Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-12-2009, 13:10   #1
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Storkunder vraker Norwegian

Eller sympati kunder!

Nå er det ikke lenger Norwegian som behøver drahjelp, men SAS!

Flott for SAS at de trekker til seg nye kunder. Så får vi se om det med tiden hjelper på tallene.
Til nå har ikke akkurat kundeflukten til konkurrentene stoppet opp.
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2009, 14:06   #2
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
Default Re: Storkunder vraker Norwegian

Quote:
Originally Posted by MartinL View Post
Eller sympati kunder!
Jeg kunne ikke forestille mig, at kunderne er så dumme at de vælger flyselskab pga. sympati for et givent selskab.

Mon ikke de har valgt det flyselskab, der passer dem bedst mht. pris, punktlighed, frekvenser og kvalitet.

Selv kommunerne har vel også engang imellem brug for at flyve til tiden :-)
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2009, 10:44   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: Storkunder vraker Norwegian

Quote:
Originally Posted by MartinL View Post
Eller sympati kunder!
Sympati? Her er det snakk om valg av flyleverandør til titalls kommuner og fylkeskommunene i Nord-Norge. Det er åpenbart at SAS har et langt bedre tilbud mellom sør og nord, og intern i nord, enn det Norwegian har? Her er noen eksempler:

Oslo-Tromsø - Norwegian: 3 daglige, SAS: 7-8 daglige
Oslo-Bodø - Norwegian: 3 daglige, SAS: 6-7 daglige
Oslo-Kirkenes - Norwegian: 1 daglig, SAS: 2 daglige
Oslo-Alta - Norwegian: 1 daglig, SAS: 2 daglige
Oslo-Bardufoss - Norwegian: 3 daglige, SAS: 1 daglig
Bodø-Tromsø - Norwegian: 2 daglige, SAS: 4 daglige
Trondheim-Bodø - Norwegian: 1 daglig, SAS: 4 daglige
Trondheim-Tromsø - Norwegian: 1 daglig (via Bodø), SAS: 4 daglige (via Bodø)
Tromsø-Alta - Norwegian: 0 daglig, SAS: 1 daglig

I tillegg til SAS' egne ruter, har Widerøe et stort nettverk som de samme kundene nå får bedre tilgang til.

Jeg tror ikke akkurat det har vært sympati som har vært utslagsgivende ...
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2009, 12:44   #4
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Storkunder vraker Norwegian

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Sympati? Her er det snakk om valg av flyleverandør til titalls kommuner og fylkeskommunene i Nord-Norge. Det er åpenbart at SAS har et langt bedre tilbud mellom sør og nord, og intern i nord, enn det Norwegian har? Her er noen eksempler:

Oslo-Tromsø - Norwegian: 3 daglige, SAS: 7-8 daglige
Oslo-Bodø - Norwegian: 3 daglige, SAS: 6-7 daglige
Oslo-Kirkenes - Norwegian: 1 daglig, SAS: 2 daglige
Oslo-Alta - Norwegian: 1 daglig, SAS: 2 daglige
Oslo-Bardufoss - Norwegian: 3 daglige, SAS: 1 daglig
Bodø-Tromsø - Norwegian: 2 daglige, SAS: 4 daglige
Trondheim-Bodø - Norwegian: 1 daglig, SAS: 4 daglige
Trondheim-Tromsø - Norwegian: 1 daglig (via Bodø), SAS: 4 daglige (via Bodø)
Tromsø-Alta - Norwegian: 0 daglig, SAS: 1 daglig

I tillegg til SAS' egne ruter, har Widerøe et stort nettverk som de samme kundene nå får bedre tilgang til.

Jeg tror ikke akkurat det har vært sympati som har vært utslagsgivende ...

Jeg tror du kanskje oppfattet meg feil her. Da staten en gang valgte Norwegian, tror jeg det var utelukkende for å være politisk korrekt i henhold til enny aktør. Frekvensen til Norwegian var jo mye lavere i forhold til SAS, enn hva den er i dag.

Nå er det SAS som sliter og ikke Norwegian. Norwegian er ikke lenger utfordreren i norsk luftfart og har på mange områder gått forbi SAS.

Staten har aldri noen gang valgt SK fremfor DY på grunn av frekvens.
De kan ikke sammenlignes når det gjelder tilbudet til distriktene der SK åpenbart har et bedre tilbud.
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian sitt livery (splittet fra Norwegian bestiller 222 fly) Svoosj Småprat 52 30-01-2012 08:15
Danske storkunder misfornøyd med SAS Molinari Flyforum 5 25-11-2008 21:43
britene vraker JSF? krsvg Flyforum 3 28-09-2008 16:19
Vraker SAS - velger billigfly Hurum Flyforum 9 13-07-2006 09:27
Vi "vraker" SAS til utlandet LN-HAT Flyforum 31 25-04-2006 20:33


All times are GMT +2. The time now is 07:20.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.