![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg ser i Amadeus att Thai kommer med 747 på Mandag og Onsdag kommende uke.
Og de er så og si fulle begge to. Det kan da ikke bety att ruten går så dårlig som noen nevnte her på forumet, på grunn av att de gikk over til femdagers i sommer? Er det noen som har forklaring på denne økningen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
'Alle' vet jo at trafikken er sesongbetont og det vil gå litt i rykk og napp. Men de selger jo store mengder frakt hele året og jeg har merket meg at det synes å være rimelig fullt i lasterommene selv på 'dårlige' dager. Hvor bra ruta går i detalj vet bare Thai selv. For oss andre er det et tegn på at de følger godt med på behov og etterspørsel fra OSL når de justerer opp kapasiteten for tunge dager slik de jevnlig gjør. Skjønner egentlig ikke helt kommentaren på toppen ... og den er vel bare mest egnet til å fyre opp forumtroll ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
NorFlyer Front Row
|
![]()
MOW: de fleste nett-forum er generelt som et lite arnested for større og mindre bålbranner....
![]() Den faste frakta på Thai er dønn stabil med et godt volum. Sjelden det er mer enn 2 AKE posisjoner ledige uansett flytype de kommer med. Upsize / downsize mellom 500, 600, 777 og 747 synes mest å være et behov for mer eller mindre ULD plass ved større fraktforsendelser, men selvsagt også ved større bookinger enn forutsett ved ruteplanlegging. Det er ikke alltid sammenheng med paxantall og flytype, men stort sett er det aldri mer enn et par posisjoner ledig i buken på flya... Thai virker å ha en veldig fin mix mellom pax og frakt på oslo ruta, og my few cents gjetter på at denne ruta er enhver operatørs drøm. Samlet sett en jevn etterspørsel etter frakt/pax. Håper for pax'ens del at de klarer å sende 747 med oppgradert komfort og interiør denne gangen. HL-TGB? (2001 modell!) var det vel som var på OSL sist, og den må ha hatt et interiør som stammer fra de gamle -300 maskinene Thai i sin tid hadde... Triste saker! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bruker Thai 747 den 23. juni?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]()
Iflg Amadeus gjør de det, ja ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ok :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Får kanskje ta meg en tur opp, da. Vil de komme tre ganger i løpet av de to kommende ukene? Har jeg forstått rett?
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
HL-TGA og TGB er vel de eneste av Thai sine 744 som har det forhistoriske biz ineteriøret/setene. Economy tror jeg er det samme som på Thais øvrige 744, med en ganske generøs pitch på 34".
Får håpe for de som har betalt for biz sin skyld at det ikke er en av disse to "bastardene" som kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
De som har biz, havner som regel i de gamle F-setene .. de går for å være rimelig komfortable.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
Ville valgt fronten i en gammel Thai-jumbo foran ny biz hver gang ! ![]() Last edited by Eirik; 12-06-2010 at 07:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Fikk hoere fra sikre ( ? ) kilder at det var noe som, 8 stk 744 og 10 stk 772 i sommer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja på de gamle maskiner er det rigtigt nok F-class som tilbydes til C-class passagererne, mens C-class tilbydes premium economy. Og deres gamle F-Class er, i mine øjne, væsentligt bedre end de nye C-class sæder - hvis man da lige ser bort fra IFE....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]() Quote:
Kilder: http://www.flyertalk.com/forum/thai-...n-numbers.html http://www.thaiair.com/thai-services...r-aircraft.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Dette løser de da med å sette inn tilstrekkelig kapasitet for å ivareta dette, samt selge ennå flere seter på en meget populær destinasjon. Som andre har skrevet er det et tilnærmet umettelig behov for Cargo-kapasitet, slik at der fyller de opp uansett hvilken flytype de kommer med. Uansett er det jo glimrende at de har kapasitet, og mulighet til å variere med flytyper etter hva som er behovet ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Jeg har alltid med kamera i sekken når jeg skal på jobb.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
lurer på det samme!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Jeg står klar tett inntil RWY (minimum avstand 50m) og skal nok få den på brikken onsdag.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Thai Airways 747 modell i gammel livery | Walters | Samlerhjørnet | 1 | 26-08-2018 22:11 |
Thai med 747 på osl idag 17.07.13 | sparco777 | Småprat | 1 | 17-07-2013 22:31 |
Til Thailand med Qatar Airways og Thai Airways | SNSK | TripReports | 54 | 25-04-2013 22:03 |
Thai 747 på OSL | Ståle | Flyspotting | 1 | 15-03-2013 11:01 |
Thai 747 på OSL idag? | Motard | Småprat | 2 | 02-05-2012 09:39 |