![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå synes jeg det blir veldig mye rykter her...
Quote:
Eller er det Cimber sine CRJ200 osv? Eller begge deler? Ikke for å gjøre dette til en WF-diskusjon, men: Synes det høres litt rart ut at WF skal begynne å fly innenriks i S og DK. WF er vel først og fremst et Norsk selskap som har flyvninger i og ut av Norge. Last edited by Twin Otter; 15-07-2010 at 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
SK skal nok ikke fly prop. igjen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Här i sverige kommer fortfarande folk ihåg ''Dash planet'', det har till och med varit så att folk har varit rädda för att flyga högvingad propp över huvud taget.
![]() |
#25 |
Flyklapper
|
![]()
Dærsken - her dukker det opp WF-rykter jeg ikke har hørt selv engang! Men hvorfor ikke? Det er mange ruter i Skandi - både innenriks og utenriks, vi har materiell som passer godt til. Men at vi tar opp de 'gamle' kjerrene har jeg liten tro på - det blir for betent.
Men folk går på det meste - en WF-skipper jeg traff lurte på hvordan det hadde seg at jeg jobbet i ATL, så jeg dro en regle om at jeg var stasjonssjef med ansvar for 24 WF-Dash'er i Delta Connection-tjeneste ... Haka hans droppet rett i betongen den, før han skjønte at jeg drev gjøn med ham .. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette hørtes merkelig ut, spesielt at CRJ900-maskinene skal ut -
trodde (og har hørt) SAS er meget fornøyd med disse; så dette tror jeg ikke før jeg (ikke) får se det..
![]() |
#27 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Att CRJ900 skulle vara dyra i drift tvivlar jag på då de ska vara billigare i drift än E-Jets och E-Jets är tydligen 20 % billigare än A32X enligt Air Canada.
![]() |
#28 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Synes det hadde vært på sin plass om noen hadde kunnet avkrefte/bekrefte at CRJ900 skal ut av SK-flåten. For det er veldig flotte fugler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Gir vel mening om de Q400 SAS ikke bruker går til WF? Og hadde da ikke vært rart om WF startet flyvninger i både DK og SE? Forøvrig fant jeg denne (for å demonstrere effekten av rykter): http://www.aftenposten.no/reise/article2159954.ece
Rykter er en dårlig ting å diskutere :P |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har såpass respekt for mine kolleger som jobber med ruteprogram og valg av flyflåte at jeg ikke tviler på at de kjente til CRJ900s operative kostnader da de anbefalte å kjøpe inn flyene. Jeg vet at man over flere år, faktisk, vurderte en rekke flytyper opp mot hverandre, der både operative kostnader, finansielle kostnader og passasjerkomfort etc ble vurdert på de enkelte typene. Da valget falt på CRJ900 regner jeg med at det var det flyet som var best for SAS.
WF-sporet er interessant. WF har bevist at de kunne drive "Vestlink" bedre enn SAS med F50 (ellers hadde man ikke overført produksjonen dit), og det er hyggelig å se at vi har et miljø nå der en slik fordeling av produksjonen er mulig. Det hadde vi ikke for noen år siden. Etter Q400-groundingen har SAS hatt (til dels stor) bruk av wet-leased materiale fra flere selskaper, primært Cimber (Sterling) med CRJ200 og ATR i DK og Air Express med F100 og SAAB 2000 i Sverige. Om SAS fremdeles skal basere seg på wet-lease for å fly sektorer der man ikke selv har egnet materiale, ja så kan WF være en god kandidat til det (om WF har rett kostnadsnivå), eller WF kan - som i tilfellet Vestlandet - fly på egen regning og risiko. Brandingmessig er det nok lurere å fly under SAS-brandet (eller et annet brand enn WF) utenfor Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Stemmer det at SAS har sju Q400 som ikke brukes til noe? LN-RDI, LN-RDJ, LN-RDO, LN-RDT, OY-KCE, OY-KCF & OY-KCG? (http://datalink.sas.se/fleets/ac_sas.html)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I alla fall står det 2-3 stycken SAS Dashar ute på Skavsta och den Q400PF som var Nord Flygs.
![]() |
#35 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Deet står vel fremdeles noen Q400 parkert hist og her,dessverre, selv om de aller fleste har fått nye hjem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tvivler på at SAS igen anskaffer Q400...Selvom det er NewGen har flytypen et endog særdeles dårligt rygte blandt passagerer i Skandinavien.
Typen vil for ALTID være forbundet med uheld Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg liker Q400 hos WF veldig bra. Fine fly, og små nok til at man kan ha fornuftige frekvenser på ruter som TRD-CPH. TRD-ARN er jo bare en vits, skulle gjerne sett WF der også med 2-3ggr daglig. Ingen jeg har møtt som er skeptisk til å fly Q400 i norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rykte AN-225 till ARN 27/12 | L-1011 | Spotteralerts | 35 | 09-01-2012 19:58 |
Med SAS Sverige till LIN och hem igen | Savipix | TripReports | 2 | 07-01-2009 11:45 |
Obs rykte ! US på gång till OSL | Jörgen | Flyforum | 101 | 27-10-2008 06:32 |
Hem till Sverige | Savipix | TripReports | 4 | 15-06-2006 08:48 |
Malaysia stannar i Sverige ett tag till... | ARN | Flyforum | 3 | 23-03-2006 19:19 |