Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-05-2010, 08:26   #21
GFL
ScanFlyer Gold

Default Re: Sydney

Mildt sagt misunnerlig på en slik tur. Må nok ta meg entur down under iløpet av året
Old 24-05-2010, 11:31   #22
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by erikhb View Post
Skal du ta noe spotting når du er her nede, eller blir det heller vanlig sightseeing?
Er ingen spotter, unntatt at jeg kikker på fly når jeg er på flyplasser
Old 25-01-2011, 18:48   #23
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Småbumper denne tråden jeg. Kastet meg på BA-salget og skal en uke til Sydney i April. Enten først eller sist, så blir det noen dager i Sydney. Der er det jo en del tips å hente her.

Men om man skal ta en "utflukt" med en natt eller to, hvor bør man dra? Er ikke særlig gira på sol&bad. Har tenkt så vidt på:

- Darwin (kjenner ingen som har vært der, men det er kanskje ikke tilfeldig)
- Cairns (noe regnskogaktig)

Det blir en sånn "taste of Australia" tur, og alle forslag mottaes med endeløs takk.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2011, 19:00   #24
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Cairns er helt opp. Ikke sol og bad og mye innenfor rekkevidde med leiebil...

Sydney er jo en av d eflotteste byer i verden. Har vært de rnoen ganger nå..

Var der første uka i 2010. Tok Virgin Blue fra SYD begge vier...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2011, 19:01   #25
Christer
ScanFlyer Blue

Ja takk, der har jeg bodd. Kommer litt ann på hva du skal, men rundt Hyde Park + begynnelsen av Oxford st. og Williams St. finnes det noen rimelige hoteller. Ellers går jeg utfra at du liker fly, og en natt på Stamford Plaza ved flyplassen (ca 20 min taxi fra cbd) kan anbefalles. Spør om å få et høytliggende rom med utsikt over rullebanen. Vi bodde der den siste natten før vi flyttet hjem og da fikk jeg sett nok widebodies for en stund... ellers anbefaler jeg som han over en tur til manly. et veldig koselig sted litt nord for byen. ønsker deg en flott tur til min gamle hjemby
Old 25-01-2011, 20:23   #26
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Christer View Post
Ja takk, der har jeg bodd. Kommer litt ann på hva du skal, men rundt Hyde Park + begynnelsen av Oxford st. og Williams St. finnes det noen rimelige hoteller. Ellers går jeg utfra at du liker fly, og en natt på Stamford Plaza ved flyplassen (ca 20 min taxi fra cbd) kan anbefalles. Spør om å få et høytliggende rom med utsikt over rullebanen. Vi bodde der den siste natten før vi flyttet hjem og da fikk jeg sett nok widebodies for en stund... ellers anbefaler jeg som han over en tur til manly. et veldig koselig sted litt nord for byen. ønsker deg en flott tur til min gamle hjemby
Det er nok engang Cairns du snakker om, ikke sant? Du har bodd der?

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Cairns er helt opp. Ikke sol og bad og mye innenfor rekkevidde med leiebil...

Sydney er jo en av d eflotteste byer i verden. Har vært de rnoen ganger nå..

Var der første uka i 2010. Tok Virgin Blue fra SYD begge vier...
Jeg er kanskje litt tungforstått, men vi er vel begge Lillestrømlinger såååå. Sier du at Cairns er topp, og at det er mye tilgjengelig med leiebil? Eller motsatt. Mener å ha lest at det er noe regnskogaktig i nærheten med tretopprusling etc. Kan det stemme?

Old 25-01-2011, 20:33   #27
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Jada, regnskogen er ikke så langt unna Cairns i flere retninger, men greit med en bil, da får du mer med innen kort tid som du har..

Og dette hotellet er kjempetrivelig og Hertz tvers over gata....

Natt eller helst to-tre trenger du.

http://www.thehotelcairns.com/
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2011, 20:44   #28
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Dæsken, det hotellet så jo helt genialt ut. Med både regnskog i nærheten og Hertz rett over veien så avgjør nok det saken ja. Takk skal du ha. Blir minst et par netter der.

Jeg har litt brunt belte i dette med ganske korte turer rundt omkring. Men ser jo karer på forumet som får denne turen til å fortone seg som back packing så.

Old 25-01-2011, 21:11   #29
A346
ScanFlyer Silver

A346's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Småbumper denne tråden jeg. Kastet meg på BA-salget og skal en uke til Sydney i April. Enten først eller sist, så blir det noen dager i Sydney. Der er det jo en del tips å hente her.

Men om man skal ta en "utflukt" med en natt eller to, hvor bør man dra? Er ikke særlig gira på sol&bad. Har tenkt så vidt på:

- Darwin (kjenner ingen som har vært der, men det er kanskje ikke tilfeldig)
- Cairns (noe regnskogaktig)

Det blir en sånn "taste of Australia" tur, og alle forslag mottaes med endeløs takk.
Skal du til Cairns ville jeg sterkt ha vurdert å kjøre til Port Douglas litt lenger nord. Da har du Daintree Nat. Park rett i nærheten, gode muligheter for å se krokofanter i elva der og dessuten bør du absolutt ta en tur ut på revet. Flere av turene fra Cairns kjører først til Port Douglas og ut med båt derfra. Selv om du ikke er fan av sol&bad så garanterer jeg at du vil bli imponert bare du får på deg maske og snorkel. Helt utrolig mengde og størrelse på fiskene, dessuten er synet av revet noe du sent vil glemme.

Darwin: Har kun mellomlandet der en gang, men skal dit i juli på en lengre tur. April er helt i slutten av regntiden, noe som vil si at det er masse flotte fossefall og "billabongs". Litchfield og Katherine ligger i grei kjøreavstand fra Darwin, AWD kan være en fordel. Her kommer du skikkelig ut i outbacken.

Et tredje forslag er Uluru (Ayers Rock), alternativt Alice Springs (eller en rundtur mellom disse stedene). Uluru og naboen Kata Tjuta rekker du greit over med 2 overnattinger. Litt turistifisert, men samtididg veldig spesielt, og du er midt i outbacken! Mange flotte turer som arrangeres av aboriginere.

For Cairns og Darwin ville jeg sterkt ha vurdert flere dager enn 2!
A346 is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2011, 12:40   #30
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Takker for alle tips i tråden. Da er det booket 3 netter i Cairns på hotellet anbefalt av SQ777, og deretter de to siste nettene på Four Seasons i Sydney. To nye selskap kommer også på statistikken - JetStar og Quantas.

Digger dette forumet!!! Har nå hatt to "ekspedisjoner" der jeg har gjennomført flere av tipsene jeg har fått her - Jackson (USA) og Washington. Begge har blitt fantastiske turer. Måtte forumet lenge leve.

Old 27-02-2011, 09:09   #31
LN-KEH
Doodlebugger

LN-KEH's Avatar

Hei,

Jeg hadde nettopp fire dager i Darwin mens syklonen Carlos raserte gjennom området.
Severdighetene i byen dekkes fint i løpet av en dag, og det blir ikke mulig å komme seg til parkene utenfor i flere uker pga skader på veier og andre anlegg.

Hvis du ikke absolutt skal oppleve en mengde krokodillefarmer så anbefaler jeg heller Cairns som utgangspunkt for turer - der er det flere alternativer for opplevelser.

Tro ikke på det de sier om at det er mulig å ta seg fram i "The wet season", her fikk vi 850mm nedbør på de fire dagene.

Eders
Knut Erik
LN-KEH is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2011, 10:54   #32
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Fra Cairns anbefaler jeg en tur opp til Kurunda. Man kan dra opp med veterantog og ned med gondolbane gjennom regnskogen.Siden det ikke er noe skikkelig strand i Cains hadde hotellet mitt sandstrand i bassenget.

I Sydney vil jeg advare mot sightsingbusser av typen hopp on hopp off, de er altfor få, kjører for sjeldent og er helt stappfulle. Folk venter i flere timer for å komme på og vil ikke gå av når de først har kommet på. Svindel hørte jeg flere kalle det.

http://svtplay.se/v/1369409/sydney_och_queensland
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2011, 21:17   #33
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
I Sydney vil jeg advare mot sightsingbusser av typen hopp on hopp off, de er altfor få, kjører for sjeldent og er helt stappfulle. Folk venter i flere timer for å komme på og vil ikke gå av når de først har kommet på. Svindel hørte jeg flere kalle det.

http://svtplay.se/v/1369409/sydney_och_queensland
Takk for linken og ikke minst tipset om hop on/off bussene. Det er faktisk noe jeg bruker en hel del i andre byer. Oftest en grei måte å få oversikt på. Men da bør man altså styre unna her.

Quote:
Originally Posted by LN-KEH View Post
Hei,
Hvis du ikke absolutt skal oppleve en mengde krokodillefarmer så anbefaler jeg heller Cairns som utgangspunkt for turer - der er det flere alternativer for opplevelser.

Tro ikke på det de sier om at det er mulig å ta seg fram i "The wet season", her fikk vi 850mm nedbør på de fire dagene.
Eders
Knut Erik
Takker for denne. Håper på en tur til Daintree og evt revet. Men er jo spent på hva som fortsatt henger sammen. I værste fall selger de sikkert øl, og da er mye gjort.

Old 28-02-2011, 21:20   #34
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Takk for linken og ikke minst tipset om hop on/off bussene. Det er faktisk noe jeg bruker en hel del i andre byer. Oftest en grei måte å få oversikt på. Men da bør man altså styre unna her.
Jeg brukte disse bussene i fjor (riktignok juli og lavsesong) og kan ikke si jeg kjenner meg igjen. Har riktignok opplevd bedre frekvenser, men når man visste når de gikk var det ikke noe problem og opplevde aldri å vente mer enn 5 minutter

Last edited by Someone; 28-02-2011 at 21:27.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2011, 21:25   #35
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Jeg brukte disse bussene i fjor (riktignok juli og lav sesong) og kan ikke si jeg kjenner meg igjen. Har riktignok opplevd bedre frekvenser, men når man visste når de gikk var det ikke noe problem og opplevde aldri å vente mer enn 5 minutter
Ok å gjøre en liten on-site vurdering da. Rimelig praktiske greier når det funker.

Old 28-02-2011, 21:30   #36
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Jeg var der påsken 2009. Det er mulig de har skjerpet seg.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2011, 08:11   #37
Eirik
Livsnyter

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Jeg brukte disse bussene i fjor (riktignok juli og lavsesong) og kan ikke si jeg kjenner meg igjen. Har riktignok opplevd bedre frekvenser, men når man visste når de gikk var det ikke noe problem og opplevde aldri å vente mer enn 5 minutter
Hadde og veldig fin opplevelse med disse bussene for 2-3 uker siden.
Det eneste var den dagen det regnet, folk flest hadde ikke paraply og ville naturlig nok ikke sitte ute, da det ble det stappfullt nede i 1. etg, og folk på holdeplassene (inkl. meg) måtte vente på neste buss.
Enig i at frekvensen kunne vært hakket bedre.

Last edited by Eirik; 01-03-2011 at 08:24.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2015, 07:49   #38
AN0510
ScanFlyer Blue

Default Sydney sentrum til flyplassen. Hvor lang tid med taxi?

Hei, jeg skal oppholde meg tre dager i Sydney før jeg har en flight kl. 09 om morgenen. Det jeg lurer på i den forbindelse er hvordan trafikken i Sydney er på en mandag morgen? Hvor lang tid sånn ca vil en taxitur ta? Jeg vurderer om jeg skal ta den siste natten på et flyplass-hotell, men siden jeg kun har tre dager i Sydney har jeg lyst til å utnytte tiden best mulig. Noen med erfaring og råd ang hvor tidkrevende det å ta seg til flyplassen midt i morgenrushet er?
AN0510 is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2015, 08:07   #39
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Default Re: Sydney sentrum til flyplassen. Hvor lang tid med taxi?

Quote:
Originally Posted by AN0510 View Post
Hei, jeg skal oppholde meg tre dager i Sydney før jeg har en flight kl. 09 om morgenen. Det jeg lurer på i den forbindelse er hvordan trafikken i Sydney er på en mandag morgen? Hvor lang tid sånn ca vil en taxitur ta? Jeg vurderer om jeg skal ta den siste natten på et flyplass-hotell, men siden jeg kun har tre dager i Sydney har jeg lyst til å utnytte tiden best mulig. Noen med erfaring og råd ang hvor tidkrevende det å ta seg til flyplassen midt i morgenrushet er?
Med mindre du skal bo utilgjengelig til, så ville jeg gjerne valgt toget i et slikt tilfelle. Det er billigere og blir ikke forhindret av rushtrafikk. Eneste aberet er at det kan bli trangt om bord.

Et annet alternativ, som du nevner selv, er å ha siste natten ute ved flyplassen, og da gjerne ta et sent tog ut dit på kvelden.
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2015, 09:11   #40
Herlov
ScanFlyer Molded

Default Re: Sydney sentrum til flyplassen. Hvor lang tid med taxi?

Hvis du bor i sentrum av Sydney, vil jeg anbefale deg å ta toget til flyplassen mandag morgen.
Herlov is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules