![]() |
|
|
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#2 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Jeg har kikket litt på websidene til flyselskapene som er hardt rammet av forsinkelser i helga og er lite imponert. KLM kan for anledningen tjene som kroneksempel på underlige løsninger og middelmådig informasjon. Twitter og Facebook er sikkert fint for å kommunisere med kunder i normale situasjoner, men jeg kan ikke skjønne at det er et velegnet saksbehandlingssystem for å håndtere personlig kommunikasjon med et massivt antall kunder i en avvikssituasjon. At de har sprengt kvotene for meldinger både på Facebook og Twitter underbygger vel egentlig en slik mistanke. Dessuten er det en underlig dobbeltkommunikasjon ute og går. På Facebook-sidene finner man denne, på så mange nivåer, herlige meldinga: Quote:
Dersom det er slik at KLM kun trenger å samle inn mailadresse og telefonnummer til strandede passasjerer, så burde da vel alt annet enn Facebook være en bedre løsning? Med mulig unntak for twitter. På meg virker det som de fleste flyselskapene har en bortimot manglende samkjøring mellom kundeservice, web og sosiale medier, uten noen gjennomtenkt informasjonsstrategi når ting går virkelig i grøfta. Jeg har, heldigvis, ingen booking som er eller kan bli berørt av denne helgas værproblemer, men her er et par tenkte spørsmål jeg ikke uten videre fant svar på hos noen:
Discus påpekte at SAS hadde kjørt i gang aske-løsninger, noe som virker lurt. Jeg synes kommunikasjonen fra flyselskapene virker forvirret og lite tilpasset situasjonen. At en hub får store problemer (KLM) eller hele selskapet går i stå (BA) kommer nok overraskende, men det burde finnes noen gode planer som øves på. De bør ikke innebære å ha markedsavdelingen som en løs kanon på Facebook-dekket. |
||
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avinor Air Navigation Services (Avinor Flysikring) på sosiale medier | KrisFlyer | Småprat | 0 | 13-04-2019 08:16 |
Hold boardingkortet unna sosiale medier. | Kanon | Småprat | 4 | 13-10-2015 17:46 |
Manchester Airport har det morro på sosiale medier | Robin882 | Småprat | 1 | 03-09-2014 15:42 |
Sosiale medier, et gode og en forbannelse | krølle | Småprat | 4 | 21-03-2013 01:03 |
Beste flyselskap på sosiale medier | CK | Flyforum | 18 | 02-10-2010 01:02 |