![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vinteren nærmer seg med stormskritt, og jeg verker etter å få lufta skiutstyret mitt nå snart. Sitter å planlegger noen av vinterens utflukter, og lurte på om det var noen her som har noen ideer til toppturer for rando- og telemarkkjøring? Kirketaket ved Isfjorden, Dronningkrona i Sunndal og Storhornet på Oppdal er faste mål, men er det noen som har erfaringer med noen andre topper på Nordmøre eller i nærheten?
Sitter også å leker med tanken om en tur til Engelberg i løpet av vinteren for litt real frikjøring, og å ta turen innom noen av alpinanleggene Alpene kan by på. Kanskje noen her har erfaringer å dele? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Angaaende Firkjoring, saa dro jeg til Makedonia med Lapoint Travels ifjor. Greit med Cat for aa bli kjort op til toppen, og kan anbefales. Selv om hotellstandarden i Makedonia kanskje ikke er verdens beste
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sportgastein. Helt rått med offpisst!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Var i Val d'Isere i fjor, og synes skikjøringen der var helt topp. Bare å ta gondolen opp fra sentrum, stikke noen meter ut fra OL-utforløypa, så har man 900 høydemeter fin offpist ned til dalen. Vi var heldige, fikk 30cm nysnø to ganger, resten av dagene var det blå himmel.
Til vinteren går turen først og fremst til Zermatt, har leid en hytte på 190kvm ![]() Ellers venter man på skiboks til bilen, så blir det fort både Hemsedal, Norefjell, Voss, Trysil og Kvitfjell. Et par bilder til inspirasjon: ![]() ![]() ![]() ![]() Bildet er tatt i Val d'Isere ved siden av OL-løypa |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvorfor dra så langt? Du har jo Freikollen like i nærheten
![]() Beklager at dette ikke var mye til hjelp, men hva kan man forvente av en som er oppvokst i snørike Karihola (og "Marokko") og som på vinteren iført spygrønne Koflach støvler raste rundt og lette etter bakker med fallhøyde>5m ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
kan anbefale alagna i italia. var der i midtuka, noe som passet meget bra med flytidene til/fra malpensa da vi kunne stå samme dag vi vi kom og dro!
her er en video vi laget av turen: http://www.youtube.com/watch?v=RMfCmhu9an0
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jaggu, jeg skal ha framføring om Frikjøring på ski. Noe som jeg absolutt burde ha med. Til nå har jeg: utøvere, sikkerhet, konkuranser og de mest kjente stedene
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dæven LN-FHU, Lyngen så jo jævlig lekent ut!
![]() ![]() Oppdal åpner jo en trasé nå til helga, så får jeg endelig kjørt litt ski igjen, skal bli deilig. Kom ned derfra tidligere i dag, og det begynner å komme dugelig med snø der oppe nå. Du trenger jo ikke dra lengre for å få fantastisk offpiste ![]() ![]() Quote:
Last edited by flyKSU; 07-11-2010 at 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ski- og julebordtur vestover | Discus | TripReports | 27 | 22-01-2009 21:52 |
Ski med Norwegian | Isbamse | Flyforum | 4 | 21-12-2008 00:26 |