![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hei! Idag har det vært pressekonferanse hos Canon, dessverre var ikke jeg der - men lanseringen av det nye EOS 60D var blant nyhetene. Av objektiver er EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM og EF 8-15mm f/4 L USM fisheye zoom.. I
tillegg kommer EF 300mm f/2.8 L IS II USM, EF 400mm f/2.8L IS II USM, 500mm F/4L IS II USM og 600mm F/4L IS II USM. Alle de siste vil erstatte de eldre variantene av de repektive objektivene, men lettere, bedre coating og noe forbedret optikk - om det er mulig, hehe! Fantastisk at så mange nye L-objektiver kommer, og jeg gleder meg til å se iallefall et par av dere forumister mer en 70-300L IS fremover ![]()
![]() |
#2 |
Canonskytter
|
![]()
Det blir spennende å se noen bilder tatt med EF 8-15 f/4L objektivet. Det så svært interresant ut.
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
EF 400mm f/2.8L IS II USM....tror denne er noe for meg
![]() |
#4 |
Canonskytter
|
![]()
Koster vel fort noen månedslønner da
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Gjør nok det. Regner med at prisen hos oss i JP vil ligge rundt 80 000,- minst. 8-15 f/4L er jo ettersom det bærer L-merket (og EF) et fullformastobjektiv, og jeg tror det er den videste zoomen laget for fullformat noensinne! Jeg gleder meg som en unge til å se resultater selv, Bjørn
![]() Vil jo fungere ypperlig hvis man skaffer seg et 15-85 til la meg si 7D, også har du DEN på vidvinkelsiden. håhåj! Det jeg er mest spent på er tyngde, pris, ytelse og design på det nye 70-300L!
Canon 5D mark III | Canon 1D mark IV | Canon 1D mark III Last edited by Halvorsn; 26-08-2010 at 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Trenger ikke den da
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Fra tårnet hadde det gjort seg med et 7D og en ny 600mm mtp innflygninger. *smiler lurt*
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fikser du en ORDENTLIG rabatt skal jeg få deg opp i høyden
![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Når jeg kjøpte min 40D så sa jeg at min neste skulle bli 60D
Så er det noen som vil kjøpe min 30D ? Uten øyemusling på Gi bud 60D skal bli min snart |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvorfor ikke gå for en 7D, som er et bedre kamera. Ellers ser jeg at 60D kommer med vridbar skjerm, noe jeg ikke synes noe om.
70-300 IS L blir nok ett objektiv som en vil se mye til langs rullebaner, verden over. Menkjipt at de ikke kan holde den på F4 over hele zoomområdet.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
7D prisen kommer vel til å stupe fremover, for 11500 for huset er fortsatt dyrt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
11.500,- for 7D, og 9999,- for 60D.. hmm.. Syns ikke de ekstra 1501 kronene er så mye, og vil det droppe mer i pris, så høres jo det konge ut!
Hva tror folket vil være veiledende pris på 70-300 IS L? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ca 10 000,-
![]() |
#14 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Kanskje på tide å selge sin EF 300mm f/2.8 L IS USM...
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Altså, selv 550D er like godt, om ikke bedre enn 7D bildekvalitetsmessig når det kommer til JPG (som jeg håper svært få av dere bruker - det er et fælt format) rått. 7D krever at du bearbeider hvert eneste bilde for at det skal bli bra. Det vil jeg også tro 60D vil gjøre bedre enn 7D, i tillegg er 7D looovlig tungt (tyngre enn 5D mkII - altså ca 850gr u/batt, minne, grip). og live-view blir fryktelig mye mer nyttig med en skjerm som faktisk GJØR at du kan se bildet selv fra vanskelige vinkler (slik som det ble reklamert for da Canon introduserte live-view med f.eks. 450D) Vi venter vel fortsatt på at noen skal ta en kikk på 60D før vi forsnakker oss helt, men 7D vil nok være et bedre kamera. 60D er tross alt basert på å konkurrere med Nikons D90, og med 550D.
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Skal kjøpe meg nytt vidvinkel, er det lurest å vente på nyhetene eller er det noen som har tips til et fett objektiv til Canon 7D. Spytter inn litt ekstra $ for å få et kvalitetsobjektiv.
![]() |
#17 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Det ligger ett par videoer av 60D på YouTube, og etter det jeg ser der ,vet jeg ikke hvor imponert jeg egentlig er.
Størrelsesmessig ser den ut som å være en mellomting mellom 550D og 50D. Den vil bruke SD-kort, forsåvitt greit.. vridbar skjerm.. intresant løsning. Men prisen på den syntes jeg var lovlig høy.. Sånn det står seg nå hadde jeg heller lagt inn de 1500 kr ekstra for en 7D.
![]() |
#18 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva er det med at Canon går over til SD kort? Brukere som har hatt 50D, 40D og lenger ned i rekken, vil jo måtte gå til innkjøp av masse nye minnekort ved overgang til 60D. Er finnes det fordeler i SD, utenomstørrelsen, som gjør de prioriterer dette?
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
SDXC er vel det Canon går for siden de er det nærmeste du kommer til gode CFkort, men ja det irriterer meg også. Kan ha med størrelsen på 60D å gjøre, eller at det skal kokurrere med Nikons kameraer, som jo har SD (beste har jo dual slots, da).
Cato: Canon 10-22 er tilnærmet L-kvalitet, og du får jo effektivt en 16-35 som du ville fått med en 5D/1Ds. Har den selv og er utrolig fornøyd! Eneste "problemet" er at det har f/3,5-4,5 - men det er bedre enn Sigmas 10-20 f/4-5,6. Evt har du jo Sigma 10-20 f/3,5 EX som er fantastisk. Scanor: Lanseringspris er gjerne ikke det som er relevant når butikkene begynner å krige om prisen. Vent 2-3 md så vil mye gå ned - rykter om nye modeller er fortsatt tilstede... Mowinckel: Jeg venter på 7D mk II - bare gled deg, hehe.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hjelp til nytt canon kamera | Putte | Bilder & foto | 6 | 19-02-2011 22:58 |
Nytt D-SLR ifra Canon | Lennart | Bilder & foto | 8 | 14-09-2009 06:49 |
Bilder Fra OSL Idag Med Nytt Kamera. | Airbus 330 | Bilder & foto | 18 | 09-03-2008 19:23 |
Canon 30D lansert idag. | TigerBlack | Flyforum | 9 | 22-02-2006 11:18 |
Nytt tilbud for passasjerer med for mye bagasje | tosfreight | Flyforum | 12 | 02-12-2004 19:01 |