Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-10-2005, 14:05   #21
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

Da får vi bare krysse fingrene for at de ikke har nok 757 til deres ekspansjoner slik at de må bytte ut en 757 på Osl med en 777
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2005, 15:08   #22
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

Heisann HMWK...
Quote:
Har CO mange nok 757 til å fortsette denne ekspansjonen?
... Vi har 41 B757-200 i service og de er delt opp i "domestic" og "BusinessFirst" konfigurasjon. Vet ikke i farten hvordan fordelingen er, men det blir selvfølgelig flere og flere BusinessFirst fly. 9 av den førtse gruppen på 11 B757-200 har winglets installert i dag, og det blir også flere etter hvert. Vi har også 9 B757-300 som brukes stort sett domestic og vi får 12 B757-300 fra ATA, som MOW sier, og ender da opp med 21 B757-300 totalt. Det første ATA flyet, ship 869 som tidligere hadde registrering N559TZ, er allerede i service...

MartinL... Ja jeg vet ikke om det blir noen B777, men det kan jo hende en B787-8 kommer den veien en gang... Vi signerte forresten en kontrakt med GE forrige uke for å installere GEnx på de fremtidige B787 våres. Både GEnx og Rolls Royce Trent 1000 er helt suverene motorer, men vi sitter i en bedre forhandlingsposisjon med GE...
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2005, 16:37   #23
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

Er vel større mulighet for at CO kommer med 767-200 til Oslo i framtiden enn en 777,eller hva Dag?
amatør is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2005, 16:39   #24
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

Det er jo bare gull - mye mer klasse over en 767-200 enn en 777!
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2005, 17:20   #25
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

Heisann "amatør"... Ja dette kan jeg ikke svare på, men det er ikke så stor forskjell på setekapasiteten på en B767-200 og en B757-200. Vi bruker de få... 10X... B767-200ER'ene på marked "dypere" inn i Europa. Det er vel et faktum at B767-200 Economy Class på flyene våres, med blant annet egene videoskjermer i setene, er nok en del bedre enn Economy Class på B757'ene våres, men BusinessFirst setene og servicen er den samme.

Jeg ville heller todd på noen nye destinasjoner... men dette har jeg lite greie på...


Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2005, 18:02   #26
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
Default Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

Quote:
Originally posted by MartinL
Nå skal ikke jeg dra på meg noen stor rolle som lærd etter mine år på skole, men SAS sin oppførsel ovenfor kunder og konkurrenter strider mot ALT jeg har lært i alle fag om hvordan man skal drive en organisasjon.

Skal ikke kalle meg lærd heller, men som (uviktig) kunde er det akkurat den følelsen jeg sitter med også. Man kan ikke skylde på dårlige tider i bransjen og konkurranse fra LCC'er heller, situasjonen har vært den samme for de fleste flyselskapene.




__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2005, 18:40   #27
jr
Newcomer
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 23
Default Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

Intressant det där med Göteborg eftersom jag själv bor där. Skall sägas att City Airline har planer på att börja flyga Göteborg-New York med någon form av mindre jet flygplan antagligen med en A319 eller något liknande. Men de har sagt att detta projektet är ett riskprojekt eftersom det skulle kunna äventyra hela flygbolaget om det inte skulle gå bra.
jr is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2005, 11:16   #28
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

767-200 hadde vært godt nytt for pax'en med bedre benplass, PTV's og ikke minst at det er en widebody.

762'ene til CO har 25 på business og 149 på economy, 752 har henholdsvis 16 og 156. Så det hele ender vel opp med et spørsmål om det blir mer businesspax kontra oss andre blant de "uvaskede massene". En annen ting som kanskje kan føre til B762 er om det blir mer cargo ombord, men det er vel kanskje mindre trolig?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2005, 11:25   #29
OEH
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
Default Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

SVG-OSL-IAH med 762 kanskje?
OEH is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2005, 13:06   #30
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

Quote:
Originally posted by OEH
SVG-OSL-IAH med 762 kanskje?
Nå har vel CO interliningavtale med SK, så det blir neppe veldig aktuelt. Men med to daglige fra CO på OSL hadde det vært moro å spotte... :
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2005, 15:19   #31
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

GOT-NYC med A319? Blir det noen seter ombord i tillegg til ekstratankene?
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2005, 15:26   #32
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
Default Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

Blir vel snakk om en A319CJ tenker jeg.
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Finnair med sommerrute til San Francisco - Og andre økninger S17 Someone Flyforum 6 10-10-2016 13:55
Luftige planer om ny stor flyplass i syd Sverige MartinL Flyforum 4 18-03-2010 12:11
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige MD90 Flyforum 86 12-08-2007 15:11
Danmark+Sverige vil presse Norge Hurum Flyforum 22 24-09-2006 23:48
Easyjet i Norge og Sverige jb1 Flyforum 7 23-09-2004 11:34


All times are GMT +2. The time now is 13:46.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.