![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 441
|
![]()
http://epn.dk/brancher/transport/luf...cle1885539.ece
Krisen er åbenbart meget akut hos NB. hurtigt gæt: Er NB/QI i luften i sin nuværende form når sommerfartplanen starter? Mit gæt er NEJ
__________________
Upcoming flights: BLL-FRA-MAN-LHR-FRA-BLL-FRA-DEN-YVR-PEK-MUC-FRA-BLL-FRA-MAD-MXP-BRI-MUC-FRA-BLL-FRA-LCA-FRA-BLL-FRA-DRS-FRA-BLL All before september 2010 |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
|
![]()
Om det er så akutt som artikkelen gir uttrykk for, kan man kanskje heller spøre seg om hvor mange dager av det nye året det nåværende selskapet får med seg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
I relation til de allerede skrevne sider om Cimber står der at læse på EPN.DK at Cimber
er i større krise end hidtil antaget. Læs her....http://epn.dk/investor/article1882075.ece Hilsen Ole ups...forkert link..her er den rigtige..http://epn.dk/brancher/transport/luf...cle1885539.ece Last edited by sk931; 14-11-2009 at 08:34. Reason: forkert link |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]() Quote:
i hus eller ikke ! Pt. taber de 25mill. pr kvt. (jeg ved det er regnskabstal, ikke likvider) Går børsnoteringen igennem tipper jeg de holder mindst 1 år, og til den tid kan det se anderledes ud !
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Cimber vil snart vaere i nödt a slakte hellige kuer. Det kan ende opp a selge noen slots, ruter + kunder til konkurrenter. De har jo noen assets av verdi. En kort kik pa den morgenslots ved LGW viser at de kan vaere gull verd. Her kan Cimber forsöke a hente ut en deal med enten easyjet eller Norwegian. Salg av slots mot en belöp av cash pluss transport av disse som har alrede booked med QI. Samme gjelder for CDG slots. Forhandler de god nok, sa vil de fa nesten inn den belöp de vil ha na via nye aksjer.
Leverandör-kreditter lyder ikke godt. Det viser at kassa er tom til bunn og bare de aller-viktigste regninger kan betales. Man kan bare hape at ledelsen i QI er klok nok a höre klokken tikke. Ellers ender de opp som Sterling. De har definitiv en sjanse. En ny sjef kommer pa banen og det er jo ikke helt uvannlig at man nytter sjansen og presenterer samtidlig med en ny sjef en ny fokussert strategi.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2008
Posts: 124
|
![]()
Jeg husker når Cimber tok over deler av Sterling og endra sin markedsstrategi, så var det mange her på forumet som ikke så for seg hvordan Cimber Sterling skulle klare å tjene penger på et såpass difust konsept. De var jo før et selskap som frakta passasjerer som ikke var så veldig prissensitive, nå er det et kvasi selskap som skal både selge mange seter til lavpris, men fortsatt holde på de gamle kundene. De på forumet her viser seg til stadig å ha langt på vei rett i sine antagelser. Jeg har ikke trua på dette selskapet, hvis Cimber Sterling skal overleve så må det skje forandringer veldig fort!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
Cimber Sterling mangler DKK 100 millioner, og halvparten må innfris til kreditorene ASAP, den andre halvdel har de fått utsettelse på til ut desember.
Klokkene ringer for selskapet, og i kampen mot Norwegian og Transavia, stiller de dårligst i Danmark. Man må få vekk noe volum i markedet, og Cimber Sterling står kanskje nærmest for hugg. Tør pax'en bestille biletter her i ukene fremover? T-H |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 441
|
![]()
Jeg har netop tilrådet bekendte til IKKE at gøre det. De tog LH istedet for
__________________
Upcoming flights: BLL-FRA-MAN-LHR-FRA-BLL-FRA-DEN-YVR-PEK-MUC-FRA-BLL-FRA-MAD-MXP-BRI-MUC-FRA-BLL-FRA-LCA-FRA-BLL-FRA-DRS-FRA-BLL All before september 2010 |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
og jeg har booket bonusreise for hele familien med QI 11DEC..... (og jeg som trodde Obama var mitt største problem)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Jeg er redd dette er starten på slutten for QI.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
For de som har booked Bonus-Billetter er det jo en annen ting, siden du har booked jo ikke en Cimber Bonus men strengt tatt en SAS Bonus, sa er SAS juristisk sett din kontrakt-partner, noe som medförer at de vil vaere i nöd a ordne opp for deg. Selvsagt ingen pent situasjon. Men jeg forventer at QI starter a selge sine assets för de go belley up. At de gar belley up dersom de forsetter 737-ops er det ingen tvil om, det er bare en spörsmal av noen fa uker. Tida haster og QI sitt (ny) ledelse skulle ikke kreve for mye for sine assets, ellers blir det bare skifteretten. De har en minimal-sjanse, men de ma handle snart. Og det blir for QI en Canossa-gang, uten tvil...
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Tja hvis QI går på halen vil DK-indenrigs blive reduceret til
morgen og aftenafgange mellem AAL-CPH-BLL ! JF. børsen har de en plan B ![]() Quote:
Og nu er det kontant betaling ved kasse 1 for business kunder! Quote:
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). Last edited by Jan; 17-11-2009 at 08:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
Jeg får en en litt dålig følelse for Cimber, etter å ha surret litt rundt på nettet. Bl.a. kom jeg over en uttalelse fra formannen i dansk FPU (Flyvebranchens personaleunion), der han oppfordret folk til å ikke kaste seg på medias interesse for saken, da han mente at enda mer negativt fokus på saken ville gjøre vondt værre. Og så viste han til at Cimber er et selskap med seriøse avtaler for de ansatte...
Det er klart at man her vil prøve å "ri av stormen". Og logisk nok, enda mer "støy" rundt selskapet vil kunne vanskeliggjøre fremdriften mot børsen / få inn mer penger. Jeg kjenner ikke Cimber Sterling særlig godt, men for de ansattes skyld håper jeg de klarer dette. Men det er overkapasitet i markedet, og Cimber Sterling ser ut til å være det svakeste kort i samlingen. Kan noen her fortelle meg litt mer om Cimber Sterling's planer fremover, om de fremdeles har SAS-ansatte på kontrakt hos seg (i kabinen og på flight deck), ellers annet interessant om firmaet! Jeg vet at de har hatt rimelig mye snag på sine CRJ200 (har selv opplevd det, med dem), etc. Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
I tilegg går Cimber inn i vinterhalvåret som ikke akkurat er kjent for å gi overskudd på driften. Sorry, men her tror jeg det fort blir slutt.
Desverre er jo dette et tegn på at det er betydelig overkapasitet i det Danske markedet. Jeg er redd en må ut for at de andre kan tjene penger. Det er hva det Danske markedet er tjent med på lang sikt. Tipper DY smeller til skikkelig fra Billund dersom Cimber takker for seg.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Så vidt jeg ved udløber wetlease aftalerne SAS/Cimber ud til næste forår....og imho så tror jeg at hvis ikke de forlænges til den tid(og jeg tror det ikke, men har ikke noget at have det i) så vil løbet være slut senest til den tid.
Egentlig synes jeg det er sørgeligt at se et selskab som Cimber ryge ud i disse problemer. Du kan altid være bagklog og sige at de ikke skulle have involveret sig i B737 drift, men holdt sig til det de var gode til, nemlig ATR trafik Men QI ville expandere og det er ikke gået så godt som de havde håbet på. og en af grundene var jo blandt andet at det overtog et allerede "dødsdømt" selskab. Du kan nok sige at de var på "det forkerte sted på det forkerte tidspunkt. --- Det bedste de nok kan gøre er at likvidere deres B737 ops og gå tilbage til det, de var gode til, ATR trafik. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,286
|
![]() Quote:
Quote:
Det står på side 58 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Sånn går det når et lite, men veldrevet nisjeselskap vil blil stort...ved å kjøpe opp restene etter en LCC som gikk på dunken pga fullstendig manglende strategi, og så tilsynelatende bare la denne ikke-strategien fortsette...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Det viser sig nu at ejerne har trukket 45 mill. kr ud af selskabet, hvilket
QI's bankforbindelse ikke ser blidt på ! Spændende hvad det ender med på torsdag hvor der er deadline ![]() Quote:
Edit: Fejl i JP historie JF. QI http://borsen.dk/transport/nyhed/170766/
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). Last edited by Jan; 23-11-2009 at 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
'Investorer sloss om å overta flyplass' (Leirin/Fagernes) | LN-MOW | Flyforum | 9 | 31-12-2019 13:34 |
Air Baltic søker investorer | willl | Flyforum | 5 | 04-12-2015 09:37 |
Presisering til Norwegians investorer (børsmelding 20. aug) | sail4fun | Flyforum | 22 | 23-08-2010 02:03 |
Icelandair solgt til 3 investorer | Jan | Flyforum | 2 | 16-10-2006 15:06 |
Eksterne investorer vurderer United .. | LN-MOW | Flyforum | 4 | 14-06-2005 22:15 |