![]() |
|
![]() |
#81 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Ruteudvikling er en balancegang i forhold til at tiltrække nye potentielle kunder og samtidig sikre positiv udvikling for sine nuværende kunder. SAS er den største kunde på CPH og der gøres meget for at understøtte deres forretning og bidrage til at SAS kan opnå positiv og lønsom vækst - CPH er jo altså ikke total jubelidioter selvom nogen gerne vil fremstille det sådan. Men som alle andre lufthavne arbejder CPH på at tiltrække konkurrerende trafik da det bidrager til at udvide markedet og til vækst. Det er "part of the game" og SAS er fuldt klar over dette... Der vel også værd at bemærke at CPH har stort fokus på at tiltrække Star Alliance trafik (såsom Air Canada & Egyptair) hvilket indirekte er med at styrke SAS på CPH. Men jeg vil lade den ligge her og så vil jeg lade det være op til andre at "bekymre" sig om CPH og dens fremtid... Selvom det selvfølgelig er utrolig dejligt og positivt at se den bekymring som visse personer fremfører på vegne af CPH, så kan jeg heldigvis som relativ tæt på tingene informere om at man måske ikke bør være så bekymret. Men jeg har forståelse for at man kan være bekymret så usandsynligt dårligt som det går for CPH i øjeblikket [Ironi kan være anvendt]
![]() |
![]() |
#82 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
DXB var en god rute for SAS, med relativt godt belegg foran i bussen. MEN når man får en konkurent med et produkt man på ingen måte kan konkurere med er det best å ikke gå inn i noen krig, å heller se hvor man kan tjene mer med samme kapasitet. Denne nedleggelsen har ikke vært planlagt lenge, men ble en realitet når Emirates bekreftet at de ville starte opp. Shanghai er forventet å bli en god rute, men om den er så god som andre innarbeidede destinasjoner er en helt annen historie. Københavns lufthavn har ingenting med hvor SAS flyr, ei heller hvordan SAS opererer. Min personlige erfaring med CPH er snarere følelsen av å bli motarbeidet. Men det går på det operasjonelle, og hva jeg har erfart med CPH personale på Kastrup. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Hvorfor man valgte å øke på andre destinasjoner fremfor å fremskynde PVG vet ikke jeg, men kan sikkert skyldes mange faktorer. Blant annet at kapasiteten brukt på DXB kan ikke brukes til 5x ukentlig CPH-PVG som planen er å starte opp med. Og SAS har kanskje etterhvert lært at til viktige businessdestinasjoner så nytter det ikke å drive med 3x ukentlig og slike opplegg. Og det trolig er smartere å styrke eksisterende ruter til daglig istedet. DC-8-63 har vel tidligere blant annet nevnt hvordan SAS tapte storkundekontrakter ved å ikke kunne tilby nok frekvenser Last edited by Someone; 19-04-2011 at 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Last edited by TOS; 19-04-2011 at 21:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg kjenner ikke svaret på dette, og det er ikke min intensjon å lage noen konspirasjonsteori heller. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Naar vi foerst kritiserer CPH for aa komme med uforstaaelige tall (saerlig i forbindelse med potensielle kundegrunnlag rundt Oslo (CPH har vel brukt siktlinje fra taarnet paa OSL som grense) - men det betyr ikke at vi boer slippe KGL loes med slegge i Drivhuset ![]()
![]() |
![]() |
#87 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Jeg mente at Shanghai skulle startes med den A340'en som naa flyr i Australia...og at DXB maskinen skal brukes til oeke frekvenser paa eksistrende ruter.
![]() |
#89 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
korrekt!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Last edited by TOS; 20-04-2011 at 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nei, i grunnen ikke. OK, så er ikke Shanghai en konsekvens av dette. Den planlagte ekspansjonen på eksisterende destinasjoner, som maskinen fra DXB skal brukes til, var vel uansett ikke noe som var annonsert men som ble muliggjort av å flytte materiell fra DXB. Siden vi diskuterer mulige konsekvenser av CPHs aktive kundejakt, så spiller det forsåvidt ingen rolle om det er åpning av Shanghai eller økning av frekvensene på andre destinasjoner. Det er rimelig å tro at EKs etablering på CPH har bidratt til at SAS utnytter sine ressurser på andre områder. Verre er det ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
wow.. Litt av en traad om at SAS dropper Dubai.... For en soeppeltraad
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kunne ikke sagt det bedre selv. 95% av tråden handler om CPHs politikk....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg synes derimot det er litt merkelig å skulle bli fremholdt som konspirasjonsteoretiker for en nokså elementær analyse om konkurranseforhold. Det er ett premiss som min analyse hviler på, og det er det faktum at nye CPH attraherer nye kunder (som iallefall delvis er i konkurranse med eksisterende kunder). Jeg tror du vil slite med å finne noen som vil hevde at økt konkurranse ikke påvirker eksisterende kunder negativt, og at slik økt konkurranse kan gjøre at eksisterende kunder vurderer å flytte sin aktivitet til andre områder. Jeg forstår at CPH ønsker å tiltrekke seg nye kunder, men det er opplagt at dette også kan ha negative effekter. Noe mer konspiratorisk enn det var ikke mine innlegg ment å skulle være. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS kutter på New York-ruten | Star Flyer | Flyforum | 2 | 14-07-2011 21:38 |
Hvordan går Dubai ruten til Norwegian? | EB | Flyforum | 91 | 16-10-2009 12:48 |
Unge dropper SAS | tiemand | Flyforum | 28 | 10-07-2008 16:46 |
SAS dropper Braathens | Pooh | Flyforum | 123 | 26-12-2006 08:29 |
Forsvaret dropper SAS? | Fly high | Flyforum | 5 | 04-06-2006 14:21 |