![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Rygtet har jeg hørt før. Selv i Brasilien. Men nu kommer vi måske et skridt nærmere en GRU-CPH rute? Den alternative GIG-CPH kan heller ikke udelukkes. Olieindustrien boomer i Rio i øjeblikket, og den danske og især norske oliebranche ville kunne nyde godt af en Rio-rute.
Erhvervsminister Brian Mikkelsen vil i hvert fald iflg. takeoff.dk forsøge at overtale TAM til at starte en sådan rute op! http://www.takeoff.dk/news/21247 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hoppas den linjen blir verklighet!
VARIG flög väl linjen GIG-LHR-CPH fram till 2004-2005? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
ja, den gik fra CPH xx3x5x7.
De solgte masser af billige billetter CPH-LHR-CPH. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men det blir en lang tur hvis den går non-stop. 13 timer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men det handler jo ikke kun om Stavanger, men også om resten af Norden. Og i måske lige så høj grad den boomende brasilianske turisme! I disse måneder kan man nærmest ikke gå igennem København for brasilianere! Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Enten flyr man direkte fra Oslo, ellers flyr man like gjerne via AMS eller FRA. Dessuten er ikke olje ensbetydende med Stavanger, slik som mange tror. Når det gjelder norsk oljetrafikk til Brasil, er Oslo viktigste by. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nu handler det her altså ikke om olie, overhovedet.
Det handler om at få en rute fra Skandinavien til Brasilien, og i og med at det er en dansk minister, som har taget initiativet til at forhandle med TAM om en sådan, ja så det vel også naturligt at han plejer danske interesser i første omgang og derefter andre nordiske interesser i anden omgang.. Og en svensk eller norsk minister havde gjort nøjagtig det samme. I første omgang handler det om at få en ruter herop...om det så er en forlængelse af en eksisterende rute eller en non-stop rute er sådan set ligemeget, bare den kommer Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det er ikke et problem å komme seg fra OSL eller andre steder i Norge til Brasil. Man kan connecte i LHR, FRA, CDG, LIS og AMS. En nonstop-rute ville vært noe som norske reisende hadde hatt glede av, en rute fra CPH har ingen betydning. Så dette er rett og slett en ikke-nyhet for norske reisende til Brasil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Lars |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg synes det hadde vært flott med en rute GIG eller GRU-CPH. Kan jeg velge å connecte i CPH fremfor LHR, FRA, AMS eller CDG (huff og huff), så gjør jeg glatt det. Tror mange andre nordmenn også tenker det samme. I tillegg til at CPH som flyplass er å foretrekke i forhold til mange av de store nedover i Europa, er frekvensene OSL-CPH svært hyppige.
Et lite hjertesukk til slutt; forstår rett og slett ikke hvorfor så mange av de norske forumistene må rakke ned på CPH når det er snakk om en mulig ny rute fra Køben. Dette gjentar seg gang på gang. Er det mindreverdighetskomplekser eller misunnelse som kommer til overflaten? Skjerpings!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() ![]() Hilsen _ Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Vennligst forklar? Var det meg du siktet til så bare konstanterte jeg at norske reisende allerede enkelt og greit kan komme seg til Brasil og at en rute fra CPH ikke gir et veldig mye bedre tilbud, bortsett fra enda et alternativt transfer-point. Det norske business-reisende ønsker er en nonstop-rute. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg unner absolutt CPH alle ruter de kan få, og håper de får denne også. Men, jeg har ikke sett noen rakke ned på CPH! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
[mod]
Venligst hold diskusjonen til tema og ikke la det bli en diskusjon og hvem som synes hva om hvem! [/mod] |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Gikk med 743 i 1993 da vi hadde gleden å brnytte den.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DK:Millionregning på vej til Norwegian | sail4fun | Flyforum | 2 | 25-09-2012 14:02 |
Indenrigskabalen på vej til at gå op | ValdaIsaksson | Flyforum | 3 | 07-06-2012 11:00 |
A340 nr. 12 på vej, åbner CPH-SFO og CPH-DEL | TheDane | Flyforum | 207 | 20-08-2008 15:47 |
Lalandia på vej til BLL | Jan | Flyforum | 1 | 04-01-2007 12:04 |
Erstatningskrav på vej til CPH | Jan | Flyforum | 0 | 08-04-2005 12:43 |