![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Noen her som har noen tips og erfaringer angående Sydney i starten av juli?
Og har noen et rimelig hotell å anbefale som ligger nogenlunde sentralt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Reiser du alene vil jeg anbefale å bo på hostell. En fin måte å komme i kontakt med andre på. Wake Up ligger rett ved togstasjonen, og er sikkert et av verdens fineste hostell. Trodde aldri at jeg skulle like å sove på rom med andre, men etter å ha bodd der ønsker jeg meg bare ned dit igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Heisann Someone. Burde klare å gi noen tips med tanke på at jeg bodde i Sydney i fire måneder. Vær obs på at det kan være veldig surt og kaldt i juli, så ta med godt med klær. Temperaturen vintertids er rundt en 16 grader, men det blir kaldt om natten og kvelden.
Sydney er en helt fantastisk by, og etter min mening verdens vakreste. Det bor 4,5 mill mennesker i byen, men selv om innbyggertallet er høyt, er den på ingen måte en trang, tettbebygd by. Byen er stor i utstrekning, har mange hyggelige områder. Sentrum av byen er vakker, ren og oser av laidbackhet. Typiske ting man må besøke og ta bilde av er Operaen, Skylinen, Harbour Bridge, ta en båttur "rundt" skylinen og Sydney Tower. Anbefaler å bo i sentrum, gjerne i området rundt Pitt Street og George Street som er de to største shoppinggatene. Herfra er det kort vei til Circular Quay, hvor fergene går fra, kollektivtransport og den store botaniske hagen. Anbefaler også å ta fergen over til Manly. The Rocks ligger også i nærheten. Et område som kan by på hyggelige restauranter og hyggelig uteliv, og Löwenbräu's heftige restaurant med god øl, bra stemning og tysk mat. Det beste nattlivet finnes i "Kings Cross" og Darlin Harbour. Hvis været er bra er ikke en tur i Centennial Park å forakte. En nydelig, gigantisk park midt i byen. En gåtur fra Bondi Beach til Coogee Beach er også verdt å få med seg. Fyller på med litt til: Husk å få med deg en rugbykamp. Rugby League-kampene er de artigste. Last edited by LN-AØR; 13-05-2010 at 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ta en titt paa : Travelodge Sydney Hotel
27 Wentworth Avenue, Sydney NSW 2010 Bra plassering, kort vei Chinatown ( god billig mat ) og kort vei til Darling harbour. Gode priser. Var der jl og nyttaar Paa veien til og fra disse stedene en skikkelig scruffy irsk pub med billig oel, joda den heter "Scruffy Murphy" |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Saa vidt jeg husker er den doegnaapen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvordan skal du komme deg til Sydney?
First Class med SQ? ![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Y med SQ. 77W til og 380 fra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Kan trygt anbefale plassen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hva er greieste måten å skaffe visum til Australia? Har de en slag "ESTA-sak" de også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Kjerringa bodde 2 år i Perth, og det var bare tull med elektronisk visum ved innsjekk i Norge, men ved imigration i Autralia gikk det rett igjennom, hun måtte skrive under på at hun evt. måtte betale hjemreise selv ved denied entrance imigration. Men gikk jo greit ![]() Så det er sannsynligvis en sånn lign. ESTA som du beskriver. turistvisum gjelder vel for 3mnd. hvordan dette fikses ved evt kjøp av reise på nett vet jeg ikke.... Australia har vel ambasade i Tyskland som behandler visum om jeg ikke husker feil: Sjekk ut: http://www.denmark.embassy.gov.au/cp...Migration.html eller www.germany.embassy.gov.au God tur :-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Du skal nok ha eVisitor (subclass 651) visa. Det er gratis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() Vel på visa waiveren inn til USA spør de jo også om man har tenkt å drive med umoralske aktiviteter......men jeg slipper inn hver gang for det ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
De er kjappe Down Under.........visa søknaden ble godkjent på en halvtime
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hvordan er prisnivået på taxi og annen transport i Sydney?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Taxi er billig. Offentlig transport er er ganske billig avhengig av hvilke soner i byen du skal til/fra, men systemet er litt komplisert. Kjøp klippekort, TravelTen, så blir det billigere.
Last edited by LN-AØR; 20-05-2010 at 17:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Endte med Travelodde Hotel Sydney. 4 netter for 1739kr totalt er det ikke noe å si på
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Pitstop, til høyre ut av døra, 3-4 min på vei til Chinatown først og så Darling Harbour..
![]() ![]() http://www.sydneypubguide.net/pubs/Scruffy_Murphys.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal du ta noe spotting når du er her nede, eller blir det heller vanlig sightseeing?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sydney–Cairns–Gold Coast / Brisbane–Sydney | FlightDeck | TripReports | 8 | 13-07-2011 07:17 |
Swiss til Sydney | Glenn | Reiseforum | 7 | 13-01-2010 10:19 |
Nyttårsaften Sydney ! | SQ 777 | Reiseforum | 6 | 28-09-2009 17:17 |
A380 i Sydney | LN-REF | Flyforum | 0 | 24-01-2006 19:17 |