![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Og det ville have været bedre om man havde valgt nordmæn/-kvinder?
![]() |
#22 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Noen vil bare misforstå. Det skal ikke spille noen rolle hvilken nasjonalitet en leder har, like lite som kjønn skal være avgjørende. Jeg tolket MartinL sine innlegg dit hen at nordmenn nesten har vært diskvalifisert i kraft av det å være nordmenn, eller at det ihvertfall tilsynelatende har vært slik fordi et lavt antall har vært norske historisk sett.
Om det er riktig eller ikke, vet jeg ikke, men jeg håper for SAS' skyld at det ikke er tilfellet. Et valg av leder som ikke utelukkende går på kvalifikasjoner er særs uheldig i min bok ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det gælder vel sådan set også for ikke-ledere.
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nu bliver det for dumt...
At tro at SAS diskvalificerer ledere fordi de er norske er direkte dumt. Uanset hvordan SAS er blevet drevet tidligere og for den sags skyld nu, så skal I ikke bilde mig ind, at de har ladet nationalitet være ansættelseskriteriet når så vigtige poster skal besættes. SAS skal drives professionelt og her kræves de mest kvaliferede ledere - uanset nationalitet. Uanset hvad man mener om SAS, så bliver det dumt at pålægge ledelsen sådanne holdninger - uden at have nogen som helst konkret at holde det op på. Vil give LN-MOW ret - det kan ikke tjene andet formål end "feeding the monster" at komme med sådanne påstande. Alternativt kan jeg ikke læse det på anden vis end at det enten drejer sig om et mindreværdskompleks eller er et forsøg på at skabe debat/splid unødigt. Det er sådanne ting, der desværre er med til at trække dette forums kvalitets niveau ned. Desværre har der været flere og flere af sådanne episoder på det seneste og jeg håber vi kan få tonen og kvaliteten på indlæg hævet igen - i stedet for at alle tråde ender med en landskamp eller DY vs SK diskutioner... Det gavner ingen og som nævnt før, så trækker det blot forummet i en kedelig retning. Fair nok at have holdninger og sine egne preferencer mht. produkter, flyselskab m.v. - men lad det være en opfordring til alle (mig selv inklusive) at forholde sig lidt objektivt til branchen og de forskellige flyselskaber - for ellers mister dette forum sin værdi. Personlig har jeg været langt mindre aktiv her på det sidste - alene af ovennævnte grunde - og det ærger mig og jeg synes også at kunne se på de øvrige indlæg her (eller mangel på saglige indlæg) at jeg ikke er alene om at have det sådan. Vi er vel alle interesseret i at dette forum er på et højt sagligt og fagligt niveau, så lad os komme back to topic og undlade disse landskampe og DY vs SK tråde. Hvis ikke det sker, så frygter jeg at mange af de gode bidragsydere her stille og roligt falder fra - og det ville være yderst kedeligt for os alle. Vi har vel alle en interesse i at skandinavisk luftfart er så stærk som muligt - uanset m det er SK, DY, IQ eller nogle helt fjerne der er medvirkende til det. Hvis det så ovenikøbet er en kombination af alle disse, så er det nok i virkeligheden den bedste situation for alle - uanset om man er SK, DY eller FR-fan. Lad os så komme back to topic og få hævet niveauet til noget der er voksne mennesker værdigt.
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Måtte SAS velge den aller best kvalifiserte personen til denne jobben. Om han er dansk, norsk eller svensk driter jeg i, men velg lederen fordi han er den beste, ikke for landet han representerer. Til nå har alt for mange SAS ledere vært farget av sin nasjonalitet. Det kan ingen fornekte! Jeg har aldri påstått at han SKAl være norsk, men det forundrer meg at nordmenn alltid har vært sterkt under representert i toppledelsen, noe jeg neppe tror forandrer seg med denne stillingen ledig!
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 26-01-2010 at 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jeg er overbevist om at de SAS-ledere der har været gennem tiderne har truffet de beslutninger de hver især har ment er bedst for selskabet. Om de så har været rigtige er en anden snak. Men at påstå at de har været farvet af deres nationalitet kan jeg ikke se.
![]() |
![]() |
#28 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Av og til er kanskje ikke historien helt pa din side Martin....ta et svaert noeye tilbakeblikk paa hva den Norske Styrelederen i SAS besluttet og stod for....(Hint Soekeord og Metadata: NEi,nei,NEI)
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Han hadde da store øyrer, så grunnen til at han sa nei var vel mer kvaliteten til spørsmålene, ikke at han ikke hørte
![]()
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Det ville også være galskap!
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg kan jo starte med en Ja,ja,ja sjokkerende teaser som heter Lindegård.....
![]() |
#33 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg leser med 'norske øyne' og kom til samme konklusjon ... men det er kanskje bare meg, da ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hold nu op med at kværulere....
Quote:
Quote:
Men du får bare ret Martin, så kan vi andre få fred... Dette bliver min sidste post i denne tråd - orker ikke at bruge mere tid i børnehaven...
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Har takten på lederskifte i SAS vært større enn "normalt"? Hvis så stemmer, hva er årsaken?
![]() |
#36 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Mine linser er grønne, men jeg foreslår at du pusser duggen av dine og leser hva du faktisk skrev ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ro ned nå moderator...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Jeg ser ikke at LN-MOW i denne sammenheng har Moderator hatten paa, husk at Moderatoerer kan ogsaa delta i debatten og kan svare naar uriktige opplysninger om en blir lagt frem...
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe-sjef Lars Kobberstad slutter | Cockpitview | Flyforum | 13 | 26-03-2015 12:30 |
Adm direktør Nic Nilsen slutter | ENGM 911 | Småprat | 4 | 19-09-2013 16:57 |
- SAS-direktør sier opp i protest | LN-TIB | Flyforum | 4 | 23-09-2010 23:45 |
SAS med felles kommersiell enhet - ledet av ny norsk SAS-direktør | FlightDeck | Flyforum | 11 | 15-02-2010 23:29 |
SAS-direktør til Flytoget | TG923 | Flyforum | 0 | 25-06-2007 14:58 |