Hvor vil du og antall seter? Joda, HKG og NRT og et par min senere var det ok, så ga jeg Dividend nr etc.

Så ok, fikk mine ref på på alle selskap og var overrasket over at vi hadde samme ref... Never mind, tenkepause, så neste dag ringe og gi detaljer på creditcard.. Alt i boks..

Ok, konklusjon .. Alle i det hyggelige US kontoret er ikke like oppdatert på snarveier i bookingprosessen. Undrer litt på om andre i Europa gjør deres tlf like rødglødende som flyprat.no + friends and relatives.. Får vi i Norge snart 820 nummer ? CO har 810 som snart må brukes..

Siden jeg tok opp dette.. Hvor mange andre "flypratere" bruker dette bevisst ?om dagen ?
Da jeg bestilte insisterede agenten på at man ikke kunne booke fra to konti på en PNR - selvom jeg oplyste hende om at jeg kendte til andre der havde gjort det. Hun lavede dog først bookingen på en PNR for at sikre os sæder på samme afgange. Herefter splittede hun den ud på 2 PNR's inden betalingen blev gennemført.

Så nu er vi altså på 2 forskellige PNR's, men har valgt sæder sammen på alle flyvningerne.

Det lyder ikke til at alle agenter hos US har samme kendskabsniveauet til deres systemer. Den (ellers meget hyggelige agent) jeg talte med - fortalte en lang historie om deres meget forældede systemer, hvoraf noget af det hun skulle bruge til at booke bonus-rejser stammede tilbage fra America West - og skulle være meget gammeldags og langsommeligt at bruge - og derudover ikke talte ordentligt sammen med US's system.

Lyder næsten som IT-afdelingen i et flyselskab vi kender her fra Skandinavien
Old 21-08-2011, 18:22   #172
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Ser jeg på vår bestillingen og mine venner sin , står samme Dividend nummer på begge pax.. Mitt nummer står også som min kones nummer.. Samme på min venner. Kona og mannen har samme Dividend nummer i bekreftelsen. Som oss.

Alle kontoer er nullet ut.. Undrer litt om de som er eksperter hos US har en snarvei for å reduserer jobben ved alle tlf fra Flyprat.no

Mistenker de har en snarvei og overføre poeng fra en konto til en annen..

Har fortsatt ikke svar på om bare oss lokalt bruker tilbudet eller andre land i Europa også ??
SQ 777 is offline  
Old 21-08-2011, 18:33   #173
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Føler et behov for å spørre vår tyske venn BU662 om det er en telefonstorm fra Tyskland til US Airways også for F seter ut av Tyskland
SQ 777 is offline  
Old 21-08-2011, 18:42   #174
vbirk
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Da jeg bestilte insisterede agenten på at man ikke kunne booke fra to konti på en PNR - selvom jeg oplyste hende om at jeg kendte til andre der havde gjort det. Hun lavede dog først bookingen på en PNR for at sikre os sæder på samme afgange. Herefter splittede hun den ud på 2 PNR's inden betalingen blev gennemført.

Så nu er vi altså på 2 forskellige PNR's, men har valgt sæder sammen på alle flyvningerne.
Min agent nektet for at en PNR kunde splittes i det hele tatt, og kansellerte bestillingen for å begynne på nytt, men fikk ikke plassene tilbake; måtte ta utreise neste dag. Så nå sitter 3/4 av familien på flyet på nyttårsaften mens mor feirer nyttår i BUE alene. Sånn kan det gå når Amatør-pappa skal leke proff billettbestiller :/
vbirk is offline  
Old 21-08-2011, 19:17   #175
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
Min agent nektet for at en PNR kunde splittes i det hele tatt, og kansellerte bestillingen for å begynne på nytt, men fikk ikke plassene tilbake; måtte ta utreise neste dag. Så nå sitter 3/4 av familien på flyet på nyttårsaften mens mor feirer nyttår i BUE alene. Sånn kan det gå når Amatør-pappa skal leke proff billettbestiller :/
Når plassene ikke kommer tilbake med en gang, er det lurt å ha is i magen. Vent noen dager, kanskje en uke. Ofte kommer plassene tilbake etter hvert. Been there, done that.
Old 21-08-2011, 19:35   #176
bhen
ScanFlyer Blue

Hej, har fulgt tett med i forumet om dividendmiles-tilbuden og snart er det kanskje min tur.
Planerer en reise til BKK i februari, er ikke ute etter flest antall stop uten egentligen mest effektive reise SVG-BKK i first. Men til spørsmålen:

Jeg reiser med damen, og har skapt 2 kontoer i dividend-miles, skal jeg kjøpe 110K Miles til hvert konto eller er det best å kjøpe 110K til mitt, å sen bruke damens konto til å "gifte" 110K til til mitt konto?

Hvis en flyger first på veien til BKK og f.eks. business eller economy hjem, regnes hele reisen uanstt som first og koster da 110K miles eller noe mindre?

Ser ut til at beste ruting blir via FRA eller MUC, og at det akkurat nå er mest ledig på TG, om det har noe å si.
på forhånd takk for svar
/bjørn
bhen is offline  
Old 21-08-2011, 19:51   #177
TommyL
Trangsynt

Man kan vel ikke kjøpe OG bli giftet bonus i samme kampanje? Trodde ikke det...
TommyL is offline  
Old 21-08-2011, 19:58   #178
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by bhen View Post
Jeg reiser med damen, og har skapt 2 kontoer i dividend-miles, skal jeg kjøpe 110K Miles til hvert konto eller er det best å kjøpe 110K til mitt, å sen bruke damens konto til å "gifte" 110K til til mitt konto?

Hvis en flyger first på veien til BKK og f.eks. business eller economy hjem, regnes hele reisen uanstt som first og koster da 110K miles eller noe mindre?
Hele turen prises ifht. høyeste klasse. Gifte miles koster penger og fordyrer turen vesentlig. Husk at du kun kan kjøpe 100K pr. konto på tilbudet.

NB! Les guide-tråden samt reglene ifht. booking m.v. så minimerer du muligheten for å gjøre noe dumt som koster mye. Vurder evt. også Qatars meget gode business-tilbud fra OSL hvis du skal til BKK.

Old 21-08-2011, 22:38   #179
A-380
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by TommyL View Post
Man kan vel ikke kjøpe OG bli giftet bonus i samme kampanje? Trodde ikke det...
Jeg disponerer 2 kontoer hos US Air, en i mitt navn, og en i min mors navn. I fjor kjøpte jeg 50.000 miles + 50.000 i bonus. Dette var jo ikke nok til BKK, dermed giftet "min mor" 5.000 miles + 5.000 i bonus.

Om dette fortsatt går vet jeg ikke, og det er vel heller ikke lovlig ihht reglene
Old 21-08-2011, 22:44   #180
A-380
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Ser litt på forbruk av de neste poengene som snart blir kjøpt, og tenker på DEL-BKK-RGN og hjem igjen,eller omvendt..

Absolutt ikke stopp i BKK, lenge siden DEL.. MEN dersom vi må sende i passet i posten for visa Til RGN, vil det byttes ut med Indonesia eller et eller annet sted.. Så viktig er ikke "Burma" ...

Antar LH til og fra DEL er greit og TG videre.... ?? Noen innspill ?
Ikke noe problem med visa til Burma. Alt fikses via nettet, og ved ankomst så går en til visa on arrival skranken og får visumet i passet. dette kan ta fra 5 min til en time, og det spiller ingen rolle om du er først i køen slik jeg var. Gutta bak glassveggen har null kontroll. jeg gikk derfra som en av de siste.

Burma var bra, bare synd jeg ikke fikk sett mer enn Yangon

Her er TR fra turen http://forum.flyprat.no/showthread.p...hlight=myanmar
Closed Thread

Posting Rules