Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-11-2009, 13:47   #21
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: "Lufthansa strammer inn på benplassen"

Kan vel hende de gjør som SAS med de nye setene deres. De er jo bare noen svært få cm tykke. De er helt sinnsykt harde, men de sparer jo benplass.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2009, 14:30   #22
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Ganske trist at LH "lærer" av lavprisselskapene. Trodde litt bedre plass, bagetten og ølen var et konkurransefortrinn. LH har vært min definitive favoritt i Europa, men følelsen blir ikke den samme når man går over til "konsentrasjonsleirbrødskive".
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2009, 15:21   #23
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Quote:
Originally Posted by AirbusTero View Post
Ganske trist at LH "lærer" av lavprisselskapene. Trodde litt bedre plass, bagetten og ølen var et konkurransefortrinn. LH har vært min definitive favoritt i Europa, men følelsen blir ikke den samme når man går over til "konsentrasjonsleirbrødskive".
Det er mulig jeg har vært litt mindre heldig på Europaflightene mine, men jeg synes på ingen måte at LH kan måle seg med spesielt BA's og i stor grad AF's produkt på shorthaul.
Old 24-11-2009, 19:38   #24
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Jeg vil ihvertfall si: Look to DY... Recaro-setene deres er bra, liten plass og greie/bra å sitte i.

Fløy LN-KHA i april, med de nye setene. Og etter min husk så var de litt harde til å begynne med, men sendte de ikke en tanke etter take-off.

"Mindre" plass på LH trenger ikke ha noe å si hvis de har smalere seter, og etter hvor i kabinen man sitter. Men det med maten kan jeg ikke si at jeg likte så godt... Skal sjekke dette neste gang jeg flyr LH.
Old 24-11-2009, 19:44   #25
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

Er denne Lufthansamaten gratis?

Jeg mener, hvis man gir passasjeren gratis mat, kan man jo til en viss grad forstå at de forsøker å ha så billig mat som mulig.

Men hvis man selger maten til passasjerene, bør den jo være så god som mulig for å få passasjerene til å kjøpe. Jeg har trodd at godt salg i cabin skulle kompensere for lave bilettpriser?

Derfor var jeg f.eks. forundret da Ryanair, den ene gangen jeg har flydd med dem, ikke hadde noe av det jeg kunne tenke meg å kjøpe. Sånt tjener de da ikke noe penger
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2009, 21:13   #26
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Problemet med gratis mat på intraeuropeiske ruter i dag, er at maten ofte er så sparsommelig og trist - f.eks. hos Lufthansa. Da synes jeg det er mer ideelt med en fyldig meny med ulike valgmuligheter av mat til salgs, og så serveres drikke gratis til alle.
Old 24-11-2009, 21:29   #27
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Kjenner ikke meg igjen i beskrivelsen du kommer med, FlightDeck. At baguetten er steinhard og trist synes ikke jeg. Ett helt greit lite måltid på en kort flight.

Lufthansa velger å holde seg unna BOB da flightene deres innenfor er relativt korte i gjennomsnitt og de foretrekker derfor å servere en liten matbit og gratis drikke for effektiv service
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2009, 21:32   #28
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

BOB? Hva/hvem er det?
Old 24-11-2009, 21:32   #29
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Problemet med gratis mat på intraeuropeiske ruter i dag, er at maten ofte er så sparsommelig og trist - f.eks. hos Lufthansa. Da synes jeg det er mer ideelt med en fyldig meny med ulike valgmuligheter av mat til salgs, og så serveres drikke gratis til alle.
jeg er ogsaa uenig i dette ... det jeg har faatt hos LH har vaert helt OK....derimot var valget fra SAS sin "fyldige" meny Roma - Oslo totalt uspiselig...uten at det ble gikk noen form for refusjon eller erstatning....
Old 24-11-2009, 21:33   #30
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post
BOB? Hva/hvem er det?
Buy On Board
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2009, 21:34   #31
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

A-ha! Takk.
Old 24-11-2009, 22:43   #32
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Kjenner ikke meg igjen i beskrivelsen du kommer med, FlightDeck. At baguetten er steinhard og trist synes ikke jeg. Ett helt greit lite måltid på en kort flight.
Joda, folk har nødvendigvis ulike erfaringer med bagetter som med alt annet. Det er selvfølgelig hyggelig med gratis servering, men det må holdes på et visst nivå. Nå som bagettene er borte og erstattet av en halv brødskive, synes jeg det er på tide å vurdere hele konseptet. Dette fikk jeg servert til frokost mellom Oslo og Frankfurt tidligere denne måneden:

Old 24-11-2009, 22:48   #33
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post

Lufthansa velger å holde seg unna BOB da flightene deres innenfor er relativt korte i gjennomsnitt og de foretrekker derfor å servere en liten matbit og gratis drikke for effektiv service
Helt enig. Jeg har fløjet flere gange ugentligt med LH for tid tilbage og må indrømme at LH er min klare favorit på Europa-ruter.

At få en lille baguette eller sandwich samt drikkevarer er en fremragende forplejning på flyvninger på 1-3 timer. Kvaliteten på disse har jeg aldrig opfattet som dårlig.

Ej heller kan jeg genkende at man skulle sidde dårligt på LH - jeg har aldrig oplevet dette uanset hvilken flytype jeg har fløjet med - tværtimod.

Tværtimod synes jeg det er en fornøjelse om flyve med en selskab, der har en god grundkvalitet. Jeg bliver sjældent imponeret over LH, men alt fungerer bare rigtig godt hver gang. Og hvis der endeligt skulle være noget der ikke fungerer, så fixer de det med tysk grundighed.

Jeg har ihvertfald altid været yderst fornøjet med både benplads og catering samt service og jeg synes det vil være yderst kedeligt hvis der skal skæres ned på det.

Desuden er jeg ikke særlig stor fan af de nye recaro-sæder. Det kan godt være de giver lidt mere benplads, men personligt sidder jeg rigtigt dårligt i dem. Og i virkeligheden er det jo også et komprimis på siddekomfort man har indgået fordi lavprisselskaberne ikke kan få presset sæder nok i deres fly.
Old 24-11-2009, 22:53   #34
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Synes faktisk det gamle rundstykket var godt, men den halve brødskiva ble litt trist. Da vil jeg mye heller kunne kjøpe noe som er bra. Som f.eks en tapas hos SK.

Men på den andre siden har det pent lite med benplassen å gjøre. Den, og de gamle setene til LH synes jeg var veldig ok. Håper ikke de "oppgraderer" så altfor mye.

Last edited by Fnate; 24-11-2009 at 22:54. Reason: undertegnede kunne ikke lese...
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2009, 22:56   #35
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Litt OT, men hvis man vil nyte grei mat og drikke (riktignok ikke gratis...) i gamle Lufthansa-seter kan Daqota på løkka anbefales.
Old 25-11-2009, 10:08   #36
DYflyer
Aviation Junkie

DYflyer's Avatar

Quote:
Joda, folk har nødvendigvis ulike erfaringer med bagetter som med alt annet. Det er selvfølgelig hyggelig med gratis servering, men det må holdes på et visst nivå. Nå som bagettene er borte og erstattet av en halv brødskive, synes jeg det er på tide å vurdere hele konseptet. Dette fikk jeg servert til frokost mellom Oslo og Frankfurt tidligere denne måneden:
Enig. Ble relativt skuffet når jeg fikk dette servert på min forrige tur. Når de hadde baguetten, så var det relativt greit. Men med denne blingsen (som heller ikke smakte noe særlig godt), kunne de like godt ha droppa hele greia.

Når det gjelder benplassen, så er det som andre her sier avhengig av flytypen. De flightene jeg har hatt med A319 har vært TRANGE (jeg tillater meg å samenligne med FR på denne typen). Men på A320 og A321 har det vært god plass.
Old 25-11-2009, 14:15   #37
view
ScanFlyer Gold

Quote:
De knallharde bagettene er erstattet av tørre brødskiver.
Hehe, jeg vet ikke hva som er verst jeg? Nå spare man kanskje tannlegeutgifter..
view is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules