Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-07-2013, 10:37   #1
jb1
ScanFlyer Rusty

Default Rettigheter bonusreise og endret flytid

Jeg booket en bonusreise med tre legs Port Elizabeth-Johannesburg-Sao Paulo-Fortaleza med partnerselskaper (South African og TAM) United Mileage Plus poeng. Alt gikk vel, men ca. et par uker foer avreise endret South African sin avgangstid paa leg nr. 2. Problemet var da foerste fly ville ta av etter at neste hadde gaatt og det var ingen fly som gikk tidlig nok til aa naa neste fly. Dette ble ikke meddelt per mail, jeg saa det tilfeldigvis da jeg logget inn. Jeg skrev til Mileage Plus som saa at jeg maatte ringe booking. Som sagt saa gjort. Der var de saerdeles lite hjelpsomme og saa at eneste mulighet var aa dra dagen foer fra Fort Eliabeth. Aa reise med opprinnelig fly fra fort Elizabeth og en dag senere fra Johannesburg var ikke mulig heller da det ikke var noe ledig fra Sao Paulo til Fortaleza. Jeg ble fortalt at det ikke var noe de kunne gjoere annet enn aa kun booke til Sao Paulo eller refundere poengene. dette passet svaert daarlig da det var endel av en lengre reise. Jeg kontaktet igjen Mileage Plus og forklarte situasjonen, men de sa at de nektet aa hjelpe meg siden jeg ikke befant meg i USA. Jeg spurte om de kunne kontakte partnerselskapene men henviste igjen til booking og saa flere ganger at et alternativ var blitt gitt (aa dra dagen foer). Jeg kontaktet selv South African som heviste til United siden booking var gjort gjennom dem. Like foer avreise ble tilsutt booking endret for siste leg, igjen uten noen form for kommunikasjon (jeg logget inn for aa sjekke det). Hvem som endret vet jeg ikke, trolig South African.

Jeg forstaar at de ikke kan aapne opp bonusseter paa partnerselskaper, men aa ikke kontakte dem naar det blir problemer p.g.a. en for kunden uforusett endring er totalt uakseptabelt i mine oeyne. Man kan ikke kreve at man skal dra et doegn tidligere enn planlagt, spesielt ikke la vaere aa tilby en reise til endelig bestemmelsessted. Det ble masse mailing frem og tilbake, men de nektet aa innroemme at dette var slett service og sa at det ikke ville nytte aa klage.

Hva kan man gjoere i en slik situasjon i fremtiden?
Reply

Posting Rules