![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er fire maaneder til de utvider, saa man burde klare aa ansette og trene paa den tiden ..
|
![]() |
![]() |
#103 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ryanair melder på Aftenposten at Skavsta er ruten som selger best fra Rygge. Selskapet opplyser også at salget av billetter har eksplodert den siste uken.
Beviset på dette er visst at Ryanair har solgt dobbelt så mange billetter fra Norge denne uken som i Sverige.
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 29-11-2009 at 17:44. |
![]() |
![]() |
#104 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Quote:
Men jeg vil tro det er noe FR propaganda inne i bildet også ![]()
![]() |
#105 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Ellers spændende at se denne kamp Ryanair har fået skabt mellem Torp og Rygge - at spille leverandører ud mod hinanden er jo lige i deres ånd så mon ikke de ser Rygge som sendt fra Himlen. Det kunne dog være interessant at vide om Rygge i deres "desperation" for at få trafik er blevet "tvunget" ud i aftale som de aldrig kommer til at tjene penge på...
![]() |
#106 |
Flyklapper
|
![]()
Ingen er 'tvunget', men det er klart RYG har et litt annet utgangspunkt enn Torp. Det er jo nå blitt et massivt flytilbud sør for Oslo, og det skal bli spennende å se etter sommerferien hvor stort innhugg dette har gjort i trafikken fra OSL.
Kan forøvrig ikke la være på å undre på hvor mye av denne trafikken som hadde funnet veien til GEN hvis Hurum hadde blitt bygget ...... ![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Det å få tilbud fra to ulike firmaer er da helt normalt i alle bransjer. Så klart at Ryanair i dette tilfellet sitter med gode kort når de skal forhandle frem en avtale. Når et firma skal gjøre innkjøp av varer, vil de også gå til ulike leverandører å spør om et tilbud. Sånn er verden. Ikke noe spesielt "i deres (Ryanairs) ånd".
![]() |
#108 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
..og netop derfor skrev jeg "tvunget". Men tror nogen gange at udsigten til de passagervolumer som Ryanair lan bidrage med, får nogle lufthanve til at lave aftale hvor risikoen for de ikke kommer til at at tjene penge på det, så absolut er til stede...
#109 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
I den virksomhed jeg sidder indhente man selvfølgelig også flere tilbud og benytter også dette til at presse leverandørerne. Men i sidste ende er der også en gensidig forståelse for at aftalen skal fungere for begge parter - presser man sin leverandør for hårdt er der talrige eksempler på at det i det lange løb er ugunstigt for begge parter. Jeg tror ikke at dette er et synspunkt som eksisterer i Ryanairs verden - det er sådan set også fair nok men jeg bryder mig bare ikke personligt om deres forretningsmoral og etik (både i forhold til leverandører og kunder) Men derfor må andre som dig IMM godt for min skyld være IN LOVE med Ryanair...
![]() |
#110 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#111 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jeg har vært på forumet i snart 4 år nå. Det har vært skrevet utrolig mye skitt om selskapet. Noe er berettiget, men annet ikke. I dette tilfellet handlet det om at et flyselskap innhenter et tilbud fra to ulike flyplasser: Torp og Rygge. Både ledelsen på Torp og Rygge vet at Ryanair forhandler med motparten. En helt normal situasjon. Ingen tvinger noen av partene til å inngå en avtale de selv går i minus på. Det er grunnen til at Torp har sagt NEI. Ingen har hellet tvunget Rygge til noe som helst. De har inngått en avtale med åpne øyne, og vi må sette vår lit til at de som sitter i ledelsen vet hva de gjør. Når du da sier "at spille leverandører ud mod hinanden er jo lige i deres ånd". Jeg elsker på ingen måte Ryanair. Jeg har sikkert sagt det 100 ganger her. Jeg ser på de med åpne øyne, uten å være forutintatt. De har gjort det veldig bra i mange år, og det har jeg vært imponert over. Verken mer eller mindre.
![]() |
#112 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Blir vel også spennende å se om Ryanair har fått en knekk i sitt omdømme på Vestfoldsiden - de har jo hatt en spesiell posisjon blant mange siden de har satset på Torp. Nå med en større og viktigere satsning på andre siden - så kommer de kanskje til å møte litt motbør?
|
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvor stor er sjansen for at DY trekker seg helt ut på enkelte ruter? F.eks Berlin, som Ryanair skal fly daglig til nå.
|
![]() |
![]() |
#114 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
DYs offisielle uttalelser er at planene er uendret etter FRs base-annonsering.
|
![]() |
![]() |
#115 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Omdømmet til Ryanair er nok ikke berørt av dette verken i Vestfold eller de nærmeste fylkene. Folk flest forstår vel at business er business, og at de gjør det valget de gjør. Derimot er det sikkert mange i nærområdet her som vil velge destinasjoner fra Torp, istede for å dra over fjorden for å fly derfra. På samme måte blir det selvfølgelig på den andre siden. Det har vært stor trafikk fra Østfold til Torp, og disse vil nå sikkert velge destinasjoner som går fra Rygge. Omdømmet til FR består uberørt av dette.
![]() |
#116 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Själv tycker jag att det kan bli intressant att se hur just Rygge-Berlin faller ut. Dt kan ju också möjligen tolkas som en värdering av hur starka varumärkena Ryanair resp Norwegian är. Att Ryanairs varumärke associeras med billig och kanske också enkel, struntar i passagerarna medan Norwegian mer kanske är NORSK, lågpris, "hyggelig"...
|
![]() |
![]() |
#117 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Stor optimisme på Rygge, ifølge NRK:
Rygge blir 5. største lufthavn i Norge, regnet i passasjerer. http://go.nrk.no/go/e/main_plugg/htt...fold/1.6892724 |
![]() |
![]() |
#118 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
jeg støtter deg i denne uttalelsen. Vanligvis innlater jeg meg ikke i FR diskusjoner , men jeg er av den oppfatning at mange kan lære av dine sakelige innlegg. Like eller ikke like FR , saklige argumenter står seg best. |
|
![]() |
![]() |
#119 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Tusen takk, IMM...
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair Rygge-Gatwick-Rygge | LN-CMN | TripReports | 1 | 29-06-2011 11:48 |
Ryanair rygge base | peace | Flyforum | 4 | 12-12-2009 10:59 |
Ryanair vil åpne base på Rygge | MartinL | Flyforum | 1 | 03-11-2009 19:11 |
Første flyselskap etablerer base på Rygge fra 2008! | Herlov | Flyforum | 212 | 23-08-2007 02:46 |
!! KL/AF åpner base på Rygge og satser innenriks i Norge ! | sail4fun | Flyforum | 11 | 01-04-2007 16:26 |