![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvordan to grupperinger som jobber for det samme kan bli konkurrenter er jeg faktisk litt usikker på. Det er sikkert viktig for OSL å presisere at GTS ikke er en del av OSL Trafikkutvikling på grunn av navnet, men utover dette så leser jeg at det sees positivt på å få samarbeidspartnere (som GTS vil være, noe som er noe helt annet enn en konkurrent
![]()
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Videre føler jeg meg sikker på at OSLs markeds- og ruteavdeling innehar nødvendig kompetanse, og at de også vil hyre inn konsulenttjenester dersom de finner dette formålstjenlig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, dersom jeg skal bli tatt seriøst, distanserer jeg meg fra Scanair fordi folk her inne er useriøse, poster villt på ett fjortissforum, tung synsing med påstand om at man er veldig kompetent basert på tall som er på ett meget høyt nivå og offentlig, sitte med kunnskaper flyselskaper og OSL ikke har, beskylder OSL for å ikke kunne jobben sin og rapper ett navn de har brukt i markedssammenheng siden 1997.
I tillegg beskylder man flyselskaper for ikke vite hva de holder på med, at de er amatører siden de ikke flyr på OSL. Så de dette prosjektet (som har 3 medlemmer med null erfaring fra bransjen) en skal samarbeide med, charger ut med å fortelle sine potensielle kunder at de ikke vet hva de holder på med. Jepp, det er noen jeg ville hyret inn som konsulenter og jeg ville i høyeste grad tatt dem seriøst. ![]() Seriøsiteten på prosjektet er allerede død når OSL offentlig går ut og distanserer seg fra initiativet. Ønsker dem uansett lykke til! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jeg håber uanset at projektet lykkes, da det altid er positivt at få flere flyruter til Skandinavien, men jeg må også indrømme, at jeg har mere end svært ved at se hvordan det skal gå efter en mildest talt "uheldig" start, som udefra ser ud som om den ikke har været særligt gennemarbejdet.
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg tror ydmykhet er en viktig egenskap å ha dersom man uten erfaring skal jobbe seg inn i ett samarbeide. Det er ingenting i veien med initiativet, det er flott. Men å fortelle forumet her og de man skal samarbeide med at man er useriøs og ikke vet hva man holder på med, blir prosjektet en uphill battle
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg kan ikke lese et eneste sted i redegjørelsen fra G2S at man oppfatter OSL som useriøse - det blir din tolkning av innlegget til JetBlue. Hva angår erfaring så er det klart at erfaring er en fin ting, men samtidig så er ikke luftfarten så spesiell at man må ha bransjeerfaring. Av og til kan det tenkes at noen fra utsiden kanskje kan bidra til å utfordre enkelte "etablerte sannheter" om hvordan ting henger sammen. Jeg ser iallefall stadig vekk at bransjefolk (ikke bare i luftfarten) har et litt for nærsynt forhold til forståelsen av markedet, og da bærer det ikke alltid riktig av sted. G2S snakker om manglende ressurser som en medvirkende årsak, så det jeg lurer på i den forbindelse er hva OSL disponerer av ressurser knyttet til slik trafikkutvikling/ruteakvirering (f.eks. i forhold til hva CPH har av ressurser engasjert i sitt arbeid)? Jeg skulle vel tro at det vil være fornuftig for OSL å kunne overlate noe av dette analyse-/salgsarbeidet til f.eks. en enhet som G2S, og alle monner drar forhåpentlig i riktig retning sett fra norsk side. Last edited by TOS; 11-08-2010 at 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Ikke finner jeg nevneverdig med andre rapporter på OSL sine sider som analyserer markedet for rutetrafikk ut fra OSL, men det snakker man kanskje helst om i lukkede fora. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det var et interessant utspill fra Oslo Lufthavn AS.
Kan vi ikke prøve å holde denne tråden til å handle om JetBlues prosjekt og eventuelt skille ut diskusjonen om nivået av seriøsitet i IC-diskusjonene på dette forumet til en separat tråd? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Flyklapper
|
![]()
Nå var det hensikten/nytten ved bruk av a.net/internettforum dette handlet om, så jeg ser den biten som relevant - men ja, 'kvaliteten' på forumene er ellers IMHO ikke relevant i denne sammenhengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Meget interessant udtalelse fra OSL Markedssjef Knut Stabæk angående GWTS projektet. Det får alt andet lige GWTS projektet til at fremstå noget mærkværdigt og det kan vel diskuteres om ikke den fremlæggelse der er foretaget af projektet på dette forum er en sandhed med modifikationer.
Jeg må også tilstå at jeg er meget forundret over den aktivitet der indtil videre har været i det offentlige rum fra dette GWTS projekt. Her tænker jeg hovedsageligt på airliners.net, hvor en bruger der øjensynlig er tilknyttet GWTS projektet, over en længere periode har postet en mængde information og deltaget i forskellige diskussioner med relation til OSL og Skandinavien. Indlæg hvor der efter min vurdering er postet sensitiv information omkring relationer mellem flyselskaber og OSL, samt information om konkurrerende lufthavne i Skandinavien som er misvisende. Desuden er der postet information om konkrete slotansøgninger på CPH, hvilket efter min bedste overbevisning ikke bør (selvom det er semi-public information) forekomme på et offentlig forum - og slet ikke fra en kilde som hævder at være professional involveret og engageret i ruteudvikling for en konkurrende lufthavn. Jeg vil ikke blande mig yderligere i dette, da det må være en sag mellem OSL og GWTS at håndtere dette. Men med adresse til OSL og Knut Stabæk, kan jeg blot konstatere at hvad der postes på airlines.net bemærkes rundt omkring...! Med venlig hilsen
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bare for å oppklare noe: Jobber PP for CPH eller nært tilstøtende enheter? Det synes som PP har mange meninger om dette, og det virker også som om han mener å ha oversikt over hvordan verden ser ut. CPH er jo en aktør i dette så om det er tilfellet så er det relevant informasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men siden det øjensynligt er et stort issue for TOS så lad os slå fast at jeg ikke arbejder for CPH.
Kommende flyvninger: -------------------- Last edited by PP; 11-08-2010 at 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Flyklapper
|
![]()
[mod] Da går vi tilbake til saken, pls .... [/mod]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Med all respekt: Det er relevant om en bidragsyter, som henvender seg til en mulig oppdragsgiver/partner til GWTS og antyder at det ikke er seriøsitet i den aktiviteten som bedrives, faktisk selv er aktør for en konkurrerende virksomhet. Jeg forstår det dithen at vi nok ikke får en avklaring på det.
Man kan ikke forlange å bli tatt seriøst om man slenger ut slike påstander uten å underbygge dette. Last edited by TOS; 11-08-2010 at 20:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg skjønner imidlertid at andre er av en annen oppfatning, men det får nå bare være. Last edited by TOS; 11-08-2010 at 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette blir jo veldig interessant å følge med på.jeg må ærlig innrømme wt JetBlue & co hadde et tett forhold til OSL ettersom de brukte navmet Gateway to Scandinavia, som har vært OSLs slogan i utenlands luftfartspresse, på Routes-konferansene etc. Jeg synes det hadde vært interessant å høre hva GWTS ønsker å væreog for hvem? Hva er businessmodellen her? Hvem betaler og hvorfor skullede det? Min egen erfaring, fra min tid som rutesjef iWF var at vi som flyselskap hadde en veldig god dialog med OSL, og OSL varbehjelpelige med tall, undersøkelser og forslag medtanke pá ruteutvikling. Men, utvikling av nye ruter er jo primært flyselskapenes ansvar, og (selv om det vel finnes en og annen her som ikke tror det) så erdet profesjonelle og dyktige folk i ruteplan-avdelingene i både SK, DY og WF, og hos utenlandske selskaper, som ser muligheter og gjør analyser på nye ruter hele tiden. Det er de blandt både flyselskaper og flyplasser som er mer aktive enn andre, og det er ulike måter å jobbe på.
Så, oppfordringen til GWTS-gjengen er å fortelle mer om prosjektet, og være ærlige og rederlige i sin fremstilling av fakta. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
I serien LCC fra "Legacy"/"Nettverks"-selskaper - denne gang LH | Superhai | Flyforum | 14 | 26-09-2012 09:42 |
Boeing 737 LN-RPH lander - video (Et "spin-off" produkt av en "fotojobb") | LN-DAG | Bilder & foto | 4 | 28-06-2010 23:00 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |