![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
De fleste er vel klar over dette, men alltid kjekt med en påminnelse.
Advarer mot skrytebilder av boardingkort på sosiale medier når du drar på ferie Dagbladet.no What’s in a Boarding Pass Barcode? A Lot Krebson Security Og hvis du vil poste bilde av boardingkortet husk å sladde med hel farge ikke bruk blur(gjør uklar) eller andre filter so lett kan reverseres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Er jo ikke bare strekkoden som har den informasjonen, står jo ofte i klartekst på bordingkortet også. Det er jo nok av folk som flasher-kredittkortet usladdet på nett også. Enkelte skulle beskyttes mot seg selv.
I tillegg, som jeg har nevnt før, så suger sikkerheten hos en del flyselskaper og ikke minst tredjeparts-løsninger så alt i alt er man veldig eksponert med mye poeng (verdier) på konto. (Ref. SAS-saken der kontoer ble loppet for poeng) Det overrasker meg også at folk lemper alle sine kontonumre, brukernavn og passord over på tredjepartsløsninger som gir deg samleoversikt over saldoer, varsler m.v For de som har tid så anbefaler jeg denne: viser bl.a. hvor enkelt det er å hacke en miles-konto
![]() |
#3 | |
Flyjunkie
![]() Join Date: Sep 2009
|
![]() Quote:
![]() http://www.nettavisen.no/na24/millia...t/1451202.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Last edited by gustavf; 11-10-2015 at 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Eller la en avis publisere bilder av nøklene TSA bruker...
http://www.wired.com/2015/09/lockpic...leaked-photos/
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hold deg unna, Bjørn! | storg | Småprat | 1 | 09-07-2016 22:02 |
Manchester Airport har det morro på sosiale medier | Robin882 | Småprat | 1 | 03-09-2014 15:42 |
Sosiale medier, et gode og en forbannelse | krølle | Småprat | 4 | 21-03-2013 01:03 |
Flyselskaper og bruk av sosiale medier i kriser (Splittet fra: Været i Europa....) | Discus | Flyforum | 44 | 22-12-2010 22:36 |
Beste flyselskap på sosiale medier | CK | Flyforum | 18 | 02-10-2010 01:02 |