![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Hei.
Oppdaget på min flight fra til OSL-BDU (DY392) at det lakk veldig fra vasken på toalettet. Sa i fra til flyvertinnen da jeg gikk ut fra toalettet, da jeg så vannet på gulvet. Dette var hun klar over, men takket likevel for at jeg sa ifra. Merket etterhvert som folk hadde vært på toalettet at det begynte å komme vann fra toalettdøra inn ut i kabinen på gulvet. Jeg la merke til dette siden jeg satt på en av de fremste seteradene. Synes det er litt alvorlig at dette ikke blir tatt seriøst. Virker som LN-KKS er lappet her og der.. Og det mangler tydeligvis noen steder! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,539
|
![]()
Mye som skjer med LN-KKS fortiden!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Posts: 128
|
![]()
Siden hun sa hun var "klar" over det,var det sikkert ikke første turen at dette hadde vært problemet.
Årsaken til at det kanskje ble flere turer uten reperasjon, kan vel være den elendige punktligheten fra før av, og at de dermed ikke velger å sette dette på bakken for reperasjon før til kvelden/natta når fly-slingen for dagen er ferdig. Velger bestemt å tro at det ikke har med kostnader å gjøre, men igjen, snarere for å holde flyet gående lengst mulig. Hvor smart det er mot passasjerer som bevitner det her, er vel en annen diskusjon |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Var også flere passasjerer som reagerte på dette.
Synes de iallefall kunne ha tørket gulvet der inne, men lot det bare være.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Hva hadde du valgt. Bli stående på grunn av "snag" eller akseptere at det rant litt vann fra servanten på flyet?
Jeg tror jeg vet hva jeg ville valgt ![]() Derimot kan det jo sikkert for noen virke lite sanitært når dette skjer, men lekker det vann fra toalettet, er det 100% rent vann! LN-KKS skal sikkert under lupen for diverse feil når jule rushet har lagt seg i morgen.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Posts: 286
|
![]()
Jeg synes det er betenkelig, at de kjører flyene sine så hardt at de ikke kan ta ut ett fly for å fikse sånt. Dessuten er det dårlig reklame å fly rundt med et lekk toalett.
Og som TS sier, så kunne de i det minste tørket gulvet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Hvem og hvor sies det at Norwegian ikke tørket dette opp? Jeg tviler på at maskinen nå befinner seg mellom SVG og BGO med 4 cm vann i kabinen.....
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
I post fire:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,583
|
![]()
Det sanitære er en ting, men det kan også føre til korrosjon i områder under gulvet. Det er vanlig å finne store korrosjonsskader rundt toalettene når maskinene er til heavysjekker. Det er ikke farlig å fly med, men må gjøres noe med med jevne mellomrom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Så vidt jeg så ble dette ikke gjort. Det burde dessuten blitt gjort med en gang jeg sa ifra.
MartinL: Altså, 4 cm var det da ikke. Men det var nok til at det rant bortover gulvet når vi fløy. Jeg stiller meg undrene til at de i det minste kunne stengt dette toalettet da den flyvertinnen jeg snakket med visste om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Hvis det ikke er mulig å stenge vanntilførselen til servantene så vil vel eventuelt en stengt tilførsel også gjelde for samtlige toaletter? Det er ikke bra at vannet flyter, men jeg ville tro at det her er flere sider av saken som her ikke er belyst. Men jeg skal si meg enig i at det tar seg dårlig ut!
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
|
![]() Quote:
Uten at vi kjenner historien her kan det også være at lekkasjen ble oppdaget samme dag/samme tur, og at man har valgt å la flyet gå ferdig i produksjon den dagen, evt. at de har endret planene slik at det ender i SVG eller på OSL (eller hvor de nå kan fikse det). Det jeg er sikker på er at de har vurdert om dette er trygt eller ikke, og siden flyet er/var i luften er det nok helt sikkert ikke til fare for passasjerer eller fly.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 297
|
![]() Quote:
![]() Men nå var den vel fra vasken det lakk her da..
__________________
upcoming flights.. mange |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Trygt var det nok, men det er jo ikke noe særlig for passasjerene å oppleve dette. Håper de retter opp dette as soon as possible, det er vel en liten sak å fikse.
Ser forøvrig ut som flyet er i full trafikk ennå. Hm, ja. De snudde vel på en tur til VNO for noen dager siden. Aner ikke årsaken. Last edited by Glenn; 22-12-2009 at 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 298
|
![]()
Har ikke -KKS bare to toaletter? Slik som -KKP ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,472
|
![]()
Har opplevd noe av det samme ombord i en av SAS sine 330, hvor det oppstod en lekkasje på det ene business toalettet et eller annet sted. Men til forskjell fra her så illte det flere besetningsmedlemmer til for å stoppe lekasjen og for å tørke opp vannet.
Men så koster billettene litt mer også ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,583
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva skjer med vakuum suget på Toalettet ? | ATC-flyradar | Flyteknisk forum | 1 | 23-05-2015 23:13 |
Norwegian med vannlekkasje i Alta | LN-VLE | Småprat | 0 | 29-05-2014 15:20 |
Ble dyrt å tømme toalettet på RYG. | Hpkris | Småprat | 2 | 29-09-2011 17:26 |
Feil på toalettet forvandlet flytur til mareritt | Madman | Flyforum | 23 | 25-06-2007 11:20 |