![]() |
|
![]() |
#141 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Vår kjære Gro sa en gang: Alt henger sammen med alt!... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,865
|
![]() Quote:
![]() Jeg er fremdeles forundret over hvorfor det settes et tildels negativt fokus på CPH´s arbeide med nye ruter som er i konkuranse med eksistrende ruter, dette er et dilemma alle flyplasser som er aktivt opptatt av å tiltrekke seg nye selskaper og ruter. Faktisk har vel CPH tatt et vesentlig skritt i riktig retning med å skille ut delen som jobber mot nye kunder i et eget selskap (CPH Connect). Dette er noe vi kommer til å se andre flyplasser gjøre også, selv OSL kommer nok til å havne på en slik løsning forhåpentligvis med Access Oslo. Det er jo ikke noe nytt dilemma, lokalt i Seattle var det klart en konflikt at samme avdeling og samme budsjetter jobbet med Markedsaktiviteter for SAS sin CPH rute samtidig som de jobbet for å få Air France på plass, og Paris var SAS sin destinasjon #3 etter CPH og STO fra Seattle (Microsoft og Boeing har begge store kontorer i Paris), så at Air France åpnet tok en stor del av SAS sitt marked. Et annet problem som både OSL og SEATAC har i dagens struktur er at begge er deler av offentlig sektor (Avinor og Port of Seattle) og kan f.eks. ta i mot rabatterte billetter fra potensielle selskaper, noe et privat selskap som CPH Connect og Access Oslo kan. En flyplass er jo også en merkevare, og vi skal ikke glemme at CPH har bygget seg opp som merkevare på Intercontinental Trafikk siden 60 tallet, noe FBU aldri kunne bli da de fleste IC maskinene ikke kunne operere på FBU uten altfor store restriksjoner.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() Hva angår transfer pax så har iallefall ikke jeg sagt/skrevet noe om at dette bare er av teoretisk interesse i forhold til rutepotensial. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
Copenhagen Connected er en markedsføringsfond der i øjeblikket drives som et 4-årigt projekt under Wonderfull Copenhagen. Copenhagen Connected varetager hovedsageligt destinationsmarkedsføring af København, Danmark og Øresundsregionen for at stimulere vækst i forbindelse med nye destinationer og markeder fra CPH. Copenhagen Connected arbejder derfor helt naturligt tæt sammen med CPH i relation til tiltrækning af nye selskaber, men det er stadig Airline Sales & Route Development afdelingen på CPH som varetager de egentlige ruteudviklingsaktiviteter. Airline Sales & Route Development afdelingen for CPH er endvidere inddelt i to ben: Ruteudvikling (tiltrækning af nye kunder) og Key Account Management (håndtering af eksisterende kunder).
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS kutter på New York-ruten | Star Flyer | Flyforum | 2 | 14-07-2011 21:38 |
Hvordan går Dubai ruten til Norwegian? | EB | Flyforum | 91 | 16-10-2009 12:48 |
Unge dropper SAS | tiemand | Flyforum | 28 | 10-07-2008 16:46 |
SAS dropper Braathens | Pooh | Flyforum | 123 | 26-12-2006 08:29 |
Forsvaret dropper SAS? | Fly high | Flyforum | 5 | 04-06-2006 14:21 |