![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
TRD-KSU tror jeg vil bli en suksess med all den oljerelaterte trafikken mellom de to byene. Blir spennende, gratulerer til WF med nye ruter i dag, dette blir flott
![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2008
Posts: 554
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
Jepp, 3.5 time fra trondheim sentrum med båt 3ggr daglig er vanskelig å konkurrere med for fly. Værnes ligger litt for usentralt til i forhold til byen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2008
Posts: 554
|
![]() Quote:
Målt mot en Widerøe-billett til det dobbelte, men uten reell mulighet til å være produktiv underveis, er regnestykket enkelt, selv om man skulle komme til at fly kanskje gir marginalt kortere reisetid. Regnestykket tilsier at man tar båten. Det er stor sannsynlighet for at WF KSU-TRD lider samme skjebne som Norwegians sterkt antydede rute lørdagsrute Molde-Polen. Last edited by slankebrusmannen; 02-06-2010 at 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 117
|
![]()
... hvis endelig destinasjon er Trondheim sentrum, og man betaler fra egen lomme.
Last edited by Oggi; 02-06-2010 at 14:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
|
![]()
Klart gir båten et godt tilbud, men som Oggi sier, det er ikke nødvendigvis Trondheim som er endelig destinasjon. I dagens TK nevner KBVekst blant annet tilgang til et bredere chartermarket, så vel som flere destinasjoner ut i Europa.
Som sagt - jeg vet ikke om det er passasjergrunnlag for det, det blir opp til Widerøe å finne ut. Likevel håper jeg ruten blir noe av. Det hadde vært flott å hatt et alternativ annet enn hurtigbåt. Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,160
|
![]()
Nå må vi prøve å ikke spore helt av her. Denne tråden handler ikke primert om KSU-TRD fly-vs-hurtigbåt. Hvis dere vil diskutere det temaet kan dere starte en egen tråd til det.
Last edited by Twin Otter; 02-06-2010 at 21:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2008
Posts: 554
|
![]()
Nei, hvis endelig destinasjon er i nærheten av Trondheim og butikken betaler. Den største kostnaden her er ikke flybilletten, men tiden man ikke får brukt til noe fornuftig. På båten får man gjort noe fornuftig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2008
Posts: 554
|
![]() Quote:
Quote:
Selvsagt vil det være flott, men håpet må baseres på at der fornuftig av operasjonelle årsaker. Kommersielt lønnsomt blir det ikke. Quote:
Og selvsagt er det rutetidene som er problemet når en bedrift alene kunne fylt opp flyet om det hadde gått når det passet dem. Last edited by slankebrusmannen; 02-06-2010 at 17:27. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 117
|
![]()
Here we go again...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2008
Posts: 554
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]() Quote:
For reiser videre nordover, kan det være noe tid å spare, men for å reise sørover? Beklager, det markedet ser jeg ikke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||||
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2008
Posts: 554
|
![]()
Men du reiser vekk fra endelig destinasjon, og gjennomsnittlig transfertid må forventes å være lenger. Det hjelper lite at det er kortere å fly KSU-TRD enn KSU-OSL/BGO når du får en økning i flytid på strekk to som er større enn reduksjonen i strekk én.
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kva er gale med OSL, klattverkbygging osb... (Splitta frå OSL T2 tråden) | Helganes | Småprat | 71 | 02-06-2016 21:43 |
Transport frå Rygge (splitta frå God mandag fra 35000' over Canada) | SudCaravelle | Småprat | 18 | 04-10-2012 17:16 |
En rute mellom LCY og SVG. Liv laga? | Twin Otter | Flyforum | 7 | 24-10-2011 18:02 |
Samarbeidet mellom Dy og hurtigruten i TOS (Splitta frå AES-LON med DY-tråden) | BU662 | Flyforum | 28 | 14-08-2010 14:16 |