![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Eller sympati kunder!
Nå er det ikke lenger Norwegian som behøver drahjelp, men SAS! Flott for SAS at de trekker til seg nye kunder. Så får vi se om det med tiden hjelper på tallene. Til nå har ikke akkurat kundeflukten til konkurrentene stoppet opp.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Jeg kunne ikke forestille mig, at kunderne er så dumme at de vælger flyselskab pga. sympati for et givent selskab.
Mon ikke de har valgt det flyselskab, der passer dem bedst mht. pris, punktlighed, frekvenser og kvalitet. Selv kommunerne har vel også engang imellem brug for at flyve til tiden :-)
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Sympati? Her er det snakk om valg av flyleverandør til titalls kommuner og fylkeskommunene i Nord-Norge. Det er åpenbart at SAS har et langt bedre tilbud mellom sør og nord, og intern i nord, enn det Norwegian har? Her er noen eksempler:
Oslo-Tromsø - Norwegian: 3 daglige, SAS: 7-8 daglige Oslo-Bodø - Norwegian: 3 daglige, SAS: 6-7 daglige Oslo-Kirkenes - Norwegian: 1 daglig, SAS: 2 daglige Oslo-Alta - Norwegian: 1 daglig, SAS: 2 daglige Oslo-Bardufoss - Norwegian: 3 daglige, SAS: 1 daglig Bodø-Tromsø - Norwegian: 2 daglige, SAS: 4 daglige Trondheim-Bodø - Norwegian: 1 daglig, SAS: 4 daglige Trondheim-Tromsø - Norwegian: 1 daglig (via Bodø), SAS: 4 daglige (via Bodø) Tromsø-Alta - Norwegian: 0 daglig, SAS: 1 daglig I tillegg til SAS' egne ruter, har Widerøe et stort nettverk som de samme kundene nå får bedre tilgang til. Jeg tror ikke akkurat det har vært sympati som har vært utslagsgivende ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Jeg tror du kanskje oppfattet meg feil her. Da staten en gang valgte Norwegian, tror jeg det var utelukkende for å være politisk korrekt i henhold til enny aktør. Frekvensen til Norwegian var jo mye lavere i forhold til SAS, enn hva den er i dag. Nå er det SAS som sliter og ikke Norwegian. Norwegian er ikke lenger utfordreren i norsk luftfart og har på mange områder gått forbi SAS. Staten har aldri noen gang valgt SK fremfor DY på grunn av frekvens. De kan ikke sammenlignes når det gjelder tilbudet til distriktene der SK åpenbart har et bedre tilbud.
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian sitt livery (splittet fra Norwegian bestiller 222 fly) | Svoosj | Småprat | 52 | 30-01-2012 08:15 |
Danske storkunder misfornøyd med SAS | Molinari | Flyforum | 5 | 25-11-2008 21:43 |
britene vraker JSF? | krsvg | Flyforum | 3 | 28-09-2008 16:19 |
Vraker SAS - velger billigfly | Hurum | Flyforum | 9 | 13-07-2006 09:27 |
Vi "vraker" SAS til utlandet | LN-HAT | Flyforum | 31 | 25-04-2006 20:33 |