![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
---
De har vel kanskje nå fått "styr" på dette, men mener de hadde rimelig mange tekniske forsinkelser (var selv med på en i fjor, med ekstra overnatting som resultat) på CRJ'ene sine tidligere. SAS hadde ikke tilsvarende problemer med sine CRJ900, meg bekjent. Men problemene er kanskje et tilbakelagt stadium? T-H |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Mener stadig Cimber har problemer med CRJ200 - SAS er ihvertfald langt fra tilfreds med performance på de ruter som Cimber flyver for dem. Iflg. en god kontakt jeg har som er pilot på CRJ hos Cimber, så er det ikke uvanligt at de har teknik på dem.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Der har da været lidt problemer med SAS CRJ 900, men introduktionen af typen i SAS flåden kan vel kun betegnes som en succes, skulle jeg mene..
Det kræver en vis tilvending at en ny type introduceres,og hvis der SKAL en sammenligning med Q400, så er CRJ-900 forløbet ganske let og ligetil...vil jeg mene Hilsen ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Når der bliver opbygget lidt mere erfaring på typen, så vil man vel ikke altid gå tilbage til base, men fortsætte og dermed undgå divertion. Al den info jeg har fra crew på den siger at den efterhånden flyver rigtig stabilt og at man er rigtig glade for den i SAS. Naturligvis har der været nogle indkøringsvanskeligheder, men ikke mere end forventet og slet ikke noget i nærheden af Q4. Alt i alt tegner CRJ900 til at blive en success hos SAS :-)
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 441
|
![]()
Dejligt - håber de hurtigt kan få fat på nogle CRJ700 når Sterling (som Cimber jo reelt er nu) lukker igen.
Jeg ved godt det ikke er populært at sige, men jeg tror det vil være godt samlet set at få luget ud i alle disse uprofitable LCC der flyver i DK nu. Ja det er træls for personalet - men so be it - hvis det er det der skal til for at resten overlever at nogen bukker under, så må det være sådan. Cimber gjorde det godt - Sterling gør det ikke godt. Uanset hvor meget Hr. Nielsen klynker
__________________
Upcoming flights: BLL-FRA-MAN-LHR-FRA-BLL-FRA-DEN-YVR-PEK-MUC-FRA-BLL-FRA-MAD-MXP-BRI-MUC-FRA-BLL-FRA-LCA-FRA-BLL-FRA-DRS-FRA-BLL All before september 2010 |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]() Quote:
Dessuten har -900 omtrent de samme driftskostnadene som en -700 og lavere CASM |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Nej Sterling har udelukkende CRJ200 - vel primært ex-Maersk Air maskiner. Dem vil jeg nødigt anbefale SAS....
Tror SAS skal holde sig til CRJ900 og så ellers lade andre selskaber flyve de ruter der kræver mindre fly a la Cimber med ATR/CRJ200. Hvis Cimber knækker, så kunne det f.eks. være DAT der kunne overtale den rolle.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,286
|
![]()
Så ser det ud til at de er nået i mål, de melder udsolgt nu.
Quote:
Quote:
Last edited by Bll spotter; 25-11-2009 at 20:36. Reason: Lidt update |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Og Jørgen Nielsen er trett og glad:
http://borsen.dk/investor/nyhed/171041/ Ikke dårlig at de faktisk har klart det, med all den motbør de har hatt nå de siste dagene...
__________________
IŽve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Så får vi håpe frisk kapital gjør det bedre da - men å skyte inn penger der vil jeg kalle høyrisikosport!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Tilsynladende har det med Rejsebureauerne været lidt af
en storm i et glas vand ! I alle tilfælde er selskabet nu på vej videre, da sommerfartplanen kreæver 8 B737, da må vi se om selskabet stabiliserer sig eller det fortsat går downhill ! Quote:
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,286
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]() Quote:
over deres sommerprogram men har de ikke annonceret en del sommerruter fra AAL, BLL samt CPH ? Det er Jørgen Nilsen selv der har udtalt at sommerfartplanen kræver 8 stk B737.
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,286
|
![]() Quote:
Fra AAL: 1 ugentlige til henholdsvis Mallorca Kreta og Nice Fra CPH:Lissabon 2 ugentlige Sicilien og Cypern 1 ugentlig Det er arbejde til en halv maskine. Noget kunne tyde på de er på vej ind på chartermarkedet. Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]() Quote:
ny ruter i kikkerten hvis kabalen skal gå op !
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Enig, men uanset er det gode nyheder på kort sigt ihvertfald. Det ville have været ærgerligt at se Cimber knække, men de er ihvertfald nødt til at drive forretningen betydeligt bedre fremover, hvis de skal have succes.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Ser ud Danfoss har haft den store muldwappe fremme:
Quote:
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Godt å se at de kom seg gjennom denne viktige runden !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Noen av investorene som har flyerfaring og som kan hviske ledelsen noen ord i ørene om strategi? Jeg har vanskelig for å tro at investorene nå bare skyter mer penger inn i selskapet og fortsetter som før, når de vet historien bak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
'Investorer sloss om å overta flyplass' (Leirin/Fagernes) | LN-MOW | Flyforum | 9 | 31-12-2019 13:34 |
Air Baltic søker investorer | willl | Flyforum | 5 | 04-12-2015 09:37 |
Presisering til Norwegians investorer (børsmelding 20. aug) | sail4fun | Flyforum | 22 | 23-08-2010 02:03 |
Icelandair solgt til 3 investorer | Jan | Flyforum | 2 | 16-10-2006 15:06 |
Eksterne investorer vurderer United .. | LN-MOW | Flyforum | 4 | 14-06-2005 22:15 |