![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]() Quote:
![]()
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,920
|
![]()
Her i USA flyter vi ogsaa over med varer fra Kina, men 99.9% av disse kommer med baat da flyfrakt er for dyrt.....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]() Quote:
Last edited by basejumper; 07-01-2010 at 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,920
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
Det sier vel også noe om at volumet er spesielt stort, eller at det er stort overskudd på fraktkapasitet fra Europa til Asia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Men PP har et poeng. Det er lettere for Cargo selskapene å få økonomi fra en destinasjon som allerede er frekvent fra flere kanter.
Tror alle er enige om at Osl har et vanvittig potensial, men jeg er redd dette ikke fylles med kun Sundt med 2 ukentlige. Her må det flere selskap til og en etablering av Osl som transit for varer fra andre destinasjoner.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
Laksechartere fra Norge har vært et tema siden jeg satt på Swissair Cargo for over 20 år siden. Det er fortsatt ingen som har fått det til å lønne seg ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Her mente jeg flyfrakt mellom Kina og USA. Flyfrakt fra Kina til Norge vil jeg tippe er en full 747 om dagen, men det er spredt over mange fraktselskaper, og mange flyplasser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
For ikke å snakke om en annen operatør med rettighetene til å fly strekket!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]() Quote:
Dette forteller at det finnes et vanvittig potensiale på frakt fra Oslo, og at det er ganske flaut i forholdt til hva norsk næringsliv faktisk har fått til. Jeg har derfor bestemt meg for å starte flyselskap. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Herlig! Vi her på forumet uten den samme brilliante evnen til å se åpenlyse forretningsmuligheter gleder oss til å diskutere hva du burde gjort annerledes, når du kommer i gang
![]()
__________________
Man small - why fall? Skies call - that's all! |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Kan vel ellers legge til at det virker som det er totalt mangel på satsing og optimisme i Norge, med få unntak som Sudt air.
Ellers vil jeg tippe at vist Sundt Air sliter, så er det bare for det konkurrentene som DHL osv er livredde for de, og dumper prisene før å skvise de ut. Tipper Norsk laks er hyper attraktiv fraktvare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Hvilket klart fortæller mig at du ikke forstår mekanismerne bag - det lyder måske hårdt men det er sandheden...
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]() Quote:
Hadde tidlige diskusjon om hvor mange nordmenn på IC fly osv, men dette blir en umulig diskusjon. Uansett så ser jeg et stort potensiale ( oppside ) fra Norge, meg jeg håper selvsakt at det også blir mange ruter fra CPH. Jeg er ikke ute ette dere i Danmark ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 185
|
![]()
KLM frakter også en god del fisk til verdensmarkedet - med trailer fra OSL til Malmø, hvor lasten enter blir flydd ut eller lastes om og kjøres videre til Amsterdam, for så å fraktes ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Posts: 218
|
![]()
Kan jeg være sjef ettellerannet?
Det er helt klart at det er stort marked for flyfrakt fra Norge. Det kjøres jo ekstreme mengder gods til/fra utlandet som går/kommer med fly. Det er kanskje et litt for skummelt marked siden ingen tør å prøve. Bortsett fra Sundt da. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Et annet lakseeventyr | LN-MOW | Småprat | 15 | 09-06-2017 21:28 |
Kina innenlands? | Roxman | Reiseforum | 10 | 29-08-2010 14:06 |
Lakseeventyr i Billund Lufthavn | Bll spotter | Flyforum | 1 | 15-05-2009 20:44 |
Kina | B777ER | TripReports | 26 | 22-10-2008 16:05 |