![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Høyrepartiene vil jo selvfølgelig også bruke dette for hva det er verdt..
VG sitt pressekorps er røde de også (kanskje ikke de 17 åringene på nettavisen). Selv gutta på DN er jo gamle radisser. Hvor blir det av OT gule kortet? ;-) Last edited by SudCaravelle; 16-12-2009 at 22:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er dette en Dassault Falcon 20?
![]() |
#23 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
"Hundreogfemogtjue", også kjent som "kongeflyet", er rigget som en 8-seters VIP-maskin. Interiøret - som er ganske fint - er etter sigende "designet av dronningen selv". Med hennes sans for å legge seg opp i detaljer er det sikkert riktig at hun har instruert LFK (FLO/Luft). Typiske VIP-brukere er konge og regjering, den militære ledelsen, enkelte embedsmenn og noen andre som staten spanderer transport på. Et eksempel er Yasir Arafat, under forhandlingene om Oslo-avtalen.
Jeg er ikke oppdatert på hvor mye VIP 717 flyr i dag, men det er vel vanligere at flyet brukes til kalibrering. For det formålet setter man inn en instrumentpakke i et av setene i cabin. Last edited by Falcon; 17-12-2009 at 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Beklager, dette er OT. Men det snakkes om "signaleffekten" i flere innlegg i går. Egeland i Dagbladet omtaler dette: "Jeg vet ikke om noe feigere ord enn signaleffekt. Det brukes som regel for å fortelle at den kritiserte handlingen ikke er ulovlig eller ureglementert, men at den kan misforstås av folket som ikke har samme kunnskap som eliten. Det er først og fremst signalet som er uheldig, i mindre grad handlingen. Slikt er er selvsagt et lett tilgjengelig instrument for den som vil skade en politisk motstander. Samtidig gir den det kritikerns avsender en vakker strålekrans av god moral og rene hender. Omvendt benyttes politiske signaler og symboler for å skape inntrykk av handlekraftige politikere i maktposisjon bruker stadig mindre tid på strategi og gjennomføring av langsiktige eller smertefulle reformer. I stadig større grad blir politikken i økende grad mediedreid for å fange opp og utnytte tidas signaler og trender"... Amen. Men det skal legges til at politikerne selv har en stor del av skylden her da, ikke bare media.
Last edited by AirbusTrond; 17-12-2009 at 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Synes det er en stor skam at norske statshoder leier inn fly fra Danmark!! kanskje Obama bør tenke på å leie inn mexicanere for å fly for seg sikkert mye billigere.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#27 | |
ÜberScanFlyer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
det kan være denne? http://www.alsie.com/fleet/falcon200...000lx_illu.asp
har jo lik hale, like motorer og et likt antall vinduer... Seriøst synes jeg det er OK at Jens fly privatfly, men grunnen han personlig oppgir er idiotisk.. Han sier at alle de andre statslederne gjør det.. Han virker som en liten unge! :P "Men hvorfor kan ikke jeg? Per fikk jo lov!" DET ER JENS STOLTENBERG..! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Quote:
http://www.airliners.net/photo/Untit...3420b5e67ad273
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sett fra et miljøsynspunkt (og er det ikke miljøet som er i fokus her?) - så er denne bruken av VIP-maskiner en stor skam.
Men jeg er overhodet ikke overrasket over mangel på forbindelse mellom "liv og lære" hos denne rødgrønne regjering. Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Sett fra et miljøsynspunkt så er det hele en fis i havet.
Sett fra et prinsippsynspunkt så er det en dårlig signaleffekt. Do as I say, not as I do!
![]() |
#32 |
Newcomer
|
![]()
Svaret på hvilket fly Jens bruker/brukte er her:
http://www.airliners.net/photo/Untit...07befc0c6e9607 Zoom inn og den norske våpencresten (løven) blir tydelig.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
I dag så er Riksvåpnet ikke der... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
OY-CKI er siden Oktober LN-RTG.
Har i mange år vært eid av Reitangruppen (Rema1000), men operert av Air Alsie.
![]() |
#35 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har ikke fulgt med evt dåp av ekvipasjer
![]() Men hvis OY-CKI > LN-RTG er "Major 1", så må vel LN-OFA være "Major 2". ![]() Også brukt av Jens, som her er helt til venstre. ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Se hvilket fly man skal fly med? | eligent | Register- og ATC-Forum | 2 | 25-07-2015 16:15 |
DY998 hvilket fly skal jeg fly? | winrace12 | Register- og ATC-Forum | 6 | 22-02-2013 20:36 |
Stoltenberg-regjeringen vil "redde" norsk luftfart | Earlybird. | Flyforum | 27 | 17-11-2012 22:40 |
Miniquiz: Hvilket fly er dette og hvilket land? | anders320 | Flyforum | 25 | 28-03-2008 20:11 |
Hvilket fly skal jeg fly med? | Trety | Register- og ATC-Forum | 3 | 02-09-2007 15:59 |