![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ser Jens er avbildet foran et for meg ukjent fly i artikkelen her. Hvilket fly er dette ?
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/kl...p?artid=599238 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Leier ikke Jens & de fly fra Air Alsie da? (DK)
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Har sett den maskinen en del ganger på GA på OSL, tror det kan være en dassault falcon 2000 (rett meg hvis jeg tar feil)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Synes vi kan henge oss med på de øvrige oljelandene og bestille noe større. A380 kanskje. Eller i det minste en A345... Kjedelig at vi skal fisle rundt i små innleide Dassaults, vi må tenke på Norges ansikt utad
![]() En privat A345 med gulldekor og Kingdom of Norway påmalt.. Hvor stilig hadde ikke det vært? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Når man virkelig skal reise med stil er det naturligvis DA-20 nr. 0125 som gjelder.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Det hadde sett direkte tåpelig ut. Som skattebetaler hadde jeg protestert vilt. De må gjerne fly med bizjet, men da får det holde med en Gulfstream eller Dassault Falcon.
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Vi får satse på at statsministeren er bedre orientert om flytiden til København enn turen det tar med båt. Stoltenberg viste jo Obama København-båten fra vinduet på kontoret sitt og Obama spurte hvor lang tid båten tok. Stoltenberg nølte og sa at det tok en natt, hvorpå Obama spurte om det ville si ca åtte timer. Dette bekreftet Stoltenberg. Vel vel...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jeg er ingen fantast, men jeg ser det latterlige i å ankomme et klimamøte i privatfly...
Utenom det syns jeg fint statsminister og utenriksminister kan fly det til vanlig. Gjerne ett fett et for min del. En Stoltenforce One, med oljepris koffert og det hele. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Stakkars Stoltenberg. Han hadde nok forberedt seg godt, men hadde nok ikke ventet at Obama skulle spørre hvor lang tid danskebåten bruker til Køben !
![]() Og nå blir han mobbet fordi han prioriterer, etter min mening, riktig - bruker tid på forberedelser og møter, i stedet for av hyklerske grunner, å velge rutefly til akkurat dette ene møtet, fordi det er et klimatoppmøte. Vi husker jo Gore som tok Flytoget, og sendte bagasjen med en kortesje limousiner. Det er jo så mye bedre... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Enig med ph-ndr. Dette dreier seg om signaler og symboler. Og når du kommer fra Oslo att på til og har en knapp times flyreise på en strekning med svært hyppige avganger, få man ikke meg til å tro at dette gir Stoltenberg mer tid til å jobbe. Han burde definitvt tatt rutefly etter min mening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Argumentet fra Stoltenbergs side at privatfly gir fleksibilitet, holder ikke når det er så mange som 17 (mener jeg å ha lest) avganger mellom OSL og CPH hver dag. Om ikke det er fleksibelt nok, så vet jeg jaggu ikke lenger altså!
![]() |
#15 |
Newcomer
|
![]()
Bildet var bare for og illustrere flytypen ;-) Var ikke sikker på regnr så tok det første bildet jeg fant :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Skulle ikke DA-20 0125 være VIP-transport? Kun Konge?
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
I guder - dette er i mine øjne en "ikke" historie!
120 statsledere ankommer i disse dage til København for den afsluttende del af klimakonference - og de fleste kommer i privatfly skulle jeg hilse og side, hvilket klart fremgår af alle de eksotiske maskiner der dukker op på CPH. Klimatopmøde eller ej - VVIP transport handler om sikkerhed og tid og i den sammenhæng er kommercielle flyvninger bare ikke en løsning. At der kan være en vis signalværdi ved at flyve kommercielt til denne begivenhed kan der være noget om, men det vil omend være endnu mere hyklerisk da det kun vil være gældende praksis til dette ene møde fordi det omhandler klima.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
I denne saken fikk jeg vondt av han og valget han gjorde.. jeg syntes ikke det er galt at en statsleder bruker en VIP jet, men de burde jo skjønne at dette ble mat for masse pepper fra et rødt, kjipt pressekorps.
Her burde en god rådgiver sagt stopp. Selv gutta i WWF mente dette var da samme f... hvordan han kom dit å lenge de får til noe mer globalt av verdi. Om nevnt i tidligere poster - signaleffekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
"...rødt pressekorps" ? Det var VGs førsteside som utløste debatten. Dette er reinspikka populisme, påfallende kort tid etter Jaglands "skattesak", og det er det da et høyreparti som som regel skriker høyest også denne gangen. "Signaleffekt" - er det denne effekten som skal redde verden?
![]() Nesten alle miljøorganisasjonene tok for øvrig fly til København. Bellona kjøpte ikke en gang klimakvoter, fordi de hadde viktigere ting å gjøre/bruke pengene på. Kanksje de har innsett at signaleffekt ikke redder klimaet.... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Se hvilket fly man skal fly med? | eligent | Register- og ATC-Forum | 2 | 25-07-2015 16:15 |
DY998 hvilket fly skal jeg fly? | winrace12 | Register- og ATC-Forum | 6 | 22-02-2013 20:36 |
Stoltenberg-regjeringen vil "redde" norsk luftfart | Earlybird. | Flyforum | 27 | 17-11-2012 22:40 |
Miniquiz: Hvilket fly er dette og hvilket land? | anders320 | Flyforum | 25 | 28-03-2008 20:11 |
Hvilket fly skal jeg fly med? | Trety | Register- og ATC-Forum | 3 | 02-09-2007 15:59 |