![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ryanair sine fly kan fly fra Torp eller Rygge til Kanairøyene uten problemer.
![]() |
#22 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ikke med MTOW 70,535kg.... eller der den høyere? Tallet jeg fant var på en 'fanside' ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jeg kan ikke (taushesplikt) oppgi Max take off vekt, men det tallet du har der er lang fra riktig. Imm
![]() |
![]() |
#24 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
OK, da er det vel 74990, som jeg fant på Ryanleaks ...
![]() Ikke optimalt, men det går ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Verdt å merke seg i den forbindelse, er at Ryanair i snitt ligger godt under 0,5 kolli bagase pr passasjer. Det betyr at en full FR maskin gjerne veier et tonn mindre enn de fleste andre. Det tonnet kan da brukes til å fylle mer drivstoff, eller bruke mindre...
![]() |
#26 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kanskje tvilsomt at like mange nøyer seg med bare håndbaggasje når man skal på ferie på Kanariøyene? Og være borte noen uker for å slippe unna vinteren?
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Thomas Cook flyr IKKE t/r fra Oslo til Kanariøyene med samme crew, og har det skjedd, er det ekstraordinært, og ikke noe som er normalt. Fra andre baser som MMX, BLL, CPH flyr kabinen iblant t/r, men heller ikke der pilotene t/r, noen gang. Tvert i mot blir en del crew fra TC liggende på standby der nede, slik at man hele tiden har en back up. TUI har også stopp der nede. Hva gjelder DY og SAS er hovedregelen t/r samme dag, etter hva jeg er informert om. Tally-Ho |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Varierer litt med TUI tror jeg, kan hende de deler opp kanariøyene
i to soner - slik det var når jeg jobbet i Novair. Vi hadde stop-and-turn til hhv. Lanzarote og Fuerteventura, og hadde stop ved flyvninger til Gran Canaria og Tenerife. Vet i allefall om TUIfly Nordic crew jeg har kontakt med, som for ikke lenge siden fløy stop-and-turn.
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
SAS flyr V slinger eks TRD-ACE-SVG, SVG-LPA-TRD etc. Men FR vil selvsagt prøve så langt det lar seg gjøre og schedulere tur/retur fra øyene.
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Iberworld flyr t/r Las Palmas - Rygge, men det er til gjengjeld med en A320.
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det er good news! Jeg har dette fra piloter i DY, så jeg trodde de visste hva de snakket om, da de sa at de fløy t/r... Men meget gledelig at også DY's personell får hvile der nede på nesten alle slinger, og ikke presser subpart Q til grensen. Da har DY faktisk det bedre enn SK-personellet, som flyr t/r (igjen har jeg dette fra cockpit-SK)...Så regner med at det stemmer. Så da sees vi kanskje på Binter...;-) Tally-Ho |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Stemmer, på sommeren er antall flighter betraktelig redusert. Hvordan det blir til sommeren nå vet jeg ikke, da øker antall flighter grunnet charterproduksjonen til Star Tour.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair åbner Billund - Malta | Bll spotter | Flyforum | 11 | 04-03-2010 16:39 |
Ryanair åbner 3 nye ruter fra Billund | Bll spotter | Flyforum | 9 | 21-01-2010 13:31 |
Nye baser | MD11 | Flyforum | 22 | 22-01-2007 19:52 |
Ryanair skal åpne to nye europeiske baser i 2005 | CK | Flyforum | 27 | 08-11-2004 13:41 |