![]() |
|
![]() |
#61 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,514
|
![]() Quote:
Har de brukt KC 135 i 50 år, så bør de klare 5-6 år til, og så heller få en modell basert på 787. I dag er det jo problemer med deler til KC135, hvordan blir det med deler til 767 i 2075?? eller 2090?? Tenk når en nyutdannet pilot på KC45 i 2085 kan fortelle at dette flyet var tipp-tipp oldefar med å konstruere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
|
![]()
Det ser ut til å dryppe litt på Norge og Kongsberg også: http://www.tu.no/motor/article280953.ece
- "Kongsberg-selskapet er eneleverandør av flere deler til Pratt & Whitney-motoren PW4000 som Boeing blant annet benytter på passasjerflyet B767 i dag og har planer om å montere på KC-46A". |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
men kan dette bety at 767 fortsetter i noen år til? eventuellt kommer i nye utgaver? En 767ng kunne vel dekket det segmentet 787-3 var ment for?
Last edited by jameson82; 25-02-2011 at 23:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2009
Location: JKG/ESGJ
Posts: 530
|
![]()
Så här "skulle" KC-767A sett ut.
Modellen fra Boeing. /Hans (SE-SAM) |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
|
![]()
Blir vel noe lignende dette her:
http://www.airliners.net/photo/Italy...ER)/1820252/L/ Boeing KC-767A - Italian Air Force |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Typebetegnelsen er forøvrig KC-46A ...
Forøvrig er dette nesten som en '767NG' å regne ... ![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
|
![]()
Vet det, Andreas. Mente utseendet. Rart de skal basere det på -200 og ikke -300 størrelse?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Den får winglets.
![]() Størrelsen er basert på USAF's spesifikasjoner som passet 762 bedre enn 763. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]() Jeg ser ikke bort ifra at Boeing hadde det som var best egnet, men med endel uttalelser som kom fra diverse personer i politisk ledelse så stinker det proteksjonisme LANG vei - men med et USA som i prinsippet er konkurs (ref. E24), så er kanskje dette helt nødvendig?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]() Quote:
På den annen side - jeg har egentlig aldri skjønt hva som er galt med å forsøke å beskytte sitt eget lands økonomi og arbeidsplasser .... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Endrer egentlig lite ved mitt resonnement ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
I og for seg greit nok det (om man er litt venstreorientert), men da nytter det liksom ikke å klage over at andre nasjoner gjør det samme. ![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Dette føyer seg vel inn i det som er vanlig for US Air Force - only use well proven concepts. Under er en liten oversikt over deres fly og når disse første gang ble satt på papiret. I min tid i forsvarsindustrien (midten av 1980-tallet - midten av 1990-tallet) ble det innen NATO sagt at et våpenkonsept skulle vare 30 år, fra konseptstart til utfasing. At en med KC-46A her snakker om en konstruksjon som i konseptet er allerede 39 år gammel (Boeing-prosjektene 7X7 og 7N7 ble startet i 1972 selv om første flyturen kom 9 år senere) gjør jo at den i utgangspunktet allerede er 9 år eldre enn de målene NATO og dermed også USAF satte for et par tiår siden til total levetid på et slikt prosjekt. Ut fra dette kan vi konkludere med annet enn at utviklingen av våpensystemer i USA har stoppet opp og det vil gå ut over forsvarsevnen deres (og dermed også til andre NATO-land). Jeg synes at det kan stilles spørsmålstegn med om USA er noen stormakt lenger.
I oversikten under vises de flytypene som har en konseptalder på mellom 30 og 50 år med lyserød bakgrunn og de som er over 50 år med rød bakgrunn. ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,873
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
My point exactly - proteksjonisme (og samtidig beskylde andre for det samme) er venstreorientert politikk. Og jeg er faktisk ikke helt sikker på om det faktisk er det beste for amerikansk samfunnsøkonomi...
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,514
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,932
|
![]()
Stadig ny forsinkelser og overskridelser for KC-46A, siste er en ny 6 måneders forsinkelse da Boeing rett og slett sliter med med hele programmet og har gjort det lenge, og den største utfordringen nå virker være og få sertifisert påfylling av drivstoff gjennom vinge pods
https://www.flightglobal.com/news/ar...hedule-425823/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Og programmet plages med feil og rot ...
http://www.thedrive.com/the-war-zone...s-still-a-mess Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,932
|
![]()
Dette har etterhvert kostet Boeing endel milliarder og dette prosjektet har de virkelig ikke fått til
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|