![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Norwegian starer ny rute OSL - MAN fra 31. oktober. Ruten vil gå 3 ganger i uken, mandager, onsdager og fredager.
Last edited by Boeing_fan; 22-06-2011 at 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Egentlig litt merkelig at de fikk dette til først nå, det må vel være god leisuretrafikk til Nordvest-England. Det er også bra at de har gått for MAN og ikke for lavprisfella LPL...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Skreddersydd fotballpublikumet dette ... Blir nok populært selv om nok mange ville hatt en mulighet for hjemreise søndag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Manchester ligger nok betraktelig mye mer sentralt for å dekke flere mulige kamparenaer enn Merseyside, og man kan lett dekke Blackburn, Wigan, Bolton, Manchester-lagene, samt Merseyside-lagene. I tillegg er det enklere å komme seg til Newcastle fra MAN, samt til Leeds (som vel fortsatt har en god del nordmenn som supportere). Med fly til Liverpool så er man nok litt mer usentralt plassert.
Retur på søndag måtte evt vært nokså sent for å kunne dekke søndagskampene med kick-off kl. 1600. Om man utelukkende tenker på lag i Manchester så kunne kanskje en avgang kl 2000 gått greit, men om man er i Bolton for å se kamp (eller Wigan, Blackburn, Liverpool) så sliter man litt med å rekke selv en sen søndagsavgang. Edit: Jeg ser forøvrig at det er brukbar korrespondanse til/fra Tromsø (kanskje litt lang ventetid på returen, men det er jeg vant til også fra andre selskaper som flyr ruten), så dette kan nok blir benyttet. Bedre tider på utreise enn hos konkurrenten (for mitt vedkommende), med ankomst MAN 1310. Last edited by TOS; 17-06-2011 at 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Uten å ville innblande meg i ManU/LFC-bråk (men ikke helt uinteressert da jeg heier på Everton
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det går vel ca 1 tog i time direkte til Liverpool Lime Street (og det tar 1 time). Må man om Manchester Piccadilly for å skifte tig så tar turen ca 1,5 timer. Til Bolton kommer man seg på 35-40 minutter, til Wigan på en drøy time, til Blackburn på ca 1,5 timer, til Leeds på 1t 20m, og til Newcastle på ca 3 timer.
Liverpool Airport/John Lennon har jo f.eks. ikke togstasjon, men nærmeste ligger 2 miles unna. Det gjør transport til alle andre steder nokså tungvint... ![]() I Manchester er det jo også normalt sett noen flere kamper, med lag som deltar i Champions League osv... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
(Jeg er ikke så ofte i Manchester som deg, men en av de største konferansene i vårt fag finner sted hvert år i Manchester, så jeg er litt kjent deromkring også ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ennå mer ruter ifra Oslo. Tenk om DY kunne startet noe kult ifra Sola også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
He He Som Bill Clankly (LFC-boss)sagde da USA landede en mand på månen Look ! its like Goodison, there is no atmosphere ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
![]() Veldig bra at Norwegian utfordrer SAS til Manchester - de prøvde jo Bergen-Manchester i 2006, uten hell, men markedet er jo en del større fra Oslo og Norwegian har en annen posisjon nå. Last edited by FlightDeck; 17-06-2011 at 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Veldig bra satsning av Norwegian dette. Jeg tror fort denne ruten kommer til å gå ganske bra. Nordmenn er jo rimelig fotballgal (innkludert meg selv) og det går jo ikke alt for mange flyruter til andre steder enn London. Jeg tror fort BGO-MAN kunne funket i dag. Norwegian har jo innført transfer siden den gang, som gjør det mye lettere for oss som ikke bor ved en flyplass med alt for mange utenlandsruter. Er det foresten mange business-reisende mellom Oslo og Manchester?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
På tide å innse at Stavanger og Sola ikke er verdens navle. Uansett, virker som om det skjer mye på rutefronten til NAX i disse dager, kanskje blir det noe å glede seg over for dere i Stavanger-området etterhvert også? Blir OSL - MAN en helårsrute? Last edited by Novair; 17-06-2011 at 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Lenge leve Sola! Men Fint for OSL også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Moderator
Fint om vi forsøker holde tråden nogenlunde on track, så vi hindrer at det ikke sklir helt ut ![]() En generell diskusjon om ruter fra SVG skal det vel finnes endel andre tråder om allerede! /Moderator |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
De gangene jeg har reist den ruten med SK så er det vel noe begrenset på business iallefall, men en del økonomi ekstra. Hvorvidt dette er representativt vet jeg ikke. Sist på mandag denne uken fløy jeg på økonomi ekstra, og der var det vel 3 rader med Y+ (var vel 2 ledige seter) og 2 rader med business (men kun 2 betalende passasjerer om jeg talte rett + 1 passiv crew). Jeg synes å huske at dette har vært tilfellet mange ganger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Så passasjergrunnlaget er vel der, yielden vet jeg mindre om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det skulle ikke forundre meg om Ryanair velger å svare på dette og opprette en rute mellom Rygge - Manchester.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian starter Oslo - Amsterdam | sail4fun | Flyforum | 45 | 22-01-2009 14:39 |
Manchester-København-Bergen-Oslo-Manchester | FlightDeck | TripReports | 11 | 07-01-2009 14:11 |
Manchester-Frankfurt-Oslo-München-Manchester | FlightDeck | TripReports | 15 | 11-11-2008 22:07 |
Norwegian starter Oslo–London/Gatwick | FlightDeck | Flyforum | 16 | 22-05-2007 12:29 |
Norwegian starter direkterute Oslo-Madrid | X-BU | Flyforum | 25 | 29-10-2005 16:45 |