![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Søster og svoger flytter til Connecticut i vår og vi har i den forbindelse tenkt oss en tur over. Dette kommer i tillegg til en roadtrip i mai, så jeg er opptatt av lavest mulig pris over atlanteren på denne x-tra turen.
Har to muligheter til tidspunkt for reise. Det ene er mellom 27mars-06april +/- et par dager, og 10 juli-30juli +/- tre-fire dager. I juli kan turen godt være på rundt\drøye 14 dager, men i mars\april sier det seg selv at det blir en litt kortere tur, men 6-8 dager må vi iallefall ha. Setter stor pris på all mulig hjelp jeg kan få fra prisjegerne på forumet ![]() Her er det jeg har funnet ; TRD-AMS-JFK t\r 29 mars - 06 april NOK 12 420 for to voksne og ett barn (noen få hundrelapper rimeligere hvis med to mellomlandinger men....). Jeg innser at dette er så rimelig som det kanskje kan bli og at skal vi reise i påsken blir dette alternativet. Selv om det i utgangspunktet er for få dager. Men!! Jeg sliter med å finne gode priser i juli. Fellesferie\høysesong er nok grunnen til det. Hva er det laveste vi kan komme ned på her med 2 voksne og 1 barn? Jeg har foreløbig funnet 15-28juli til 16 010 NOK med Icelandair. Noen bedre? ![]() På forhånd takk for all hjelp ![]() Hilsen Andre
20mar TRD-AMS-ATL-MCO 01apr MCO-BOS-AMS-TRD 29apr TRD-CPH-EWR 02mai EWR-BNA 07mai BNA-EWR 08mai EWR-OSL-TRD Last edited by hellbilly; 06-01-2010 at 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
12275 med en mellomlanding hver vei 27/3-6/4 på www.wideroe.no .
Tror du skal basere deg på en pris i dette området. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hvis du går inn på www.klm.com kommer du faktisk ennå noen hundrelapper ned. Sjekket også www.ba.com T/R OSL-NYC og der kom det ut litt under 9000kr. klarer du TRD-OSL for ca. 2000kr T/R, så kan det være et alternativ.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser at jeg kommer meg til NY med Icelandair 15-28juli til 16 010 NOK,
men hvis jeg legger på en tusenlapp kommer jeg meg til NY med SAS. Siden mat ikke er inkl på icelandair, regner jeg fort med en tusenlapp i mat t\r på tre personer. Så da er kanskje sas å foretrekke over icelandair?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det blir flybytte på Island med Icelandair. JFK er ikke noe å trakte etter i min bok dersom du skal til NYC
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Først vil jeg takke for god input folkens
![]() So,,,,da har vi bestemt oss for å reise i juli. Da står valget mellom Icelandair (16000nok)og SAS (17000nok). Da kommer det store og avgjørende spørsmålet. Du bestemmer hva vi skal reise med ![]() Tnx Andre
20mar TRD-AMS-ATL-MCO 01apr MCO-BOS-AMS-TRD 29apr TRD-CPH-EWR 02mai EWR-BNA 07mai BNA-EWR 08mai EWR-OSL-TRD Last edited by hellbilly; 09-01-2010 at 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kommer litt an på hva man prioriterer; FI er ofte korteste vei (i juli flyr de vel direkte TRD-KEF?), med SK må du om ARN eller CPH som blir en liten omvei. FI har bedre underholdningssystem enn SAS (dog ikke uten bugs...), men SAS har større fly og gratis servering. Selv hadde jeg valgt SAS med den marginale prisforskjellen.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
SAS har ikke gratis servering. Du får en drikke før maten, og en til maten, og så er det BOB deretter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan det lønne seg å ha is i magen og se om det kommer noen kampanjer utover? Eller er sjansen for dette liten ettersom vi reiser i fellesferien?
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Her støtter du FI's nye direkterute fra TRD
![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da ble det til at jeg bestilte tur over med SAS. 10-28 juli. Totalprisen for 2 voksne og 1 barn ble 16500NOK.
Bestilte gjennom ebookers. Kommer meg inne inn for å sjekke turen på sas.no med refnr som kom i eticket. er det en delay i systemet? jeg kommer inn på checkmytrip. Igjen, takk for hjelp og tips folkens ![]() mvh Andre
20mar TRD-AMS-ATL-MCO 01apr MCO-BOS-AMS-TRD 29apr TRD-CPH-EWR 02mai EWR-BNA 07mai BNA-EWR 08mai EWR-OSL-TRD Last edited by hellbilly; 10-01-2010 at 21:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bra valg! god tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Men før jeg flyttet hit i 2006, foretrakk jeg EWR fordi jeg alltid bor Midtown på Manhattan. Det å ta taxi eller car service på mange tidspunkter til/fra JFK er et pes uten like da det er masse trafikk. Skal du ta offentlig kommunikasjon, tar det utrolig lang tid med tbanen fra JFK. Du kan ta tog, men må hoppe over to hindre for å komme deg dit. Fra EWR er det sjelden trafikk dersom man ankommer da SAS, LH og CO lander fra Norge og det tar ikke mer enn en halvtime å komme seg til Midtown via Lincoln Tunnel. Toget til Penn er også enkelt og mye mer behagelig enn tbanen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TRD - FRO/FDE - TRD, LN-RCY og WF til Florø | roger | TripReports | 5 | 07-05-2012 08:51 |
SAS-rute til New York har ført til økte flypriser | kekker | Småprat | 4 | 23-09-2011 18:40 |
HJELP - OSL-TRD med DY 16. oktober | VC-10 | Reiseforum | 7 | 01-07-2011 22:57 |
Hjelp med TRD | KaiGywer | Bilder & foto | 3 | 28-09-2010 15:19 |
TRD - New York, tips? | Hartson | Reiseforum | 6 | 30-08-2009 19:00 |