![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg formoder at dette er noget du gætter dig frem til...
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Nå men synes ikke personligt at en transfer del på 1/3 er specielt høj. På en fuld A321 er det 120 lokal pax og 60 transfer pax, hvilket egentlig er et fornuftigt mix set ud fra en hub operation. Der er SK ruter ud af CPH som ligger på en meget højere transfer del og enkelte op mod 90% transfer.
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Igjen alltid like gledelig å bli konfrontert av en vennlig tone....
Nå har det seg slik at Kastrup markedsfører seg med at 20% av den lokale utenlands trafikken fra Kastrup består av lokal pax fra Sverige. Det varierer sikkert noe fra rute til rute, men det er neppe veldig feil for London. Derfor beskrivelsen av "ca 20%". Jeg må si det overrasker med mildt sagt mye at du ikke var klar over dette!
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 19-02-2010 at 21:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Bortset fra det er det vel fløjtende ligegyldigt om det er englændere, portugisere, svenskere, finnere, eller danskere der rejser ud af CPH. Facts er om det er såkaldt "local pax" eller "transfer pax", og her er der tale om local pax. Og er der ikke noget om at der er en del i Malmö området som gerne ville løsrive sig fra Stockholm??? Så vi kan vel kalde dem neutrale ;-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nå ja det må jo være din egen fortolkning - men du læser det vel som du ønsker at læse det? Var blot interesseret i at høre dit belæg for dette tal og den har du jo givet nu, så ingen problemer Martin...
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#30 | |||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
![]() Spør dine kontakter på Kastrup, så får du det sikkert du også ![]()
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvad er det du mener jeg har benægtet?
Kommende flyvninger: -------------------- Last edited by PP; 20-02-2010 at 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvis jeg har påstået noget som er usandfærdigt retter jeg gerne, men det kræver altså at jeg ved hvad der snakkes om!
![]() |
#33 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er dette noe å bråke om PP?? At omtrent hele syd Sverige ser Kastrup som sin hovedflyplass sier seg jo selv, akkurat som svenskene som bor i grenseområdende til sør-øst Norge ser Gardermoen som sin hovedflyplass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kanskje vi skal bevege oss inn på det riktige temaet igjen - SAS' økning på LHR fra sommersesongen. Jeg har sett litt på tallene for ARN-LON (LHR+LCY for å begrense det til BA og SK) den siste tiden. BA tilbyr i dag flere seter mellom ARN og LHR enn SAS (1044 hver vei på en vanlig arbeidsdag mot SAS' 936). Denne nye sjuende rotasjonen til SAS vil gjøre at de kommer opp på rundt 51% av setene som tilbys. Den gjennomsnittlige kabinfaktoren mellom ARN og LHR i januar med sine 122 passasjerer pr. flight vil da bli rundt 74%. Om SAS er høyere eller lavere enn dette vites ikke, men jeg regner med de som har tilgang til innsiden kan gjøre opp sine egne tanker om hvem som er vinnere og tapere. Jeg ser at rotasjonen av SK529/530 på LHR er to timer, mot normalen en time ±, og er primært satt opp for å tette gapet mellom deres 1350 og 1800 avganger. En 1255 avgang fra ARN er ikke primært rettet inn mot forretningsfolk tror jeg, og kanskje er en 1635 retur fortidlig for den samme målgruppen. For meg ser det dermed ut til at SK529/530 er en måte å ta igjen tapt kapasitet overfor BA. Det er ingenting som tilsier at det er behov for kapsiteten og når det er en overraskende stor andel 737-600 som benyttes må det bli dyre slot (gjennomsnittlig antall seter pr. flight i januar = 156). Til sammenligning benytter SAS fra OSL på fire av fem flighter 737-800 og siste varierer de hovedsakelig mellom 737-400 og 737-700 - og får nesten 20 seter fler pr. flight.
Da kan dere ta temaet videre.
![]() |
#36 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Har fløyet mellom Stockholm og London med SAS en del ganger nå, og det har alltid vært smekkfulle 737-600-maskiner (120 seter). 50 prosent av avgangene har jeg blitt oppgradert til Economy Extra, noe jeg har også blitt på Oslo-London. Muligheten for oppgradering hos SAS samsvarer faktisk ofte godt med god/dårlig kabinfaktor på ruten. Så det er bra at antallet avganger økes! Med flere frekvenser blir kanskje 737-600 mer egnet, alternativet var kanskje å sette inn større fly på eksisterende avganger. Fra Gardermoen bruker for øvrig SAS stort sett 737-800 med 150 seter og 2-3-konfigurasjon på de fire første radene. Meget bra benplass gjennom hele flyet!
Last edited by FlightDeck; 20-02-2010 at 17:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
Men forskjellen er dramatisk trangere i de 800-maskinene som flyr på Syden-rutene. Nesten 6 timer til LPA i de trange versjonene er ikke morsomt!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe øker til 13 daglige, Tromsø - Hammerfest | TCAS | Flyforum | 12 | 12-11-2013 10:13 |
BA øker på LHR-ARN | Someone | Flyforum | 4 | 11-04-2012 12:20 |
BA øker til 8x daglige LHR-JFK | Someone | Flyforum | 12 | 13-10-2011 19:28 |
LH øker til 3 daglige Bergen-Frankfurt | Losse | Flyforum | 20 | 25-07-2011 10:10 |
Cimber øker til 4 daglige BLL-OSL | Someone | Flyforum | 5 | 13-08-2007 13:35 |