![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hei forumister,
Trenger å være i Mandal senest kl 10 førstkommende fredag. Har ikke bil og er nå på jakt etter beste måte å komme seg ned til Sørlandet på fra Oslo. Alle transportmidler er aktuelle (fly, tog, leiebil, buss osv). Trenger litt hjelp til forslag på hvordan man billigst (og enklest) løser følgende floke: - Avreise fra Oslo tidligst torsdag etter kl 16. - Må uansett være i Mandal senest kl 10 på fredag. - Retur fra Mandal enten fredag kveld (etter kl 18) eller lørdag morgen. - Evnt overnatting i Mandal fra fredag til lørdag får jeg kostnadsfritt. Siden dette er et flyforum, så har jeg allerede sjekket muligheter for OSL-KRS med SK og/eller DY. "Kneika" er hvordan man kommer seg fra Kjevik til Mandal på en billig men ikke for komplisert måte. Ser at den såkalte flybussen fra Kjevik og inn til Kr.sand sentrum har avgang bare 10 minutter etter ankomsttid til DY og SK ![]() Noen som kan foreslå en rute som ikke koster skjorta og som samtidig ikke er for langtekkelig?
![]() |
#2 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Foreslår kjøp av bil
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva med å leie bil på KRS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hvor lang kjøretid er det KRS-Mandal?
Skal du dra ned samme dag er vel eneste alternativ første avgangen til SAS også kjøre (eller ta taxi) KRS-Mandal. Nå vet jeg ikke hva som skjer i Mandal, men skal de dra derfra etter 18 på fredagen er bil/buss eneste alternativ. Så med mindre du da har en leiebil du vil returnere til Oslo, hadde jeg blitt over til lørdag også fløyet hjem den dagen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Avreisetidene for bussene er somregel tilpasset til flyavgangene, sjekk med bussopratøren. Somregel er det beregnet slik at man bare går rett på bussen fra flyet, Kjevik er ikke stort større en at det tar ca 50 sekunder å gå fra flydøra til bussholdeplassen...
![]() |
#6 |
Flysitter
|
![]()
eventuelt kan du ta buss ifra oslo til mandal https://lavprisekspressen.no/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Du kan jo eventuelt ta rute 35 som går forbi Kjevik ca. ti på halv hver time om formiddagen/ettermiddagen til rutebilstasjonen, og videre med Sørlandsruta derfra. Tror det går buss hver halve time mellom Kristiansand Rutebilstasjon og Mandal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]() Quote:
Det er ca 4 mil mellom kr.sand sentrum og Mandal sentrum, jeg pleier å regne en 45 min ca.. det er 70-80 kmt stortsett hele veien.. Mine foreldre bor rett nord for kjevik så jeg er i området rett som det er.
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Skal du være i Mandal før 10, så er det strengt tatt fly til SVG og leiebil som gjelder. Første fly til KRS lander ikke før rundt kl. 10, så det rekker du ikke. Det er ca. 2 timers kjøring fra SVG til Mandal, så det skal holde akkurat om du er effektiv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har funnet løsning på transporten.
Det blir DY372 (OSL-KRS) som ankommer KRS kl 09:05. Satser på at en snill bror henter meg i bil på Kjevik, også kjører man til Mandal (skal til Konsmo og være der senest kl 12.30). Returen blir i regi av NSB på et kveldstog fra Kristiansand til Oslo. Regner med å få skyss inn til Kristiansand. DY-billetten kostet 399 kr (betalt med debet-kort og kun håndbagasje). NSB-billetten kostet 299 kr. Tror dette ble greieste løsning ![]()
![]() |
#11 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Konsmo?? Det var da også en plass å reise til!! Mer bortgjemt plass finner du neppe!!
Returen vil du få enklere, hvis du hopper på toget i Audnedal, som bare er en mil eller to fra Konsmo. Avg 1626, ankomst Oslo S 2156. Ev 1826 ank 2332. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ah, ser nå SK205 (morgen flyet til SAs som lander 08:35) ikke går på fredager....da funker jo ikke mitt forslag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg bestemmer ikke hvor folk har lyst til å bli begravet, så Konsmo blir det nok uansett, BF
![]() Det har egentlig løst seg, for jeg blir hentet i KRS ved ankomst og kjørt til toget ved returen. Så da er floken løst ![]()
![]() |
#14 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fly i sjøen ved Mandal 22JUN19 | C130 | Flyforum | 13 | 26-06-2019 16:50 |
S7 med Oslo rute? | jameson82 | Flyforum | 3 | 14-06-2018 18:06 |
Forslag til rute Halifax-Norge fredag 8. juli | LN-REF | Reiseforum | 4 | 07-07-2011 10:01 |
Ny rute: Oslo - Moskva | ENGM RAMP | Flyforum | 60 | 28-04-2007 11:44 |
Ny rute Oslo-Tunis | vadheim | Flyforum | 7 | 27-01-2005 14:34 |