Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 15-12-2010, 12:04   #1
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Thomas Cook Thomas Cook med direkte rute til Cuba

Nå starter Thomas Cook opp igjen ruten mellom Oslo og Cuba som Premair hadde i 2002.
De flyr en gang annen hver uke med A330. De starter opp 13.12.11 og flyr frem til slutten av mars.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10028030
Old 15-12-2010, 17:44   #2
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Default Re: Thomas Cook med direkte rute til Cuba

Flott ! Litt OT så ser jeg at Apollo annonserer billige turer om man vil dra 29.12 eller uka etter. Reisen går da med KLM, ser det ut til. Var på Cuba for ca 12 år siden, da gikk reisen med en Tristar fra Novair.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2010, 17:48   #3
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Spændende og gode nyheder for Norge og Thomas Cook.. Overvejer faktisk en rejse til Cuba...

Måske man alligevel skulle overveje charter - selvom det langt fra er min favorit rejseform...
Old 15-12-2010, 18:17   #4
EK 007
ScanFlyer Silver

Jeg kom hjem fra Cuba for 3 dager siden. Fantastisk reisemål. Havana MÅ oppleves, og man bør reise før Castroene dør og amerikanerene innvaderer øya...
EK 007 is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2010, 21:25   #5
Tally-Ho
ScanFlyer Gold

Thomas Cook Re: Thomas Cook med direkte rute til Cuba

Det er jo flott med noe mer produksjon vestover for TC. Thailand må vel snart nå et metningspunkt, og man trenger noen flere langdistansemål.
Problemet har vært å bite seg fast i Karibien, med reisemål som folk vil reise tilbake igjen til (som Thailand). Derfor har reisemålene der borte vært "inn og ut" av programmet i flere år.

Cuba er helt klart annerledes, men det gjenstår å se om dette vil gi nok volum for at Thomas Cook satser der fremover.

Tally-Ho
Tally-Ho is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2010, 21:32   #6
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tally-Ho View Post
Det er jo flott med noe mer produksjon vestover for TC. Thailand må vel snart nå et metningspunkt, og man trenger noen flere langdistansemål.
Problemet har vært å bite seg fast i Karibien, med reisemål som folk vil reise tilbake igjen til (som Thailand). Derfor har reisemålene der borte vært "inn og ut" av programmet i flere år.

Cuba er helt klart annerledes, men det gjenstår å se om dette vil gi nok volum for at Thomas Cook satser der fremover.

Tally-Ho
Kan forstå på de danske charteroperatører, at de har haft rimelig succes med Cancun fra CPH i år. Her er Apollo, Spies og Startour gået sammen om en 767 fra TUIFly med afgang hver 14. dag. De taler allerede nu om at få ugentlige afgange næste år.

Positivt at folk får øjnene op for alternativer til Thailand, men ærgerligt for os der godt kan lide Riviera Maya og ikke er så vilde med at der er alt for mange danskere

Så gerne Cuba fra CPH også, så kunne jeg ikke afvise at jeg hoppede på en chartermaskine
Old 17-12-2010, 13:51   #7
Tally-Ho
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Kan forstå på de danske charteroperatører, at de har haft rimelig succes med Cancun fra CPH i år. Her er Apollo, Spies og Startour gået sammen om en 767 fra TUIFly med afgang hver 14. dag. De taler allerede nu om at få ugentlige afgange næste år.

Positivt at folk får øjnene op for alternativer til Thailand, men ærgerligt for os der godt kan lide Riviera Maya og ikke er så vilde med at der er alt for mange danskere

Så gerne Cuba fra CPH også, så kunne jeg ikke afvise at jeg hoppede på en chartermaskine
----
I flg. Spies / Thomas Cook, skal det - i tillegg til reisene fra Oslo, også settes opp et antall avganger fra CPH, og for danskene vil det også bli muligheter for å bo på Cayo Largo, en øy 80 km syd for Cuba. Flygningene vil gå med A332, med Royal class foran.

Tally-Ho
Old 17-12-2010, 15:19   #8
Kua
ScanFlyer Blue

Premiair fløy Cuba i 1998 også, med lilletieren, DC10-10, via Gander. Det var det nærmeste jeg kom Cuba!
Kua is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2010, 15:26   #9
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Hm, Cayo Largo fra CPH , nå ble selv jeg interesert i en Chartertur
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2010, 16:09   #10
MD11
ScanFlyer Dusty

MD11's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kua View Post
Premiair fløy Cuba i 1998 også, med lilletieren, DC10-10, via Gander. Det var det nærmeste jeg kom Cuba!
Lilletieren? DC10-10 var like stor som DC10-30 men hadde ikke like lang range, derav fuelstop i Gander.
Old 17-12-2010, 19:27   #11
Airbus 330
ScanFlyer Dusty

Airbus 330's Avatar

Quote:
----
I flg. Spies / Thomas Cook, skal det - i tillegg til reisene fra Oslo, også settes opp et antall avganger fra CPH, og for danskene vil det også bli muligheter for å bo på Cayo Largo, en øy 80 km syd for Cuba. Flygningene vil gå med A332, med Royal class foran.

Tally-Ho
Vil dette bety at Thomas Cook Scandinavia vil ha en A332 fast i Norden den vinteren i tillegg til de 3 A333?

Jeg regner med at dere skal leie ut A333 neste år også til Hadjj, men det er som regel frem til nyttår.
Airbus 330 is online now   Reply With Quote
Old 18-12-2010, 11:42   #12
Kua
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by MD11 View Post
Lilletieren? DC10-10 var like stor som DC10-30 men hadde ikke like lang range, derav fuelstop i Gander.
Jeg vet. Jeg fløy den selv. Skroget er det samme men vingene er lengere på-30, ekstra bukhjul og større tanker.

Poenget var at det nærmeste jeg kom Cuba, var Gander. Litt annet klima!
Kua is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2010, 16:59   #13
Tally-Ho
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Airbus 330 View Post
Vil dette bety at Thomas Cook Scandinavia vil ha en A332 fast i Norden den vinteren i tillegg til de 3 A333?

Jeg regner med at dere skal leie ut A333 neste år også til Hadjj, men det er som regel frem til nyttår.
---
Du er jo godt oppdatert med hensyn til de A333. Man har de siste vintrene hatt 3 A332 i drift som erstatning for de maskinene, den perioden de er i Østen. Den ene er VKF som er TCAS sin egen maskin, mens de to andre er TC UK's maskiner.

Ryktene sier øket produksjon på Thailand, i tillegg til trafikken på Karibien, noe som godt kan bety en A330 i tillegg, og at man da kommer opp i fem maskiner. (VKG, VKH, VKI, VKF og VK...)

I tillegg synes A320-flåten å få et lite tilskudd nå, i.flg. ryktebørsen..., med øket produksjon fra i sommer.

Tally-Ho
Old 18-12-2010, 21:08   #14
Airbus 330
ScanFlyer Dusty

Airbus 330's Avatar

Quote:
---
Du er jo godt oppdatert med hensyn til de A333. Man har de siste vintrene hatt 3 A332 i drift som erstatning for de maskinene, den perioden de er i Østen. Den ene er VKF som er TCAS sin egen maskin, mens de to andre er TC UK's maskiner.

Ryktene sier øket produksjon på Thailand, i tillegg til trafikken på Karibien, noe som godt kan bety en A330 i tillegg, og at man da kommer opp i fem maskiner. (VKG, VKH, VKI, VKF og VK...)

I tillegg synes A320-flåten å få et lite tilskudd nå, i.flg. ryktebørsen..., med øket produksjon fra i sommer.

Tally-Ho
TCAS er nok mitt "hjertebarn" som jeg prøver å følge meget tett ja, helt siden jeg fløy med dere for første gangen med OY-VKG i 2000

Så det er ikke mye som skjer hos dere som jeg ikke prøver å få med meg

Blir morro å se om dere får en A333 til over på Dansk reg...
Airbus 330 is online now   Reply With Quote
Reply

Posting Rules