![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Da jeg dro på friidrettstrening etter skolen idag (ca klokken 16.30 Mountain Time) var det usedvanlig mange contrails på himmelen rett over skolen.
Etter en liten stund kom to fly (twin jet) fra øst, og tok en helomvending rett over BFF. De kom ca 5 minutter etter hverandre. Lurer på om det er noe som er "vanlig" eller om noe uvanlig har skjedd i luftrommet her idag som jeg ikke har fått med meg?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Chemtrails!! :P
Beklager, jeg måtte bare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sikkert en eller annen form for militærtrafikk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hvis twinjet'ene var Learjets, kan det ha vært Phoenix Air, som driver kommersielt med øvelser i Electronic Warfare. Da var det nok bare en øvelse.
http://www.phoenixair.com/military_ops.php |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Når man driver med elektronisk krigføring ligger man ofte i et racetrack over en posisjon. Samtidig vil man ha jager/bomberaktivitet under/ved siden av seg. Som Wigwag indikerer kan det virke som om det var tilfellet her.
K |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
-Men det er ingen treningsområder rett over BFF. Det var ikke mot øst eller nordøst du så aktiviteten da? (Bortsett fra de som tydeligvis lå i racetrack rett over BFF). Om aktiviteten var så og si rett over BFF så vil jeg tro det vil være noe om dette på NOTAM. (Sjekket nå, og det står ingen ting på NOTAM for BFF). Er det kanskje mot øst?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Det var vel kanskje 4-5 miles vest for selve BFF. Mulig mellom 0,5 og 1 miles nord for BFF.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har flere ganger opplevd at jammeflyene ligger langt unna selve treningsområdet. Når det er sagt er ikke et par runder i holding spesielt typisk. Kanskje de rett og slett var ute og trente? :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Merkelige og uvanlige fly. | ENGM 911 | Bilder & foto | 13 | 06-01-2011 10:02 |
Merkelige pontonger | STARSHIP 2 | General Aviation og sjøfly | 13 | 13-09-2010 19:30 |
Merkelige lys over Stavanger-himmelen | MountainDew | Flyforum | 5 | 20-09-2008 15:06 |
Merkelige fly | LN-SEK | Flyforum | 18 | 01-03-2007 16:34 |