![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Kan vel hende de gjør som SAS med de nye setene deres. De er jo bare noen svært få cm tykke. De er helt sinnsykt harde, men de sparer jo benplass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ganske trist at LH "lærer" av lavprisselskapene. Trodde litt bedre plass, bagetten og ølen var et konkurransefortrinn. LH har vært min definitive favoritt i Europa, men følelsen blir ikke den samme når man går over til "konsentrasjonsleirbrødskive".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er mulig jeg har vært litt mindre heldig på Europaflightene mine, men jeg synes på ingen måte at LH kan måle seg med spesielt BA's og i stor grad AF's produkt på shorthaul.
![]() |
#24 |
Browncoat
|
![]()
Jeg vil ihvertfall si: Look to DY... Recaro-setene deres er bra, liten plass og greie/bra å sitte i.
Fløy LN-KHA i april, med de nye setene. Og etter min husk så var de litt harde til å begynne med, men sendte de ikke en tanke etter take-off. "Mindre" plass på LH trenger ikke ha noe å si hvis de har smalere seter, og etter hvor i kabinen man sitter. Men det med maten kan jeg ikke si at jeg likte så godt... Skal sjekke dette neste gang jeg flyr LH.
![]() |
#25 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Er denne Lufthansamaten gratis?
Jeg mener, hvis man gir passasjeren gratis mat, kan man jo til en viss grad forstå at de forsøker å ha så billig mat som mulig. Men hvis man selger maten til passasjerene, bør den jo være så god som mulig for å få passasjerene til å kjøpe. Jeg har trodd at godt salg i cabin skulle kompensere for lave bilettpriser? Derfor var jeg f.eks. forundret da Ryanair, den ene gangen jeg har flydd med dem, ikke hadde noe av det jeg kunne tenke meg å kjøpe. Sånt tjener de da ikke noe penger |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Problemet med gratis mat på intraeuropeiske ruter i dag, er at maten ofte er så sparsommelig og trist - f.eks. hos Lufthansa. Da synes jeg det er mer ideelt med en fyldig meny med ulike valgmuligheter av mat til salgs, og så serveres drikke gratis til alle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kjenner ikke meg igjen i beskrivelsen du kommer med, FlightDeck. At baguetten er steinhard og trist synes ikke jeg. Ett helt greit lite måltid på en kort flight.
Lufthansa velger å holde seg unna BOB da flightene deres innenfor er relativt korte i gjennomsnitt og de foretrekker derfor å servere en liten matbit og gratis drikke for effektiv service |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
BOB? Hva/hvem er det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
A-ha! Takk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
At få en lille baguette eller sandwich samt drikkevarer er en fremragende forplejning på flyvninger på 1-3 timer. Kvaliteten på disse har jeg aldrig opfattet som dårlig. Ej heller kan jeg genkende at man skulle sidde dårligt på LH - jeg har aldrig oplevet dette uanset hvilken flytype jeg har fløjet med - tværtimod. Tværtimod synes jeg det er en fornøjelse om flyve med en selskab, der har en god grundkvalitet. Jeg bliver sjældent imponeret over LH, men alt fungerer bare rigtig godt hver gang. Og hvis der endeligt skulle være noget der ikke fungerer, så fixer de det med tysk grundighed. Jeg har ihvertfald altid været yderst fornøjet med både benplads og catering samt service og jeg synes det vil være yderst kedeligt hvis der skal skæres ned på det. Desuden er jeg ikke særlig stor fan af de nye recaro-sæder. Det kan godt være de giver lidt mere benplads, men personligt sidder jeg rigtigt dårligt i dem. Og i virkeligheden er det jo også et komprimis på siddekomfort man har indgået fordi lavprisselskaberne ikke kan få presset sæder nok i deres fly.
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Synes faktisk det gamle rundstykket var godt, men den halve brødskiva ble litt trist. Da vil jeg mye heller kunne kjøpe noe som er bra. Som f.eks en tapas hos SK.
Men på den andre siden har det pent lite med benplassen å gjøre. Den, og de gamle setene til LH synes jeg var veldig ok. Håper ikke de "oppgraderer" så altfor mye. Last edited by Fnate; 24-11-2009 at 22:54. Reason: undertegnede kunne ikke lese... |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Litt OT, men hvis man vil nyte grei mat og drikke (riktignok ikke gratis...) i gamle Lufthansa-seter kan Daqota på løkka anbefales.
![]()
![]() |
#36 | |
Aviation Junkie
|
![]() Quote:
Når det gjelder benplassen, så er det som andre her sier avhengig av flytypen. De flightene jeg har hatt med A319 har vært TRANGE (jeg tillater meg å samenligne med FR på denne typen). Men på A320 og A321 har det vært god plass. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Når flyet er "fullt" ved sjekk-inn | Apollon | Reiseforum | 7 | 20-04-2017 09:08 |
Vanskelig å komme inn i USA om en har besøkt "feil" land tidligere? | Martin | Reiseforum | 14 | 25-03-2009 17:15 |
FlyBe leide inn pax for å fylle "kvoten" sin | KennethGS | Flyforum | 1 | 30-03-2008 23:37 |