![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Fikk høre fra en WF ansatt i dag at SK tar over ruten TRD-CPH grunnet meget gode passasjerantall og WF tar over KRS-CPH. Dette skal være offisielt i følge vedkommende men jeg har ikke sett noe info eller pressemelding om dette.
Noen som vet mer?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Vil jo være smart av SAS-gruppen å være så fleksibel at de kan stokke litt rundt på opplegget, slik de har planer om i sommer også.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Høres fornuftig ut, jet på lengre ruter og prop på kortere.
Lurer på om SAS har planer om å dele trafikken mellom NO og DK likt etter hvert, ikke kun OSL-CPH. Passasjertallene blir jo fordreid slik det er i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Fordreid? Det er jo samme selskap. La oss håpe de fordeler det på en mest mulig effektiv måte for selskap og kunder.
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 26-03-2011 at 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
I dag er det vel ca 25-30 daglige flighter mellom Norge og Danmark. Så vidt jeg har skjønt flys ca halvparten av OSL-CPH av norsk crew og fly stasjonerte i Norge. Dvs at crew i Norge får en uforholdsmessig liten del av "kaka". Uansett, jeg bryr meg ikke så veldig om det, og jeg vet ikke noe om hva som foregår bak kulissene. Dette er vel en fagforening vs effektivisering vs politikk sak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er ikke tatt noen avgjørelse i denne saken, foreløpig. Det jobbes dog med å se på ulike effektiviseringstiltak. Kommer tilbake med mer info til uka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette gjør det kanskje mulig for WF å åpne nye ruter eller øke frekvenser på eksisterende ruter ettersom KRS-CPH er kortere enn CPH-TRD.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hurra - det var en god nyhet for oss som enkelte ganger drar til Køben, eller bruker det som springbrett videre
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Får håpe det er økonomi som gjelder denne gangen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
CPH-TRD hører omvendt naturligt til hos SAS, da begge byer er vigtige SAS-destinationer. Lars |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg har lenge hevdet at SAS burde ta over TRD-CPH og at WF bør fly KRS-CPH isteden. Nå ser det kanskje ut til at det blir en realitet...
![]() ![]()
Mvh Lars Tore Haugan Last edited by LTH; 26-03-2011 at 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Personligt så jeg gerne WF flyve AAR-OSL i konkurrence med BA
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Blir litt det samme som å fortsatt si at i SAS er det hele tiden streiker, ganske så lenge siden det var antydning til streik i SAS nå. Så igjen, økonomi, økonomi, økonomi er det som gjelder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Kastrups rolle som nav i SAS systemet er veldig politisk i Danmark. Kastrup lufthavn er Danmarks største arbeidsplass! I Norge er det 3 baser. Påstås at det er kostnadsnøytralt? Svenskene mener det motsatte (GOT base). En liten greie; WF piloter flyr passivt med SAS hele tiden. SAS piloter får ikke fly passivt med WF. Det er for dyrt!!!!!!! GOT-OSL. Man sender SAS piloter via ARN istedet for direkte med WF! 3 land er inne i bildet. Det er dessverre nødt til å bli litt politikk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Så får vi håper at ikke SAS raserer det flotte tilbudet som WF har bygd opp på ruten med opptil 4 daglige avganger. SK hadde en forrige gang de fløy.....
![]() |
![]() |
#17 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Vet ikke om jeg synes det var spesielt positivt at WF overtar CPH-KRS.
Hvordan den ruta går, har jeg ingen info om. Men jeg har jo lagt merke til at de gangene jeg har flydd har det ikke vært spesielt fullt. En av grunnene til dette er at de fleste gangene jeg har undersøkt priser ut i Europa, har SAS priset KRS-CPH-"Europa" betydelig høyere enn KRS-OSL-"Europa". Og da synes jeg SAS underminerer sine egne ruter. Jeg er ikke akkurat overbevist om at SAS vil gjøre noen endringer på dette om WF overtar rutene, nei, jeg vil vel nesten si tvert imot! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jeg er litt skeptisk kjenner jeg. WF fikk ruta siden SK ikke klarte å få den til å gå helt rundt. WF gjorde det også tilsynelatende bra på TRD-ARN med tre daglige, og når SK "tok over", så er vi nå nede i 3-4-5 ukentlige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvis SAS skal ta over forutsetter jeg minst 3 daglige med CRJ 900. Kanskje kan A319 benyttes på siste fly fra CPH og første fly fra TRD.
Hvis SAS begynner å tulle med en daglig eller noe sånt, bør de holde fingrene sine unna. Man trenger ikke å ødelegge en rute...
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er positivt at det er billigere for oss som reisende. Det indikerer vel imidlertid ditt tidligere argument om at "direkte er dyrere" ikke alltid holder (jeg ser at du skriver generelt, og jeg forstår at generelt ikke er ensbetydende med alltid...
![]() Jeg er også litt usikker på om dette trekket er positivt for SAS som sådan. Det kommer vel an på både det ene & det andre; bl.a. hvor mye trafikk (les: inntekter) direkteruten stjeler fra CPH/ARN, hvor mye mertrafikk som genereres av direkteruten, og hvor mye man klarer å kapre fra andre operatører. Nå vet jeg ikke hvor mye lavere priset direkteruten er (jfr. Dag Vikings post), og vet heller ikke hvor mye de henter inn i inntekter på cargo. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TRD-OSL-CPH-MUC i SAS GO | henrikvd | TripReports | 2 | 25-01-2014 23:46 |
SAS A321 TRD - CPH 18. mai? | adressa | Register- og ATC-Forum | 5 | 29-02-2012 12:10 |
Lokaltur Trd-Cph, Cph-Osl-Trd nov 2011 | hanswest | TripReports | 9 | 04-11-2011 19:47 |
Priser: non-stop vs via (splittet fra SAS overtar TRD-CPH?) | Basse-HAU | Flyforum | 16 | 28-03-2011 23:47 |
Avgang med 737 vs Q400 (splittet fra: SAS overtar TRD-CPH?) | thnp | Flyforum | 11 | 28-03-2011 23:44 |