![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
"(VG Nett) Neste år vil Lufthansa sette inn nye seter i flyene for å møte konkurransen fra lavprisselskapene."
Ikke bra. http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=584837 De har det trangt nok allerede på de fleste fly. Hva syns dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hangar har samme artikkel:
Hangar skriver også: Quote:
Quote:
![]() Kilder: http://www.hangar.no/permalink/46932.html http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=584837
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 24-11-2009 at 10:57. Reason: Ryddet etter dobbelposting |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er det ikke dette som heter "enhancement"?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Huff, høres ikke bra ut. En del fly er definitivt trang nok som de er, spesielt 747.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Det syntes jeg er trist... Lufhtansa har alltid vært litt småpremium for meg. De må for all del ikke fjerne gladøllet sitt på flaske..
Men, det er "vår" skyld.. dette er jo produktene vi pruter oss til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Fra de tyske artiklene kan det virke som det er Europarutene det er snakk om (i første omgang?)
![]() |
#7 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Snart blir det bare pygmeer som kan fly!
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ikke gode nyheter dette. Håper for all del at det bare er snakk om kortdistanserutene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Lufthansa har i dag god beinplass i mange Europafly i den delen de definerer som buisness. Denne strekker seg bak til og med rad 6 på 319, rad 8 på 320 og 321. På 733 og 735 går den til og med rad 5. Jeg regner med de ikke gjør noe med plassen her.
I den såkalte økonomiavdelingen er det rundt 31" pitch i dag, noe som strengt tatt allerede er trangt, og er vel omtrent det DY har i sine nye fly? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Eller så synes jeg at det er stort forskjell i benplass på 320 og 737 maskinene deres. Airbussene er uendelig mye bedre enn 737ene, som jeg forsøker unngå når jeg flyr LH |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Får du et av biz setene på 737, så har strengt tatt disse bedre plass enn bussene. 34" har de faktisk der fremme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er der nogen der kender forklaringen på at deres 146-300 mangler række 18 - og derved efterlader 1 meter tom plads bag række 17
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Aldri fløyet LH, men hos DY synes jeg plassen er betraktelig bedre med de nye setene der setelommen er flyttet opp. Det blir vel det samme LH nå gjør; setter inn nye seter, og dermed kan de beholde benplassen med flere seter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har flydd LH 737, og det frister IKKE til gjentakelse... og skal det bli verre, så underbygger det at jeg unngår LH med 737 iallefall!
![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har hørt at LH B737 maskinene skal ha ganske gode seter og benplass. Det gjelder vel a320 og a321 også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Som allerede nevnt - det er helt avhengig av hvor i maskinen du sitter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var i Frankfurt i helgen, den tradiisjonelle baguetten i papirepose med sjokolade i sidelommen var byttet ut med en tynn og kjedelig brødskive, riktignok med sjokolade ved siden av. Drikkevognen var som før.. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
De hadde et oppsett av nye seter når vi var i FRA, som jeg forstod det var de satt opp med "riktig" pitch og slik de skulle inn i flyet. I så fall er det absolutt ikke ulevelig for en på 190 der i alle fall.
Pitch som den måles er ganske upresis, fordi tilgjengelig plass avhenger veldig av hvor tykt setet er nederst. Nederst trengs ikke all verden av stopping, for når man sitter har man normalt størstedelen av belastningen mot rygstøtten rundt skuldrene og litt nedenfor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ikke på monkey på 737 iallefall... Men på en annen side kan det være greit å få skiftet ut de setene, for sittekomforten må være kanskje noe av det dårligste jeg har vært borti i et fly.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Lufthansa har allerede kuttet ned på serveringen om bord. De knallharde bagettene er erstattet av tørre brødskiver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Når flyet er "fullt" ved sjekk-inn | Apollon | Reiseforum | 7 | 20-04-2017 09:08 |
Vanskelig å komme inn i USA om en har besøkt "feil" land tidligere? | Martin | Reiseforum | 14 | 25-03-2009 17:15 |
FlyBe leide inn pax for å fylle "kvoten" sin | KennethGS | Flyforum | 1 | 30-03-2008 23:37 |