![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
SAS har lagt frem trafikktall for april.
Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Var vel ikke så galt dette, eller hva?
Det jeg stusset litt over var punktlighet på 87,9% der har de vel litt å jobbe med. Men regularitet på 98% stemte dårlig med hva jeg forventet. Jeg har trodd tallet ville være lavere. Er det sånn at hvis et fly kanselleres noen dager før avgang (eksempelvis på grunn av mangel på crew) så går ikke dette inn i statistikken for regularitet?
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Forhåndskanselerte fly skal være med i statistikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det har ihvertfall vært sagt her at man sliter med mangel på crew og at det har ført til store problemer med regularitet. Derfor trodde jeg tallet ville være lavere. 98% sier ihvertfall ikke meg at man har problemer med noe som helst.
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sannsynligvis langt lavere. Man velger ofte flighter på ruter med mange frekvenser og man bestreber seg på å berøre så få kunder som mulig. Så forutsetningen blir feil i forhold til virkeligheten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tviler at det er langt lavere MOW. Nå har sett på hvilke faktiske flighter som er kansellert fra OSL som tabellen under viser (hentet fra OSL). Jeg har krysset dette mot flere ACARS-baser og sett på hvilken flytype som vanligvis benyttes på flightene (gjennomsnittlig antall seter på de 47 kansellerte flightene er 143 som er to seter høyere enn min opprinnelige beregning). Jeg har også benyttet kabinfaktorene som SAS rapporterer typisk for de forskjellige regionene. Noe mer spesifikk kan jeg kom siden jeg ikke vet nøyaktig passasjertall på hver av flightene.
![]() Resultatet er at passasjertallet er 5% lavere enn opprinnelig beregning, og hovedårsaken er en lavere kabinfaktor (den gjennomsnittlig kabinfaktoren som SAS Group rapporterer er misvisende siden IC spiller en så stor rolle med så høy RPK).
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
På svensk inrikes är oftast linjerna till GOT och LLA som berörs av CNL, de linjerna har många frekvenser. Den avgång som blir CNL brukar ligga inom 1h från nästa avgång till samma destination.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
I så fall kansellerer SAS helt vilkårlige flighter, uten å velge de flightene med minst passasjerer (og det virker totalt bak mål). Det har tidligere vært beskrevet, av de som har innsikt i systemt, hvordan valg av hvilke flighter som skal kanselleres foregår. Ellers så kan det virke som om tallene begynner å peke i riktig retning, selv om yield er altfor dårlig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Uten å ha satt meg inn i april tallene fra 2010 syns jeg det var merkelig at yielden ikke ble guidet opp i april 2011.... april 2010 var dårlig, både ift. påsken og asken. I tillegg har man fuel-charge i 2011. Selv Nas hadde en oppgang i 6% på yielden nå i april.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
"For April 2011, passenger yield (change vs last year) is expected to be in line with March" Og for mars var altså yielden -0.1%....... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS april 2019 trafikktall | Someone | Flyforum | 0 | 08-05-2019 14:46 |
SAS' trafikktall april 2018 | FlightDeck | Flyforum | 0 | 11-05-2018 13:41 |
SAS trafikktall april 2017 | FlightDeck | Flyforum | 3 | 08-05-2017 12:30 |