![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei,
i denne tråden er det bilder av en mikro med noen merkelige pontonger. Hva er fordelen/ulempen med slike?
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei,
sakser svaret til Seabee i tråden min eg ![]() Quote:
Kan tenke meg at en fordel er at de er oppblåsbare og dermed litt lettere og håndtere. Kanskje de lager mindre lyd/mer behagelig når de treffer vannet enn harde plast pontonger? ![]() ![]() Mvh Tommy
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Denne tupen flottører er ikke brukbare. De har ikke noe "step".
Dvs at flyet er i "luften" før steile hastigheten er nådd. Waterloop er faren. Jeg flyr ikke noe fly med disse. I alle fall ikke om det blåser det minste. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
Steinar http://www.seabee.info |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flottørene er plane under. det danner seg en luftpute under flottøren før flyet er flybart. En konvensjonell EDO har en båtformet konstruksjon--dvs at noe av flottøren skjærer i vannet helt til flyet FLYR--dvs tar av.
Vi hadde en hendelse i Kile med disse oppblåsbare flottørene. Ikke brukbart |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Aviator
|
![]()
Enig, ikke brukbart. Jeg var forresten øyenvitne til den omtalte flip-rundt i Kilen med slike tøfler
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
pilot
|
![]()
He, he ! Slike uttalelser minner meg om alle som skal fortelle meg at automatgear er håpløst på vinterføre. Jeg bruker å spørre om de har erfaring med dette, men da er svaret alltid at de har aldri kjørt bil med automatgear :=}
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Helt MAX-Egon---Jeg har 900 timer sep-sea instruksjon ---har forsøkt dem--IKKE brukbart!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det som er litt viktig er at det kommer skum og luft bobbler under flottøren så de ikke suger seg fast i vannet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Men enda viktigere: Du flyter da på disse "boblene dine" uten å ha flyfart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så plutselig et bilde til av sånne pontonger, denne gangen lå flyet opp ned i vannet...
Sitat artikkelen: "Thor Solø i Salten Mikroflyklubb er ikke forbauset over at dette flyet har gjort kollbøtte under take off. - Det er et vanlig problem med disse flyene, og heldigvis går det som regel godt når det skjer, sier Solø." (trykk på bilde for artikkel fra Avisa Nordland.) ![]()
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sett i lys av den diskusjonen som har vært i denne tråden om "Full Lotus" flottørene, er dette en svært interessant hendelse! Noen som vet type/registrering for dette mikroflyet som gikk rundt? Hadde vært svært interessant for dette forum å komme i kontakt med flygeren for å høre hva som skjedde, og om flottørene kan ha vært medvirkende årsak til denne ulykken...!?
Steinar http://www.seabee.info |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Merkelige tilstander på Durban International Airport | Tjab | Småprat | 6 | 21-01-2013 18:00 |
Merkelige og uvanlige fly. | ENGM 911 | Bilder & foto | 13 | 06-01-2011 10:02 |
Merkelige flyvninger over Nebraska i ettermiddag | Cecilie | Flyforum | 7 | 10-04-2009 11:22 |
Merkelige lys over Stavanger-himmelen | MountainDew | Flyforum | 5 | 20-09-2008 15:06 |
Merkelige fly | LN-SEK | Flyforum | 18 | 01-03-2007 16:34 |