![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]() Quote:
Lad gættekonkurrencen begynde! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Sjefen sier at de har kuttet kostnader med en fjerdedel. Er det noen som vet hvilket tidsperspektiv dette er over? De årstallene som nevnes i artikkelen er 2006, 2009 og 2010. Alt er relativt (også når det kommer til kostnader). Om det er 25% reduksjon fra forrige år så er det jo betryggende og en brukbar reduksjon, men er det 25% reduksjon over en 4-5 års periode så vet jeg ikke om kostnadsreduksjonen per se har gjort at den relative konkurransesituasjonen har endret seg til SAS sin fordel. Alle kutter jo kostnader, så poenget må vel være å kutte kostnader mer relativt til sine konkurrenter (eller kunne hente ut relativt mer på inntektssiden).
Jeg vil ikke gjette på destinasjoner, men registrerer iallefall at det er svært fullt ombord i flyene i og ut av Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Fant litt på face siden til SAS nå, men vet ikke om dette har vært ute før.
Quote:
http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/0...82/wkr0001.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,057
|
![]() Quote:
Tror uansett man vil se en gradvis og forsiktig ekspansjon, og ikke noe ala åpne 12 nye ruter på en gang, som de har forsøkt tidligere |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Greit å ta ting pent slik at man ikke gaper over for mye, og at det ender opp med å stenge rutene igjen.
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,773
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
|
![]()
CPH-HKG/DEL/SFO/SIN
ARN-NRT/PEK/DEL OSL-PEK/DEL/ORD Lars |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
OSL-IST så slipper THY å være alene på den fra OSL
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,057
|
![]()
Forhåpentlig ikke DEL. Der har SAS forsøkt seg før med dundrende underskudd, og det indiske markedet er ikke blitt så veldig mye bedre siden sist
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Hadde ikke SK ei rute til IST fra ARN før eller tar jeg feil?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
|
![]() Quote:
Lars |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]()
Nu tror jeg faktisk at der primært tales om europæiske ruter.
Vi har set at man senest har øget fra 5 til 12 ugentlige afgange på CPH-POZ, og med den tvivlsomme fremtid for BT, tror jeg vi vil se et øget fokus på Polen og de baltiske lande. Ikke bare fra CPH, men også ARN og OSL. DY/W6/FR sidder tungt på trafikken mellem Norge og Polen, men måske SK kan finde nogle business-nicher. Jeg håber også at SK vil finde en vej tilbage til LCY. BA har jo overtaget til CPH, men jeg tror på at der er et point-to-point marked mellem alle de skandinaviske hovedstæder og LCY. Den største udfordring er nok manglen på flytyper, der kan operere til/fra LCY. Måske WF kunne operere fra OSL? Når det kommer til intercontinentale ruter, så er CPH-SFO jo oplagt. Måske 6x weekly om sommeren, og 4x vinter? OSL-ORD kunne have et lignende setup. Denne sæsonforskel kunne benyttes på øget fokus på BKK om vinteren. TG viser jo, at der er et næsten uudtømmeligt marked i Skandinavien. Senest med satsningen på CPH-HKT-BKK-CPH. Et øget samarbejde med SQ er jo allerede annonceret, så mon ikke at CPH-SIN er en rute, der er på vej? Endelig håber og tror jeg på at CPH-HKG er højt oppe på listen. Men alle disse interkontinentale ruter kræver flere widebody-fly... Last edited by jefi99; 21-07-2011 at 23:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
SK*EBD, Skyteam Elite
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 74
|
![]()
Litt halvveis OT: Hvordan er markedet fra Skandinavia til GIG? Hadde vært fett med SK dit igjen, det begynner jo å bli noen år siden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Blir nok ingen stor satsing med det første på langt.
Hovedvekt på hjemmemarkedet i Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
![]() Join Date: Feb 2008
Posts: 20
|
![]()
Hvorfor starter ikke SAS ruter til søramerika eks Rio ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]()
Jo det var vist 2x ugentligt?
Man har også forsøgt sig med ruter 1x ugentlig til CPH-Pristina og den slags. Tror mest der var et marked, da DK havde FN-tropper i området, men ellers er der vel også noget etnisk trafik. Jeg skal ikke kunne svare på om det er lønsomt at opretholde disse "tynde" ruter med få ugentlige afgange, særligt i juni/juli/august, men ellers er det jo en fin måde at udnytte flykapaciteten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Gikk noen rykter på ex Virgin A340 her..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Reinfeldt , klar til å selge SAS-andel | sail4fun | Flyforum | 9 | 14-09-2010 18:53 |
SAS-medarbejdere klar til fusion | tiemand | Flyforum | 0 | 04-07-2008 15:53 |
SAS klar til forsoning | sail4fun | Flyforum | 17 | 07-02-2008 12:59 |
SAS kritiserer Delta's Europa ekspansion | PP | Flyforum | 11 | 16-11-2005 07:44 |
Sterlings ekspansion | X-BU | Flyforum | 4 | 03-10-2005 09:54 |