![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Norwegian-kunder har fått nye flytider etter at reisen var kjøpt og betalt. Selskapet innrømmer at det har vært flere slike endringer enn normalt denne våren;
http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7610634 Selv har jeg opplevd å få 3 av 4 Norwegian-reiser endret siste 3 måneder.
![]() |
#2 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Min avgang fra BGO - SPU har blitt endrett. Både til og ifra.
Min fikk melding / mail (husker ikke hva). Avgang ble seinere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg hadde bestilt tur til Olbia i morgen, med avgang 6.20 og ankomst 9.35. Dette ble endret til avgang 16.50 og ankomst 20.05. Jeg mistet dermed en hel dag på Sardinia. Dermed måtte jeg bestille ny billett med et annet flyselskap. Det gikk relativt greit å få refundert billetten, men det føles uansett som et tap at jeg ikke fikk den gode routingen som jeg opprinnelig hadde trodd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg har lagt merke til at DY stort sett skylder på slot-tildeling, men jeg mistenker at dette har mer med flåtedisponering å gjøre. Jeg har aldri sett at noen har fått forskjøvet slots på den måten som DY endrer avgangstider på. Og spesielt ikke til B-flyplasser som Split, Olbia og likesinnede ... Der er man stort sett velkomne når som helst på døgnet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vet at hotellene på Gardermoen har MANGE overnatingsdøgn på grunn av dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Har uansett fått en følelse av at det er mye flyttinger på Spania, Hellas og Frankrike, og da gjerne på de store utfartsdagene. Slotproblemet ligger vel som regel ikke på stripa man skal til eller fra, men luftrommet på veien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har følelsen av at alle jeg kjenner som har flydd med DY har nevnt endringer på tidspunkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har ikke undersoekt dette i detalj, men flyselskapene slipper vel stort sett unna ytterligere ansvar saa lenge de sier ifra tidligst 14 dager foer avgang. Dette er ikke alltid tilstrekkelig for aa faa endre/avbestille hoteller, leiebiler, transport mm ved stoerre endringer av avgangstider. Flere hoteller tillater heller ikke endringer eller refusjon. Man kan faa refundert flybilletten, men kunden kan risikere aa sitte igjen med andre kostnader som foelge av endringen. Dessuten er det daarlig PR.
![]() |
#12 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
- Avgangs/ankomstslots, som gjelder på flyplassene. Disse gis normalt for et fullt trafikkprogram (6 måneder). - Underveisslots, som gjelder i luften. Disse søkes om, og tildeles, hver enkelt flight på avreisedagen. I noen tilfeller, gjerne i peaks eller ved dårlig vær, kan det også være påkrevet med avgangs-/ankomstslots for enkeltflyvninger. Disse passer ikke alltid like godt til underveisslot'en ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tviler ikke. Det groveste eksempelet jeg kommer på er avgangene i lavsesongen til Burgas. Inntill slutten av mars var avgangene fra Osl til Burgas satt opp hver fredag kl. 15:40. Når har de blitt flyttet en dag, de går lørdager kl. 06:00 istedet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Føler dette kommer opp hver vår og da er det også DY det er snakk om hver gang. Det er dårlig kundebehandling og PR for Norwegian. Det skaper ikke bare problemer for de reisende med tidene på flyturene, men også alt rundt som feks. hotell osv. Dette er veldig uprofft spørr du meg.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg jobber også på et av hotellene på Gardermoen, og der får vi inn endel av disse. Som Vede skriver her, ikke god pr. Folk er forbanna.
Hotellet er fornøyd, ekstra inntekt, men det skaper endel merarbeid da det er en litt komplisert bookingprosess. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Jeg kjenner noen som alltid fløy DY før, men som nå sluttet å fly de pga. de stadig endrer rutetider. Så IKKE bra DY.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det har aldri vært så ille som nå. Føler det har blitt ekstra mye surr denne våren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Kommentarene under artikkelen på nrk.no tyder på at det er mange som opplever det samme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter bonusreise og endret flytid | jb1 | Reiseforum | 0 | 04-07-2013 10:37 |
Endret flyavgang uten å gi beskjed | sirpjalle | Reiseforum | 2 | 11-08-2011 08:40 |
Endret markedsføring | doffer | Småprat | 2 | 07-06-2011 23:08 |
Endret MCT på LHR | The Ticketor | Flyforum | 0 | 06-07-2007 11:35 |