![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det noen som har erfaring ved å skaffe visum til Hviterusslad på minsk flyplass ved ankomst? Hvordan er det med åpningstider og er man garantert å få visum om man har alle papirene i orden? Jeg er litt usikker på å bruke denne metoden da byråkratiet på flyplasser i de tidligere sovjetlandene er dårlig og veldig usikkre...
|
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Broren min skal reise til Dubai i ferien, og han har bestilt flybilletter nå og så lurer jeg på om han trenger visum for å reise ned til Dubai? han skal være der i ca en uke.
|
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Han trenger visum.
Besøksvisum for 30 dager ordnes på flyplassen i Dubai. Husk på at man ikke kan ha israelsk stempel i passet, da kan man bli nektet innreise. http://www.landsider.no/land/emirater/reise/innreise/ |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
TAkk for hjelpen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så lenge passet er gyldig minimum 3 måneder etter utreisedato, så får man (som sagt lengre oppe) visum på null komma svisj på flyplassen. Enkleste visumet jeg noen gang har fått!
|
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det er bare å pakke kofferten å ta med passet mitt? Vil bare være helt sikker her, slik at det ikke blir noe problemer når jeg kommer dit... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Viktig å huske på at man aldri er garantert innreise i noe land selv med papirer i orden. (Men det skjer jo i praksis aldri at "vanlige folk" blir nektet innreise dersom pass o.l. er i orden)
![]() |
#49 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har noen venner som var i TLV etter nyttår og har tenkt seg til Tyrkia til sommeren. Går dette i og med at dette er et Muslimsk land, og flere av de liker ikke Israelske stempel i passet?
Det er vel Syria og et par andre hvor du får automatisk nekt i passkontrollen om du har Israelsk stempel. Vet dere om Tyrkia er like strenge? |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Man slipper visum til Tyrkia med Israelsk pass, så jeg kan ikke tro at et israelsk stempel i et Norsk pass skal by på noen problem.
|
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette er null problem. Israel og Tyrkia har diplomatiske forbindelser. Jordan og Egypt er andre eksempler paa land i Midt-Oesten som godtar israelske stempler i passet. Skal man til andre land i regionen maa man skaffe seg et nytt pass foer avreise.
#52 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg blir aldri helt klok paa visumregler til Russland. Hvor kan man faa invitasjonen man trenger. Jeg skal dit i sommer.
#53 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Om du er lat/ikke bor i Oslo så kan du bruke visumservice. www.visumservice.no |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
#55 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Som en påminnelse for de som ikke tenker så nøye på det:
http://www.osl.no/osl/omoss/_presse/...&id=181-129887 Dessuten så vil jeg minne om at nødpass ikke gjelder til USA, UAE, Qatar, Bahrain, Kuwait. Og land som du ikke kan få visum på ankomst, så må du ha passet med visumet i. |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hvordan fungerer reglene vedrørende visum ved mellomlanding (international-international på PVG) i Kina? Trenger man visum eller transitvisum da?
|
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
(La inn Norsk statsborger til Japan med transitt i Kina: Code:
TWOV (Transit Without Visa): Visa required, except for Nationals of Norway holding confirmed onward tickets for a max. transit TIRULES/R32 tim e of 48 hours, provided arriving at and departing from Shanghai Hongqiao (SHA) or Pu Dong (PVG) airports.At all other airports: Visa required, except for Holders of confirmed onward tickets transiting TIRULES/R32 through Guangzhou Airport (CAN) on the same calendar day. At all other airports: - Holders of confirmed onward tickets for a max. transit TIRULES/R32 time of 24 hours. - All transiting passengers are subject to passport control.
![]() |
#58 | |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]() Quote:
Thomas |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Andre steder er det avhengig av landet (som i USA) og flyplassen (eks. OSL). Oslo har ikke (selvbetjent) transfermulighet No-Schengen til No-Schengen så kommer man fra EWR og skal til eks. BKK så må man ha tillatelse til å komme inn i Schengen (med mindre de kan løse det "via baktrappa"). Regelen er - sjekk reglene så blir man ikke avvist før avreise.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Visum/pass - hovedtråd (del 2) | hifiman | Reiseforum | 669 | 04-04-2025 14:56 |
Det kan ta deg 0,002 sekunder å… (del 1 OG del 2) | Halvorsn | Bilder & foto | 26 | 09-01-2012 16:48 |
2 år rundt OSL - del 4 (En kort siste del) | LN-HVI | Bilder & foto | 3 | 30-06-2011 23:32 |
Visum Tyrkia | Islending | Reiseforum | 4 | 10-11-2010 00:05 |
Feilstavet billett og passregler --> Innreise til USA | LN-BEF | Reiseforum | 2 | 28-03-2010 20:24 |